Caronatopic #14

Als ik de uitnodiging heb ga ik direct mijn afspraak maken.

4 likes

Ik heb de eerste drie prikken gehad (pfizer) en neem de vierde prik niet.

Ik heb bij elke prik steeds meer klachten gekregen. En veel pijn. Was na de laatste echt twee weken van de rel.
Ik moet ook telkens langs de arts vanwege allergieën en hij vertelde ook dat bij elke prik de kans is dat ik meer reactie krijg (al mijn allergieën zijn ook door opbouw van de allergeen gekomen) ik moet nu bijvoorbeeld antibiotica vermijden in eten om mijn overgevoeligheid van penicilline niet over te laten slaan in allergie.

Ik heb een keer corona gehad, en dat was alleen een snotneus. En mijn dochter heeft het twee maanden geleden nog gehad en toen ben ik niet besmet.

Ik heb daarom besloten dat ik dit soort vaccin bewaar voor echt noodzakelijke situaties.

2 likes

Dat snap ik wel. Ik heb nauwelijks last gehad van de prikken en vind corona nu, gevaccineerd, best tegenvallen. Ik weet niet hoe het verloop was geweest als ik biet was gevaccineerd.
Maar als je idd nauwelijks coronaklachten had en des te meer bij de prikken, dan snap ik wel dat je overslaat.

1 like

Ik krijg vandaag m’n uitnodiging binnen voor aankomende prik (zorgpersoneel). Ga hem wel halen, geeft mezelf ook wat rust

6 likes

Ik ben nu 19 weken zwanger en zou graag de vierde prik willen. Heb je als zwangere ook voorrang? Moet ik daarvoor bij de VK zijn of bij de HA?

1 like

Ik heb via mijn verloskundige bericht gehad dat zwangeren voorrang krijgen. In de loop van volgende week krijg ik een aanmeldlink doorgestuurd. Hopelijk weet jouw verloskundige hier ook meer over!

@Merel goed om te weten dat twee weken voor de bevalling waarschijnlijk nog op tijd is voor de baby! Ik hoop dat dat lukt (wordt een beetje op het randje denk ik, maar ik wil ‘m zelf graag zsm).

3 likes

Het verbaast mij toch enorm hoeveel patiënten met verkoudheidsklachten zonder mondmasker en zonder een COVID zelftest naar je spreekuur komen en dan klagen dat het sinds 2 dagen minder goed gaat. Geen idee hebben waarom en dat je toch echt je eigen verantwoordelijkheid moet nemen om te testen. Alsof de pandemie nooit heeft plaatsgevonden. Ongelofelijk!

10 likes

Krijg binnen 5 dagen een mail voor afspraakvoorstel, heb drie data opgegeven volgende week dus ben benieuwd. Hopelijk overleef ik dit weekend de wijnfeesten in Duitsland zonder corona

4 likes

Ik heb een bijbaan in een winkel en het is ongelofelijk hoeveel mensen hoestend en snotterend in de winkel komen
 en ook echt bijna recht in je gezicht hoesten zonder excuus of ook maar iets van awareness dat corona nog bestaat. Voor de meeste mensen is het volgens mij echt helemaal weg

3 likes

Ik zei laatst tegen mijn teamleider dat ik thuis wou werken want had geen zelftest voor handen en had corona gerelateerde klachten. Haar oplossing ‘we hebben testen op kantoor’ :+1:

Toen heb ik maar heel flauw als ander alternatief ziekmelden genoemd en toen kon ik wel thuiswerken.

1 like

Als weer oproep komt haal ik hem denk ik wel.
Vorige keren niet zo last gehad van de prik maar van corona best wel ziek geweest. Ik was toen ook zwanger en had iets van 6 weken ervoor de booster gehad.

1 like

Weet iemand of je met borstvoeding de antistoffen ook doorgeeft?

Ik heb 1 prik tijdens mn zwangerschap gehad en daarna nog flink corona dus mn baby zou antistoffen hebben, maar worden die vd prik ook nog doorgegeven?

1 like

Volgens mij schrijft @merel hierboven van wel!

2 likes

Oh dankje, helemaal overheen gelezen.

3 likes

Mehh net voor de nieuwe booster heb ik toch corona (voor de eerste keer). Toch wel jammer. Ben benieuwd hoe het najaar gaat verlopen.

Hier in be zijn we wel nog verplicht om een mondmasker te dragen in ziekenhuizen en bij bv de huisarts.
Is op zich niet slecht denk ik dan.
Maar echt zot hoe iedereen het idd vergeet.
Er stond hier deze week een collega aan mijn bureau die al de ganse tijd zat te hoesten en dan begon te klagen dat ze kortademig was. En
ik euhmmm je hebt toch wel een zelftest gedaan?! Haar antwoord ja hoor enkele weken terug
 oke dan :woman_shrugging: :melting_face:

Net positief getest :frowning: zo balen. Morgen is eigenlijk ons geregistreerd partnerschap met een feestje daarna met wat vrienden en familie. Dat valt in duigen :pleading_face:

1 like

Iedere volwassene kan nu afspraak maken voor herhaalprik.

3 likes

Ik heb alleen al een afspraak voor morgen :grimacing:
we gaan het zien, afzeggen lukt ook niet

2 likes

Ik heb mijn herfstbooster gisteren gekregen en nergens last van!
Ik merk wel dat het draagvlak ervoor veel minder is onder de zorgmedewerkers waar ik nu mee werk: er zijn er heel veel die hem niet nemen omdat ze twijfelen aan het ‘nut’ ervan.

4 likes