Caronatopic #14

Hier ook voor het eerst positief getest, op vakantie gebeurd, tijdens een excursie met een bus vermoed ik.
Vooral verkouden, kuchen (kuchte al paar dagen, dacht van de airco…) dat hoesten werd, hoofdpijn.
Nu voel ik me weer prima, merk allleen wel dat ik toch een deel van mijn smaak en geur kwijt ben.
Ruik mijn geurkaarsen niet meer, vond gisteren de kippensoep al zo flauw…

De test gaf binnen een minuut al een dikke streep bij de T, kon mijn ogen niet geloven.
Deed de test ook vooral omdat ik de volgende dag met mijn vader naar het ziekenhuis zou gaan. Maar goed ook dus.

Ben 5 keer gevaccineerd (2 x met Curevac, tijdens de testfase) en begon al bijna te denken dat ik immuun was voor corona :sweat_smile:

5 likes

Ik vind de hoofdpijn echt moeilijk uit te houden, het komt ook constant terug. Iemand hier misschien een goede tip voor, een olie of supplement of zo?

Ben aan het hoesten, ben verkouden en heb hoofdpijn. 4 testen gedaan maar allemaal zijn ze ongeldig, alleen een streepje bij de testlijn en niet de controlelijn. Ik dacht eerst dat het aan de zelftesten lag maar m’n vriend heeft er net een gedaan en die is duidelijk negatief. Weet niet zo goed waar ik nu verstandig aan doe

1 like

Hoorde gisteren dat mijn broertje in België alweer zijn booster gehad heeft. Mijn 70+ ouders zijn hier nog niet eens aan de beurt. Hoe kan het toch dat Nederland dit gewoon nog steeds niet op orde heeft.
Probeer me er niet te druk om te maken maar het heeft zo lang geduurd voordat ik van de corona mist in mijn hoofd afkwam, wil echt alles aangrijpen om de kans dat ik het nog eens krijg zo klein mogelijk te maken.

Is de booster in Belgie al aangepast aan de laatste coronavarianten of prikken ze daar nog met de vaccin van vorig jaar?

Wat ik begreep ik het al de aangepaste versie. Zo staat het ook op de site van de Belgische overheid.

Weer getest en nog steeds negatief. Yay! Andere uit de groep die ook bij de besmette persoon zat heeft het nu ook.
En ik zat tussen hun in.

2 likes

afgelopen week positief getest en ik vind het maar lastig
voel me lamlendig maar niet genoeg om niks te kunnen en in bed te liggen
ik ga niet naar werk want als ik de trap op loop ben ik duizelig, maar ik kan wel gewoon stil zitten achter mn laptop om thuis werken

voel me een soort spijbelende 16 jarige, dat ik niet ‘ziek’ genoeg ben om me ziek te melden ofzo

1 like

Ja, hier precies zo. Sinds gisterenmiddag is die stomme hoofdpijn veel minder en ik voel me meteen beter. Als ik morgen nog geen klachten heb ben ik 24 uur klachtenvrij en mag ik eindelijk weer naar buiten. Ik ga idd ook wat thuis werken want dat gaat best, verwacht ik.

1 like

Nou ik moet er ook aan geloven. Werd vannacht koortsig met hoofdpijn, test gedaan en yes positief. Echt top want vannacht/morgenochtend allemaal deadlines voor school die ik niet ga redden die voorwaardelijk zijn om het vak te halen. Vervangende opdrachten moeten maken omdat ik niet bij de werkgroep kan zijn morgen. Love it.

Ik kreeg hier in be mijn uitnodiging voor mijn 4e prik ( 2e booster dan denk ik) maar ik merk dat er in mijn omgeving veel twijfel is.
Bij de eerste vaccins was ik ook overtuigd maar nu twijfel ik precies toch om die 4e prik nog te nemen.
Mijn schoonmoeder is vrijwilliger ( en dus ook verpleegster geweest, nu op pensioen) bij een vaccinatiecentrum en zelf zij staat heel weigerachtig tegen deze 4e prik omdat er volgens haar bij de vorige booster bv. veel trombones en dergelijke waren als gevolg van.
Dus ik weet het eigenlijk niet.
Nemen jullie deze 4e prik?

1949 is nu aan de beurt, jouw ouders kunnen dus waarschijnlijk binnen enkele dagen een afspraak maken.

Ik heb de mijne vorige week al gehaald, kan ik via de borstvoeding ook mooi alvast wat antistoffen meegeven aan m’n zoon.
Ik belde trouwens en kon dezelfde dag nog terecht, keuze uit allerlei tijden.

4 likes

Ja absoluut, zonder twijfel! Voor mij een kleine moeite maar wel erg belangrijk voor mensen die wel beschermd moeten worden. Maar misschien ben ik bevooroordeeld met een vader die weerstandverlagende medicatie slikt. Zie geen redenen waarom je niet extra beschermd zou willen zijn eigenlijk.

5 likes

Er is wel een vreselijke reclame op tv. Maar ik als pro vaccinatie vind m al vreselijk. Laat staan als je twijfelt.

Wat dan? Heb m nog niet gezien

2 likes

Is er een optimaal tijdstip om vaccinaties te halen tijdens zwangerschap/geven van borstvoeding om zoveel mogelijk antistoffen mee te geven aan je baby? Ik mag vanaf 35 weken zwangerschap de booster halen (ivm besmetting in augustus). Krijgt de baby dan nog antistoffen mee of is dat al te laat?

1 like

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het net zoals met de kinkhoestprik minstens 2 weken voor de geboorte nog nuttig is. Dan zou je met 35 weken waarschijnlijk goed zitten.

2 likes

Allemaal artsen die uitleggen wat het belang van de vaccinatie is. Ik vind hem niet zo storend eigenlijk!

2 likes

Ik woon in Be en volgens mij is de communicatie hier nog slechter.
Hier nog geen campagne gezien denk ik voor die 4e prik.

1 like

Ik neem de 4e prik wel, zodra het mag.

9 likes