Ik heb hier zelf niet echt een antwoord op maar ik ben vandaag uit isolatie en mocht officieel sowieso morgen. Een huisgenoot van mij is net schoon verklaard van kanker en die wou me sowieso nog een paar dagen langer ontwijken
Nieuws over de tweede booster: zorgmedewerkers en mensen met een groot risico om ernstig ziek te worden vanaf 19 september. 60 plussers krijgen ook een uitnodiging.
Begin oktober is iedereen die jaarlijks een griepprik uitnodiging krijgt aan de beurt, daarna iedereen van 12 jaar en ouder. Er wordt geprikt met de nieuwe Pfizer en Moderna vaccins die tegen meer varianten (o.a. omikron) werken.
Eerder was het nieuws dat iedereen van 12 jaar en ouder half sept uitgenodigd zou worden.
Ja, nu niet meer helaas
Mijn vader krijgt al zān 7e vaccinatie geloof ik, maar ook gelukkig nog geen Corona gehad! Hij mag komende week zān prik halen.
Volgens mij gold dat voor de āoudeā vaccinaties. Iedereen boven de 60 had daar al een uitnodiging voor gehad, dus nu gingen ze die openstellen voor iedereen. Tenzij de omikron-vaccinatie op tijd beschikbaar zou zijn, dan zouden ze weer van oud/kwetsbaar naar jong gaan. Dus het loopt niet vreselijk uit.
Volgens mij kunnen huisartsen tussen 13-9 en 5-10 ofzo de lijsten aanleveren bij de verzendhuizen en vorig jaar werd er gefaseerd verzonden.
Maar ik verwacht (š«¢) dat dit keer niet alle praktijken dit gaan doen⦠Zou website van je praktijk even in de gaten houden.
Ik heb een oproep via mān werk gehad voor de booster. Maar het zetten gaat via een afspraak bij GGD ipv het ziekenhuis zelf.
Heb gisteren 2 uur naast iemand zitten die nu appt dat diegene corona heeft.
Diegene had al lichte klachten.
Moest googlen wat ik nu moet doen. Hoef niet in quarantaine maar ga toch maar niet naar kantoor.
Hoop zo dat ik het niet krijg.
Pff de reclame voor de herhaalprik is wel heel vreselijk en ik denk echt heerlijk voer voor alle tegenstanders.
Ik ben ziek (gisterenavond koorts, verschrikkelijke keelpijn, hoesten, zwaar gevoel op de borst, verminderde smaak) maar mijn zelftesten blijven negatief. Vertrouw er de ballen van haha dus ga zo even naar de GGD voor de zekerheid⦠hoe snel gaat die uitslag tegenwoordig? Zal wel niet binnen 24 uur zijn denk ik?
2 weken geleden had ik de uitslag na 8 uur ofzo, en nog een aantal mensen ook dezelfde dag
Mijn test was pas op dag 4 na krijgen van klachten positief. Zou zelf niet ggd gaan als je thuistesten nog negatief zijn.
Hoor veel om me heen dat de thuistesten pas paar dagen later positief zijn.
Ik voldoe opzich wel aan de eisen van een GGD test, werk namelijk in de zorg. Daarom toch maar voor de zekerheid⦠juist omdat zelftesten toch wat minder gevoelig blijken (zoals je zegt na 4 dagen positief bijv)
Antwoord op mijn eigen vraag: heb zojuist de uitslag binnen (negatief ) en dat binnen 5 uur na afname test!
Ik heb zelftesten gedaan maar nog negatief. Hoop dat zo blijft. Morgen nieuwe kopen en zondag, of bij klachten, weer testen voordat ik met werk weer in een kippenhok moet zitten om te vergaderen.
Voel me nu zoān hypochonder omdat ik naast iemand met corona heb gezeten. Elk kuchje of iets denk ik al corona.
Ik heb net bij f.link een zelfstest gekocht. Ben zo benieuwd! Heb ook 38,5 graden koorts en voel me vreselijk ruk.
Ik heb zo lang niet meer bij covid stilgestaan en nu voelt het alsof ik weer in 2020 zit, haha. Hopelijk is het straks negatief.
En wastie negativ?
Hahahaha ja gelukkig wel!
Ja hoor, na ruim 2 jaar toch positief getest. Deed een testje meer voor de vorm, had het niet verwacht en ook geen idee hoe ik dan besmet ben, maar goed! Voel me niet fijn maar als het hierbij blijft is het goed te doen. Flink verkouden vooral, keelpijn, hoesten, hoofdpijn. En pijn tussen mijn schouders.