Daarom stem ik ook voor ‘ik twijfel’ en niet voor ‘nee’. Natuurlijk wil ik geen long covid, dat lijkt me vrij logisch. Maar weten dat je op bepaalde dagen na de prik ontzettend ziek gaat worden en dat jezelf min of meer zelf hebt aangedaan, dat kan mij er wel van weerhouden ja.
In principe wel tenzij ze zeggen van goh als je net corona hebt gehad dan kun je beter nog even wachten. Maar verder kom maar door
Ik heb het zelf net gehad, en twijfel of het dan nodig is om nog een booster te halen of dat m’n lichaam nu zelf wel antistoffen genoeg heeft. Maar daar heb ik nog precies nul onderzoek naar gedaan
Onderzoek? Daar informeren ze je toch gewoon over, dat je zoveel tijd na je besmetting moet wachten
Ik denk dat ze net als bij de vorige boosterronde zeggen dat je besmetting minstens drie maanden geleden moet zijn eigenlijk.
Zelf zal ik een afspraak maken zodra het kan. Ik ben tegen die tijd in de laatste weken van de zwangerschap dus ik vind het fijn om mezelf en baby dan zo veel mogelijk te beschermen tegen corona, ook al is het risico voor zwangeren niet meer verhoogd dacht ik.
gelukkig hoef je zelf ook geen onderzoek te doen
Ik bedoelde niet dat ik serieus van plan was om een onderzoek op te starten mensen
Uit onderzoek dat ik eerder in het topic heb geciteerd blijkt dat de aanmaak van antistoffen door iig omicron nogal tegenvalt (slechts 20% ofzo) en, sterker nog, dat het zulke slechte bescherming biedt dat je zelfs na een paar weken wéér ziek kan worden van omicron
Ik mag pas over een half jaar een prik omdat ik nu corona heb maar ik haal t dan sowieso.
Maar kan iemand met me meerekenen. Ben echt te moe hiervoor
Mijn klanten begonnen achteraf gezien de 24e. 25e werd ik flink ziek. Wanneer mag ik uit quarantaine?
Hoe kende ik dit nog niet dankjewel.
@ovenschaal ik bedoelde deze stukken hier (waarvan sommige wellicht op de door jou genoemde specifieke studie gebaseerd zijn?)
Edit: Ben wel heel erg benieuwd hoe jij deze stukken leest als immunoloog. Als geïnteresseerde leek is het altijd een beetje een mix and match van begrijpelijke info
Ja absoluut. Ik werd net als @Wasbeer ziek van de vaccinaties, maar ik heb meerdere met long covid in mijn omgeving dus dan maar een paar dagen belabberd van het vaccin versus na maanden nog steeds ziek door covid!
Ik zit inmiddels op dag 6 sinds mijn positieve test. Het valt me behoorlijk zwaar, ik denk dat ik nog nooit eerder zo ziek ben geweest. (5 dagen om en nabij de 40 graden koorts (vandaag gelukkig geen koorts meer!), extreme keelpijn, maar ook echt van een ander niveau verkouden en dan natuurlijk nog de vermoeidheid en m’n hele lichaam doet pijn etc.)
Maar nu werd ik gister ook ineens (een week te vroeg) ongesteld? Ik hoorde vooral veel uitblijven van de menstruatie, maar ik krijg uiteraard dit weer.
Dank voor de uitleg!
Als de prik niet aangepast is op Omikron denk ik dat ik oversla. Na vaccinatie plus booster alsnog goed ziek geworden hiervan dus het vertrouwrn in al die prikken is weg. Ik begrijp hoe statistiek werkt, maar ik zie steeds meer in andere strategieen als het vaccineren van de kwetsbaren.
Het maakt mij niet uit hoor wat je doet, maar denk je logischerwijs niet dat je zonder die vaccinaties nog veel zieker was geworden?
Ik persoonlijk? Over individuele gevallen is voor zover ik weet niets te zeggen.
Ja, jij persoonlijk? Denk jij zelf dus niet: oh ik ben mét vaccinaties al best ziek geweest, hoe erg zou het zijn geweest als m’n immuunsysteem dat hele virus nog helemaal niet kende?
Nogmaals, boeit me niet wat je doet, maar probeer te begrijpen wat je gedachtegang is.
Ik zeg volgens mij nergens dat de bevolking vaccineren een verkeerde keuze was?