Caronatopic #14

Krijgt iemand van jullie ook nog steeds (na herstel, ik zelf ben 2 maanden beter inmiddels) zulke enorme spierpijn na de minste of geringste inspanning?

Toen ik bv een stukje ging zwemmen had ik na drie slagen (schoolslag) al super vermoeide armen en voor het eerst in m’n leven heb ik spierpijn van bv een stukje fietsen op normaal tempo :’) Sad.

Ja, bij mij verzuurt (of d?) alles ook mega snel en inderdaad mega snel spierpijn. Besmetting was eind juni.

Toevallig nu ook, ik heb zondag wat onkruid uit de tuin gehaald, dus veel bukken. Normaal heb ik daar nauwelijks last van, maar nu heb ik echt giga spierpijn aan de achterkant van mijn bovenbenen.

2 likes

Had ik in het begin ook heel erg, ook op de raarste plekken spierpijn (1 bil) terwijl ik niets bijzonders had gedaan. Wordt wel steeds minder.

2 likes

Fijn om te horen :relaxed:

1 like

Ik heb echt precies hetzelfde. Nu ruim een maand na besmetting. Het is echt niet normaal, het voelt als zoveel lichter of minder dan voorheen en er blijft een heel zielig knotje over. Hoop voor ons dat het snel afneemt!

4 likes

Vind deze cijfers ook heftig als je bedenkt hoeveel mensen er nog steeds per dag worden opgenomen (50-100 per dag de afgelopen tijd).

3 likes

Ik ben wel benieuwd hoeveel invloed vaccinatie hierop heeft, dat wordt helemaal niet benoemd in het artikel. Aangezien de meerderheid van de mensen die opgenomen worden volgens mij niet gevaccineerd is.

Shit ik test net ook weer positief. Net terug van vakantie dus zal daar ergens opgelopen hebben. Beetje jammer.

3 likes

Ik zou minimaal een week wachten.

4 likes

Ik heb hier zelf niet echt een antwoord op maar ik ben vandaag uit isolatie en mocht officieel sowieso morgen. Een huisgenoot van mij is net schoon verklaard van kanker en die wou me sowieso nog een paar dagen langer ontwijken

1 like

Nieuws over de tweede booster: zorgmedewerkers en mensen met een groot risico om ernstig ziek te worden vanaf 19 september. 60 plussers krijgen ook een uitnodiging.

Begin oktober is iedereen die jaarlijks een griepprik uitnodiging krijgt aan de beurt, daarna iedereen van 12 jaar en ouder. Er wordt geprikt met de nieuwe Pfizer en Moderna vaccins die tegen meer varianten (o.a. omikron) werken.

6 likes

Eerder was het nieuws dat iedereen van 12 jaar en ouder half sept uitgenodigd zou worden.

4 likes

Ja, nu niet meer helaas :frowning:

Mijn vader krijgt al z’n 7e vaccinatie geloof ik, maar ook gelukkig nog geen Corona gehad! Hij mag komende week z’n prik halen.

4 likes

Volgens mij gold dat voor de ‘oude’ vaccinaties. Iedereen boven de 60 had daar al een uitnodiging voor gehad, dus nu gingen ze die openstellen voor iedereen. Tenzij de omikron-vaccinatie op tijd beschikbaar zou zijn, dan zouden ze weer van oud/kwetsbaar naar jong gaan. Dus het loopt niet vreselijk uit.

1 like

Volgens mij kunnen huisartsen tussen 13-9 en 5-10 ofzo de lijsten aanleveren bij de verzendhuizen en vorig jaar werd er gefaseerd verzonden.

Maar ik verwacht (🫢) dat dit keer niet alle praktijken dit gaan doen… Zou website van je praktijk even in de gaten houden.

3 likes

Ik heb een oproep via m’n werk gehad voor de booster. Maar het zetten gaat via een afspraak bij GGD ipv het ziekenhuis zelf.

4 likes

Heb gisteren 2 uur naast iemand zitten die nu appt dat diegene corona heeft.
Diegene had al lichte klachten.
Moest googlen wat ik nu moet doen. Hoef niet in quarantaine maar ga toch maar niet naar kantoor.
Hoop zo dat ik het niet krijg.

1 like

Pff de reclame voor de herhaalprik is wel heel vreselijk en ik denk echt heerlijk voer voor alle tegenstanders.

2 likes

Ik ben ziek (gisterenavond koorts, verschrikkelijke keelpijn, hoesten, zwaar gevoel op de borst, verminderde smaak) maar mijn zelftesten blijven negatief. Vertrouw er de ballen van haha dus ga zo even naar de GGD voor de zekerheid… hoe snel gaat die uitslag tegenwoordig? Zal wel niet binnen 24 uur zijn denk ik?

1 like