Yes heb ik ook gehad. Het was echt raar soort zware, niet te negeren, vermoeidheid
Het werd uiteindelijk wel langzaam minder. Na vier maanden was ik weer de oude!
Yes heb ik ook gehad. Het was echt raar soort zware, niet te negeren, vermoeidheid
Het werd uiteindelijk wel langzaam minder. Na vier maanden was ik weer de oude!
Ja, althans, mijn besmetting is pas 2 weken geleden maar die vermoeidheid vind ik ook mega hardnekkig. Ik val rustig 2 tot 3x overdag in slaap.
@Ruby @Noodle merk ook echt dat ik heel erg vergeetachtig ben. Weet niet zo goed of het covid gerelateerd is of misschien door de vermoeidheid. Maar ik vergeet meermaals op een dag waarom ik bijv daar heen liep, of wat ik aan het opzoeken was op bijv instagram. Alles lijkt ook veel meer moeite te kosten qua nadenken. Echt heel raar.
Weg
Ik zit nu op dag 24 sinds mijn positieve test en het gaat best wisselend, zowel per dag als per dagdeel. Op een ‘goeie dag’ ben ik zo’n 12-14 uur wakker; heb ik 5000 stappen gezet en misschien nog wat taakjes uitgevoerd (de was, koken, de vaat, etc). Op een slechte dag heb ik 1-2x een waanzinnige inkakker die ik meestal op de bank uitzit. Ik kan niet slapen overdag, dus dat is erg vervelend. Verder slaap ik ‘s nachts niet goed door en val ik na lang in bed liggen (1 - 2 uur na het naar bed gaan) pas in slaap.
Daarnaast heb ik nog de volgende klachten: angstig, nachtmerries, af en toe hoofdpijn, gevoel van zware ledematen, verdrietig/somber, misselijkheid, last van m’n stoelgang en tintelingen over m’n lichaam.
Ik werk in het voortgezet onderwijs, dus op dit moment heb ik ‘vakantie’ en gelukkig geen werk waar ik me druk om hoef te maken. Anders was het voor mij ook echt niet haalbaar gewesten nu weer te werken!
Bij de Kruidvat hebben ze er 10 voor €15. Of 5 voor €7,50 bij etos maar dat zijn geen flowflex testen
Flowflex bij kruidvat is per single pack 1,99 en per 5 pack 7,99
Ik zou morgen uit quarantaine mogen maar sta vandaag hartstikke verkouden op zonder reuk en smaak. Terwijl ik verder nauwelijks klachten heb gehad
Ik baal zo, heb ook eindelijk vakantie maar kan dus lekker binnen zitten met dit mooie weer.
Oh shit! Volgens mij resetten je quarantaine dagen ook zodra je wel klachten krijgt
Volgens quarantaine check niet. Ik had de dag van m’n positieve test overigens ook al klachten (keelpijn) maar dat duurde allemaal maar 1 dag.
Als ik het goed begrijp geldt voor mij nu:
Oh ja! Sorry dacht geen klachten. Dan reset hij namelijk. Maar klopt nu moet je blijven tot je 24 uur fit bent. Ik ben er op dag 10 uitgegaan
Ja, begrijpelijk ook dat je dat niet hebt gekoppeld aan je besmetting. Hopelijk herstelt dit nog wel voor jou.
Ik doe zelf al jaren mee aan het lifelines onderzoek. De enquêtes tijdens de corona periode waren soms best lang. Als ik het artikel lees ben ik toch blij dat ik het heb ingevuld. Mooi wat ze kunnen met al die data.
Jeej. Ik ben wat laat op het feest, maar ik heb na drie jaar ook een positieve covid test. Hoofdpijn, verkouden en lichte koorts. Lekker met dit warme weer. M’n bloedsuiker doet ook weird, maar dat was te verwachten.
Rond juni heb ik Corona gehad en ik heb nu sinds twee weken extreem veel haaruitval. Als ik door m’n haren ga heb ik steeds hele plukken en het ligt ook op m’n kussen. Ik doe en eet echt niks anders en verzorg m’n haren zoals ik altijd doe (zoals velen weten bijv met de mielle olie bijv haha). Ik word er echt moedeloos van, qua gevoel blijft er over een paar weken op deze manier niks meer over van m’n bos haar.
Veel nagedacht over een aanleiding en toen kwam ik ineens tot t besef: m’n Corona besmetting. Ik kan me berichten en filmpjes/ervaringen op tiktok herinneren met ditzelfde probleem. Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen wat hun ervaring is met haaruitval na Corona? @Stofdoek kan ik me bijv herinneren. Ik lees op internet overal dat het indd start na ong 2-3 maanden na besmetting.
Ik heb wel (ernstig) haaruitval gezien na een Corona infectie dus dat kan zeker. Ook dermatologen zien dit regelmatig maar je kan er niets tegen doen. Hooguit in het bloed laten kijken of bijvoorbeeld er een ijzertekort is. Het haar kwam bij mijn patiënten wel weer terug maar duurde wel even.
Oh wow, dit had ik ook! Ik heb nooit die link gelegd. Ik ken haaruitval alleen als een hormonending en daarin is bij mij voor zover ik weet niks veranderd dus kon het totaal niet plaatsen. Ik heb begin mei corona gehad en mijn haaruitval begon denk ik begin juli en is nu weer 2 weken over ongeveer. Ik was het alweer helemaal vergeten, en door jouw bericht denk ik oh yess das waar ook, het is gestopt! Hopelijk bij jou ook snel.
Edit: ik ben overigens biotine gaan slikken omdat ik dacht dat de conditie van mijn haar “gewoon” even slecht was. Geen idee of dat geholpen heeft maar het kan vast geen kwaad om te proberen.
Oh jeetje dat is even schrikken! Ik heb dit inderdaad ook gehad. Begon bij mij ongeveer 4 maanden na besmetting, andere klachten waren natuurlijk al eerder aanwezig. Toen ik in het revalidatietraject zat waren er ook veel mede-long covid patiënten die er ook last van hadden, wel verschillende gradaties. Mijn hele immuunsysteem is gewoon helemaal verward geraakt (nog steeds overigens), waaronder inderdaad bovengemiddeld haaruitval. Nu moet ik wel zeggen dat ik gezegend ben met een flinke bos haar dus ik merkte het op m’n hoofd niet echt, maar bosjes haar in de haarborstel, op het kussen, in het doucheputje etc. Het is bij mij pas minder geworden nadat ik me fysiek beter ging voelen, al heb ik nu nog steeds wel meer haaruitval vergelijking met voor de besmetting in oktober 2020.
Ik heb ook last gehad van haaruitval. Dit startte bij mij al tijdens mijn quarantaine en heeft 4 maanden geduurd voordat het weer ‘ok’ was. Overigens had ik ook hele broze nagels die constant scheurden en afbraken. Dit heeft 6 maanden geduurd voordat dit stopte.
Heb mijn bloed laten nakijken (had vitamine D tekort, maar niet specifiek te wijten aan corona), daarvoor een kuur gehad en daarnaast supplementen van Holland and Barrett geslikt voor haar, huid en nagels. Geen idee of het haaruitval/nagels hierdoor gestopt/verbeterd is.
Dank voor jullie reacties! Ik ben inmiddels een flinke tijd aan het lezen op internet en fora en het is indd een bekend probleem, vaak ook na 2-3 maand besmetting. Mijn verloop is precies ook wat er omschreven wordt… Ik maakte de link ook pas vandaag hoor.
Er is indd verder niks anders nu in mn leven en ik verzorg mn haar zoals altijd.
Het heeft me een klein beetje hoop dat het bij jullie (en anderen) weer is gestopt of minder geworden, maar op dit moment voel ik me er echt heel kut over… Het is echt extreem veel. Als dit nog weken/maanden aanhoudt is er toch niks meer over? Ik heb ook een bos haar maar gevoelsmatig voelt dit echt alsof ik nu al de helft minder heb… Ik merkte al verschil met mn gewone haaruitval, buiten de hoeveelheid (iedereen heeft haaruitval maar ik merkte direct dat dit meer was dan normaal, ook zo random als ik erdoorheen ga en dat had ik zelden) hebben de haren die ik overal tegenkom en in mn handen krijg nog heel duidelijk de wortels eraan zitten.
Ik heb ook megaveel haaruitval de laatste weken (anderhalve maand geleden corona gehad). Dit weekend nog met de kapper over gehad, had nooit de link met corona gelegd zelf, maar kan dus goed daarmee te maken hebben.