Caronatopic #14

Oh damn… dochter test positief

1 like

Mijn vriend testte zondag positief en was één dag heel ziek, nu alleen nog flinke keelpijn en verkouden. Niet gezoend maar ook niet gescheiden geleefd en ik test nu net nog negatief. Hopelijk blijft t me bespaard :sweat_smile:

Maar waar ik echt veel zenuwachtiger voor ben is mijn moeder die gisteren naar de kapper is geweest. Kapster testte gisteren nog negatief en vanochtend positief. Hoop zo dat het goed komt, mama is al niet zo gezond en zit in de risicogroep :sob::sob:

Bij mij geen verschil! Maar het kan gebeuren.

1 like

Ik heb ook al 3 dagen heftige klachten en bleef negatief testen terwijl ik mensen had gezien die positief waren. Nu net vandaag op dag 4 wel 2 strepen. Zou blijven testen. Heb dit al veel vaker gehoord van vrienden…

1 like

Ja hoor!! En vanmorgen eindelijk een vaag streepje… dus toch! Echt pas na 6 dagen klachten!!!

Na 18 dagen bijna weer terug bij normaal. Geen gekke vermoeidheid meer alleen nog maar een klein hoestje en af en toe een beetje verstopte neus. Hoera!

3 likes

Raar he? Hoor dit echt heel veel om me heen. Mensen met heel lang klachten die pas super laat positief testen 🫠

Het was dat ik wist dat ik in aanraking was geweest anders had ik niet meer getest na 3 keer haha

2 likes

Ik heb nu voor het eerst corona en heb vooral last van flinke koorts. Nu ga ik dat gewoon uitzitten thuis en heb geen GGD test nodig, maar ga het komende half jaar wel 3 keer binnen EU/Schengen zone op vakantie. De eerstvolgende is 18-8. Heb ik dan iets aan een herstelbewijs, nee toch?

Voor nu nog niet maar je weet natuurlijk nooit of de regels in de toekomst bij hoge cijfers weer aangepast zullen worden.

3 likes

Thanks ik ga morgen :frowning: zo geen zin in

1 like

Ik ben zojuist ook positief getest nadat mijn vriend zondag positief was. Heb alleen keelpijn nog maar ben echt onredelijk in paniek. Kutzooi

1 like

Is er iets wat je evt zou kunnen kalmeren? Hier dag 5 en het is me echt alles meegevallen. Voelde oprecht gewoon als een flinke griep en zit nu in de stijgende lijn omhoog.

1 like

Het valt bij mij ook reuze mee! Alleen wat moe en koorts maar ja heb het met griep erger gehad. Ik weet dat het bij iedereen anders “valt” maar maak je niet nu alvast druk om iets wat hoogstwaarschijnlijk niet gaat komen!

1 like

Nee niet echt helaas, ben nu wel wat rustiger. Ben bang voor het verloop omdat ik chronisch ziek ben en de laatste weken al erg last had van Tietze, maar ja wat @chasingrainbows ook zegt ik moet gewoon afwachten, misschien (hopelijk) valt het alles mee. Fijn dat het weer beter gaat met je en met jou ook, @chasingrainbows!

Oh wat vervelend! Voel je je alweer wat beter? Sorry ik heb je reactie helemaal gemist. Herstel telt in Amerika inderdaad niet, maar 2 shots van een “mix and match” vaccin telt wel als volledig gevaccineerd. Ze zetten dat zelf niet in, maar keuren dat wel goed omdat andere landen het doen. Dus ik zou denken dat jouw 2x pfizer als mix and match wordt gezien. Je zou ook nog even contact kunnen opnemen met de Amerikaanse overheid. Ik heb deze info hier gevonden: Non-U.S. Citizen, Non-U.S. Immigrants: Travel to and from the United States | CDC

1 like

Ga jij een herhaalprik halen als dit mogelijk is straks?

• Ja
  • Ik twijfel
  • Nee

0 stemmers

https://www.ad.nl/politiek/startschot-voor-nieuwe-coronavaccinatieronde-herhaalprik-voor-iedereen-van-12-jaar-en-ouder~ab324320/

De mensen die twijfelen of niet een herhaalprik willen, is dat nog steeds om dezelfde redenen als voorheen (het is maar een griepje, straks moet ik oneindig prikken halen, de bijwerkingen van de prik wegen niet op tegen het risico van een coronainfectie) of zijn er inmiddels nieuwe inzichten om de prik niet (meer) te willen?

2 likes

Ik zie voor mezelf geen enkele reden om een prik níet te nemen. Ook niet als dat elk halfjaar zou zijn.

13 likes

Omdat ik van de eerste drie steeds een stuk zieker werd dan de vorige en daarom misschien teveel op zie tegen de vierde.

1 like

Heb je dan liever meer kans om op een totaal random moment heel ziek te kunnen worden en meer kans op long covid te hebben?

(Serieuze vraag, bedoel dit niet gemeen)

1 like