Caronatopic #14

Oh wat triest, derde keer. Ik wens je veel beterschap!

1 like

Lief dat je het vraagt! Ik ben er wel weer! Nog een beetje op m’n oude energie terugkomen maar elke dag gaat een beetje beter! Moet wel zeggen dat we die variant flink onderschat hebben. We hebben ook best vaak tegen elkaar gezegd als we weer een of ander opvangvirus via m’n zoontje in huis hadden ‘nou, we hadden beter Corona kunnen hebben hihaho’, nouuuu toch niet helemaal đŸ„č had verwacht dat zo’n mildere variant + 3 vaccinaties ervoor zouden zorgen dat je amper last had, maar helaas

2 likes

Ik ben pas 1.5 week beter na 2 weken ziek te zijn geweest en nu blijkt m’n vriendin met wie ik vrijdag meerdere uren op het terras en later in een restaurant heb gezeten corona te hebben :sob: Heb sinds vanochtend een mini beetje keelpijn en toen ze vanmiddag vertelde net positief te hebben getest dacht ik echt neeeeeeeeeeeeeeeee. Las dat je bij omicron maar zeer weinig kans hebt dat je tijdelijk immuniteit opbouwt. Hoop zo hard dat ik niet nu alweer ziek word
 :weary:

1 like

Wie helpt mij, want bij de GGD houden ze het zo vaag

Ik heb sinds afgelopen vrijdag ‘klachten’ ( keelpijn, slijm) en ben toen meteen naar de GGD gegaan voor een test. Deze was negatief. Thuis nog een zelftest van te voren gedaan ( ook negatief).

In de loop van het weekend voelde ik mij mild verkouden, verstopte neus, slijm in m’n keel etc. Maar vooral moe.

Deze morgen dacht ik echt waarom ben ik ZO moe als ik prima heb geslapen? Ik doe toch nog een zelftest; positief ( duurde even en echt een licht streepje maar toch positief). Ga zometeen naar de GGD voor opnieuw een test.

Maar nu voel ik mij, buiten die vermoeidheid, prima. Ik heb geen keelpijn meer, geen snot etc. Mijn klachten begonnen vrijdag. In principe zou ik dan ná woensdag weer ‘ uit’ quarantaine mogen komen.

Alleen was mijn test dus vrijdag wel negatief

Wat zou ik dan moeten aanhouden? Vrijdag of vandaag?

1 like

Naar mijn weten houd je het moment aan dat je klachten kreeg. En bij besmetting zonder klachten het moment van een positieve test.

Edit: zo staat het op de website van RIVM

1 like

Vanaf je eerste klachten inderdaad. Vrijdag is dus dag 0 en vandaag dag 3.

2 likes

@Daria

Ja precies. Dus in principe mag ik er donderdag dan weer ‘uit’.

Toch apart dat ik vrijdag dus zowel de zelftest alsmede de PCR negatief terug kreeg

2 likes

Nou, je bent gelijk op de dag van je eerste klachten gaan testen toch? Dat is vrij snel en zo vroeg komen vals negatieven best wel vaak voor.

Als je geen klachten meer hebt mag je inderdaad 24 uur na dag 5 eruit (geen idee waarom ze dat zo zeggen eigenlijk), dus donderdag/vrijdag idd. Er wordt wel geadviseerd om iig tot en met dag 10 nog afstand te houden van mensen/geen kwetsbaren te bezoeken/mondmasker te dragen.

1 like

Mijn smaak is nog steeds niet volledig terug, duurt echt lang en ik ben er wel klaar mee haha. Alles smaakt flauw. Ook bij dingen die ik normaal echt superlekker vind denk ik nu meh.

1 like

Ik heb weer heel erg keelpijn en dit geeft mij echt flashbacks naar toen ik Corona had. Voorlopig test ik nog negatief gelukkig, maar dat had ik toen ook, totdat ik ineens positief was :disappointed_relieved:

1 like

Ik heb zaterdag ook hele erge keelpijn gehad (en ook wat hoofdpijn en moe). Zelftest was negatief. En zondag voelde ik me alweer bijna de oude. Er heerst naast corona volgens mij ook nog van alles đŸ«Ł

2 likes

Weet je toevallig waar je dit hebt gelezen? Ik ben hierop aan het googlen maar kan nergens echt duidelijkheid vinden over hoe het met tijdelijke immuniteit zit bij deze variant. Ik vind alleen oude berichten en die gaan meer over omicron en het vaccin. Ik zoek misschien verkeerd :sweat_smile:

Ik ben nog niet helemaal beter na een week, en blijf dus nog even in isolatie bij mijn ouders. Nu is alleen mijn vriend gister ook ziek geworden (en hij kan het niet via mij hebben), dus ik probeer een beetje te bepalen wat verstandig is met terug naar huis gaan zolang hij symptomen heeft

1 like

Yes, zie hier, hier en ook hier.

Uit het eerste stuk:

These omicron variants don’t just evade protection you might have gained from a non-omicron version of SARS-CoV-2; you can catch the newer variants of omicron even if you had the original omicron variant before.

Uit het tweede stuk:

According to the researchers, the impact of immune imprinting means that after infection with Omicron people who had previously been infected during the first wave are not immune boosted against a subsequent infection with the variant, and potentially its subvariants BA.4 and BA.5.

En van die laatste word ik misschien nog wel het meest treurig:

The reinfection risk estimated in the current study suggests this protection has fallen to 19% (95%CI: 0-27%) against an Omicron infection.

2 likes

Dankjewel!

1 like

Dan vraag ik me bijna af of je ook twee varianten tegelijk soy kunnen hebben. Of is dat dom?

Ik zit nu op dag 5 (vanaf donderdag) en heb nog steeds klachten. Zo proef en ruik ik niks en heb ik af en toe spierpijnen en/of hoofdpijn.

Echt een trieste verjaardag vandaag. :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

2 likes

Wel alsnog gefeliciteerd! :partying_face:

Op dag 5 is nog helemaal niet heel lang he, zeker voor wat betreft de ruik en smaak niet. Hoofdpijn en spierpijn zijn ook wel dingen die bij sommige mensen wat langer blijven.
Al is het wellicht mogelijk om 2 soorten tegelijk te hebben, dat weet ik niet.

3 likes

Of het is Spam

4 likes

Voor iedereen die zijn eerste booster niet gehaald heeft of eventueel 2e als ze 60+ zijn worden opnieuw oproepen gestuurd.

4 likes

Oh jammer, was 1 seconde blij na het zien van die post

3 likes

Ik ben echt van de minste en geringste inspanning kapot! Hebben anderen dat ook? Wanneer trok dat hij jullie een beetje weg? Zit nu op dag 6.

2 likes