De app geeft zelf aan dat de kans klein is, maar als jij met dunne muurtjes woont denk ik dat het wel kan. Zou me als je zeker weet dat je niemand hebt gezien je niet laten testen hoor.
Geen idee of de muren heel dun zijn maar ik weet wel dat ik behalve maandag tijdens vaccinatie nergens 15 minuten met iemand in een ruimte ben geweest de afgelopen weken. Alleen de supermarkt maar dat is met ffp2 masker en ben ik ook nooit langer dan 15 minuten binnen.
Ga nu maar paar zelftesten doen de komende dagen. De eerste is al negatief. Schrok er wel van.
Ja ik heb dat wel vaker gelezen! Iemands buurman was positief en toen kreeg hij een melding. Niet gezien, maar de werkkamers zaten vlakbij.
Ik heb nog nooit een bijwerking gehad. Behalve een wat zere arm wat prima te onderdrukken was met paracetamol.
Drie keer pfizer gehad.
Ik ben ook een tijd ziek geweest en heb mān booster toch gehaald, ik kreeg Pfizer. Ik was ook bang dat mijn immuunsysteem te zwak zou zijn of te heftig zou reageren, maar eigenlijk heb ik niks gevoeld. Ik had het alleen heel koud in bed 's avonds maar geen idee of dat van de prik kwam (niet zoān koortsril maar echt koud).
Eerste keer heb ik wel veel last gehad, tweede keer minder.
Ik weet niet of mijn persoonlijke ervaring helpt want n=1, maar misschien stelt het wat gerust.
Er was ook een hele scherpe analyse van het OMT-advies op Twitter gedeeld. Vraag van kabinet was: met welke maatregelen kunnen scholen verantwoord/veilig open? Antwoord OMT: Ja, ze kunnen open. Niks geen afweging over maatregelen. En een PS dat ze op quarantaine voor docenten nog terugkomen. Met andere woorden: waarschijnlijk altijd doorwerken ook als je les hebt gegeven aan besmette leerlingen. Wij hebben trouwens niet eens CO2-meters op school, want tja het is niet verplicht hĆØ Maar wel leuk dat Slob dan even roept hoe dom schoolleiders zijn als ze dat niet geregeld hebben. Misschien had āie het dan zelf verplicht moeten maken. Ik ben echt vóór openen van scholen overigens, maar vind het echt dom dat net gedaan wordt alsof het een soort corona-vrije zone is.
Edit: Oh my. Volgens die Broekman is er ook nog eens sprake van onderrapportage in de RIVM cijfers, omdat de GGD er een luttele 29.111 voor afgelopen maandag meldt
Booster begint in te kicken. Heb pijnlijke arm en wat verhoging. Ben benieuwd wat er nog komen gaat.
Heb 2 keer moderna gehad en nu pfizer
Ohohh. Collega met wie ik gisteren werkte, die moest naar werk komen (zorg) omdat ze een negatieve zelftest had en geen klachten, maar ze wist dat ze in aanraking was geweest met mensen die de volgende dag positief testten. Zij diezelfde avond ook positief getest (te verwachten) dus krijg een appje van haar daarover. Nu moet ik morgen op een andere locatie werken, maar zou alleen staan omdat de collega waarmee ik zou werken in quarantaine moest.
Wat een draaamaa weer dit.
Maar als jij net Corona hebt gehad dan zijn je antistoffen sky high. En kun je vanuit gaan dat je voldoende beschermd bent tegen omicron. Mogelijk heb je die zelf al gehad omdat je het vorige maand had.Met boosteren bereik je precies het zelfde mee. Je boostert de antistoffen omhoog.
Ik heb een oproep gekregen voor de booster maar ik twijfel enorm. Sinds mijn vaccinatie heb ik een menstruatie stoornis waarbij ik bijna drie weken ongesteld ben. Ik ben al bij de huisarts geweest maar die wil het nog even aankijken en heeft geen advies voor me. Ik heb het idee alsof het juist nu wat beter gaat qua ongesteld zijn. Maar ik wil het niet jinxen met een booster, natuurlijk wil ik tegelijkertijd beschermd zijn tegen het virus.
Ooh wat naar zeg! Wat een moeilijke beslissing als je ook graag het vaccin wilt.
Ik ben persoonlijk wel blij dat we weer open gaan, vanuit het oog voor de kinderen, de ontwikkeling en dat ik online lesgeven aan 6/7-jarige, waarvan er minstens 12 in je lokaal zitten (noodopvang) en de andere 20 online niet te doen vindt.
Die noodopvang liep vorig jaar al iedere dag op, voor dit jaar was al bekeken hoeveel dat er zouden zijn, dus echt een optie is dat ook niet (want die kinderen worden gemixt met andere groepen, uit organisatorisch oogpunt, wat niet anders kan + telkens andere samenstellingen. Nou dan kun je ze net zo goed allemaal op school hebben, maar dan in een eigen ābubbelā).
Ben het wel heel erg net je eens dat er wederom niks gedaan wordt om leerkrachten (en leerlingen) te beschermen en dat vind ik niet okƩ!
100% eens dat zorg+kwetbaren voorrang krijgen op de booster bijvoorbeeld, maar zodra je alle āgezondeā 60-minners gaat nemen, had er best gekozen kunnnen wordenom het onderwijspersoneel voor te laten in mijn ogen. Dan bescherm je leerkrachten en ook kinderen indirect, want gevaccineerd betekent minder kans besmetting en het door te geven.
Nee nu ishet enige: preventief testen voor personeel, en kinderen alleen bij klachten tot groep 6. Heel leuk hoor, maar hoeveel effect heeft het als ik 2 x per week mezelf test en mijn 34 kinderen niet (want onderbouw)? de kans dat ik een kind besmet is vele malen kleiner dan dat een kind mij besmet.
Handen wassen is het volgende advies, nou daar ben ik dir jaar niet eens aan begonnen (heb ze geleerd om dat na wc gebruik te doen, maar ga het niet controleren), want kost veeel te veel tijd + die kinderen zitten de halve dag in hun neus te peuteren en raken alles van elkaar aan.
Over ventilatie niet gesproken (die is er nietā¦). Ja ik zet heel braaf 2 ramen open, tot het te koud wordt en kinderen bibberen, dan gaan ze dicht
Voel ik me veilig en beschermd voor de klas: nee, zeker niet, dus daar zou echt nog wat aan moeten gebeuren. Ben ik helemaal met je eens!!
(Ondanks dat ik dus wel blij ben dat we toch open gaan, maar had wel anders gemoeten aan de voorkant)
Edit: wow sorry t is een heel verhaal geworden.
Zou je kunnen bellen of je wellicht toch eerder de booster kunt halen?
Aah ja echt belachelijk. Ik mag dus in principe ook komen werken omdat ik niet binnen 1.5 m kwam van diegene⦠maarja voelt toch niet prettig. Dus zelf besloten om morgenochtend een zelftest te doen voor de zekerheid⦠maar hoeft dus niet.
Mijn vriend is ook positief. Hoewel ik eerst niks van klachten had, begin ik nu toch keelpijn te krijgen en steeds vaker te niezen. Hopelijk is ons ziekteverloop mild en gaan onze B- en T-cellen goed aan het werk. Mijn huisarts zei ook dat er inderdaad veel nieuwe besmettingen zijn sinds oudejaarsavond.
Werkt in sommige situaties inderdaad door een muur.
Vrienden van mij hebben precies hetzelfde meegemaakt.
Ik kreeg vanmiddag mijn booster en het was gewoon weer mega gezellig op de priklocatie. Allemaal vriendelijke en vrolijke mensen van de GGD. Wensen je allemaal een fijne dag. Muziekje aan. Helemaal prima.
Is hier al iemand met flink overgewicht geprikt en moest je weer langs de arts? Vorige keer ik namelijk wel terwijl ik op alles op t formulier nee had aangekruisd.
En heb gehoord dat t advies is om met een langere naald te prikken. Wat zou er gebeuren als dat niet gebeurt? Werkt t vaccin dan niet omdat t eventueel niet in de spier zit?
https://www.cdc.gov/vaccines/covid-19/info-by-product/pfizer/downloads/standing-orders.pdf Een overzichtje van cdc. Geven aan wel langere naald te gebruiken. Het moet wel intramusculair als ik zo de studies lees want daar bevinden meer bloedvaten en wordt het via de spier snel opgenomen in de circulatie en komt er snel een immuunrespons erop. Als je een te korte naald gebruikt komt het subcutaan (dus in het stuk tussen huid en spier in) en daar zijn minder bloedvaten en heb je kans op minder effectiviteit van het vaccin en meer kans op lokale bijwerkingen zoals ontsteking.
Dankje. Neem aan dat ze t dan wel goed doen. Ben geen twijfelgevalletje zeg maar Heb er zin in. Zou bijna mn glitterbroek aan doen.
Ik heb flink overgewicht maar ben niet langs de arts hoeven gaan. Als je het spannend vindt kun je het ook zelf aangeven op de locatie lijkt me.