Caronatopic #14

Scheelt weer tijd op lokatie

1 like

Thanks! Maar ik heb ook geen printer thuis :slightly_frowning_face:

3 likes

Ik kan testen op m’n werk, daar ben ik toch elke dag, dus bij klachten maak ik een afspraak en dan loop ik er even langs tijdens werktijd. Ze doen dan ook meteen een sneltest, als die negatief is mag je doorwerken.
Als het niet zo supermakkelijk was zou ik meer drempels ervaren denk ik.

2 likes

Het beleid was toch ook veranderd waardoor een zelftest volstaat? Alleen lijkt t er op dat omikron meer in de keel leeft, dus wordt er een hoop gemist denk ik momenteel in NL want de hier hoor je er niemand over. Dus blijven we een al makkelijker verspreidbare variant lekker extra verspreiden.

4 likes

Zelftest is toch ook gewoon een test. Dat is het beleid nu. Bij klachten mag je kiezen of zelftest of ggd test. Maar vw capaciteit problemen en dat je niet meteen dezelfde dag kan is zelftest een goede alternatief. Indien je zelftest negatief is maar je wordt zieker ga je alsnog naar de ggd.

3 likes

Vanwaar haal je deze info. Gisteren sprak de hoogleraar/viroloog met name over dat het vooral neusklachten geeft. En je keel en neus gebied is met elkaar verbonden.

3 likes

Dan toch een extra pennetje meenemen

1 like

De kop is een beetje ā€˜misleidend’, maar er staat oa dit:

De reden daarvoor is eenvoudig: de omikronvariant zit, in tegenstelling tot zijn voorgangers, eerst in de keel en pas later in de neus. Wie zich in het begin van een besmetting test met een neuswisser, kan dus een valsnegatief krijgen. Oftewel: negatief testen terwijl hij toch besmet is.

Van Ranst is ook lang niet de enige die oproept om voor keelwissers te kiezen. Ook epidemioloog Eric Feigl-Ding, die lange tijd onderzoek deed aan de universiteit van Harvard, zei de afgelopen week herhaaldelijk dat we wereldwijd ons testbeleid moeten herzien. Hij zag namelijk heel wat patiƫnten passeren die negatief testen met een neuswisser, maar positief bleken te zijn wanneer ze een keelwisser gebruikten.

3 likes

In de UK geven experts aan dat er beter beide geswabbed kan worden, eerst keel dan neus. Verder helaas tot nu toe veel ā€œbewijsā€ van mensen die na een neusswab niet positief testen en met keelswab wel. Iemand is ook blijven testen en teste pas 36 uur later ook positief in de neus. Uiteindelijk test je in de neus ook wel positief, maar lijkt er op een stuk later.

Wat ik lees is t voornamelijk loopneus maar ook keelpijn als de hoofdsymptomen van omicron. Dus niet alleen neusklachten.

Eerlijk gezegd geen idee. Ik de UK hebben ze verschillende soorten. Heb pas voor t eerst live een sneltest gezien :joy: en zelf nog nooit gedaan. Had daar eigenlijk niet over nagedacht, dacht ram dat stokkie gewoon in je keel.

Ik doe trouwens alleen een test als ik langer dan een dag verdachte symptomen heb die anders zijn dan mn standaard dingen. Als ik opeens heel erg een loopneus heb zonder verklaring zou ik t wel doen, want dat is geen normale klacht voor mij, tenzij ik heftig opruim/stof tegenkom. Maar voor een keelpijn of een dicht neusgat ga ik t niet doen. Dan kan ik 3x per week een test doen als t al niet vaker is. En hoesten laat ik al helemaal buiten beschouwing :joy:

1 like

Nog even over Nojab Djokovic:

5 likes

Zag ook een tiktok van een oude man die reageerde op een vrouw die dr hoofd had kaalgeschoren en t unvaccinated camp noemde. Die man had daadwerkelijk in een concentratiekamp gezeten. Zo erg :sob:

3 likes

Ik vind het gewoon heel kut voor en ik wou dat er iets was wat ik kon zeggen dat je zou helpen :kissing_heart:

2 likes

Joe dan haal ik m weg.

5 likes

Ja maar aan de maatschappij en de medemens kan ik niks doen. Volgens mij weet je ook wel dat ik me bovengemiddeld aan de coronaregels houd. Mensen die ik buiten mn werk heb gezien zijn op 1 hand te tellen en voel me al bijna rebels omdat ik volgende week 2 mensen zie (los van elkaar). Als ik dan met :hugs: reageer als teken van ik heb t gelezen, vind t kut voor je, ik leef met je mee vind ik t best jammer hoe je daarna reageert.

36 likes

Hoe kun je zo’n algemene post waaruit zoveel verdriet spreekt zo op jezelf betrekken? Ik snap dat niet. Iedereen begrijpt toch wel dat die frustratie niet op individuele personen gebaseerd is.

2 likes

Ik betrek haar post niet op mezelf. Wel t feit dat als iemand gewoon wil laten zien dat ze meeleeft dat daar vrij onaardig op gereageerd wordt. Daar reageer ik op.

Ik snap dat haar situatie kut is, dat de situatie in t algemeen kut is en dat er een vergeten groep is. Maar ik kan daar niets aan veranderen. Als er iets concreets is wat ik kan doen, vertel t me en ik doe t graag. Maar dat lees ik niet terug. En sorry ik zie dan niet wat er slecht is aan een hartje of een :hugs: achterlaten.

4 likes

Ja sorry, ik vind dat echt heel kinderachtig. Iemand wil mijn hartje niet dus laat ik daarna maar een zure reactie achter. Terwijl helemaal niks daarvan specifiek op jou gericht was.

6 likes

Geen rare vergelijking! Ik heb inderdaad ook gezien dat meer mensen last hadden van ā€˜covid nagels’, waarbij je een streep ziet na een tijdje van de periode dat je ziek was.

Ik denk dat ik het er vooral moeilijk mee heb dat er iets aan mijn haar is. Mijn grote bos oranje krullen is alles voor me en verzorg ik elke dag supergoed. Dus dat ik daar nu stukjes van verlies is alsof ik mezelf wat verlies ofzo. Klinkt super dramatisch allemaal (is het natuurlijk niet, er zijn ergere dingen), maar dat doet wel even pijn.

Maar goed, ik ga nog wat extra lief zijn voor mijn lichaam en het inderdaad nog eventjes aankijken voor ik naar de huisarts stap.

Mijn :hugs: was goed bedoelt en misschien kwam penny dr opmerking dat t niet hoeft bij mij verkeerd binnen.

En mijn reactie van ik kan niks veranderen komt voort uit t feit dat ik t graag zou willen. En ook een stukje onmacht omdat ik ook zie hoe oneerlijk het is. En vraag me ook af wat dan wel een goede reactie is, of geen reactie en is t gewoon even iets is wat ze kwijt wil. Vond het geen post om zomaar voorbij te scrollen, vandaar de :hugs:. Ook omdat ik er inhoudelijk niets aan toe te voegen heb.

Mocht iemand verder nog wat willen zeggen is via dm misschien beter zodat t hier niet verder gaat.

7 likes