Ik ben persoonlijk wel blij dat we weer open gaan, vanuit het oog voor de kinderen, de ontwikkeling en dat ik online lesgeven aan 6/7-jarige, waarvan er minstens 12 in je lokaal zitten (noodopvang) en de andere 20 online niet te doen vindt.
Die noodopvang liep vorig jaar al iedere dag op, voor dit jaar was al bekeken hoeveel dat er zouden zijn, dus echt een optie is dat ook niet (want die kinderen worden gemixt met andere groepen, uit organisatorisch oogpunt, wat niet anders kan + telkens andere samenstellingen. Nou dan kun je ze net zo goed allemaal op school hebben, maar dan in een eigen ābubbelā).
Ben het wel heel erg net je eens dat er wederom niks gedaan wordt om leerkrachten (en leerlingen) te beschermen en dat vind ik niet okƩ!
100% eens dat zorg+kwetbaren voorrang krijgen op de booster bijvoorbeeld, maar zodra je alle āgezondeā 60-minners gaat nemen, had er best gekozen kunnnen wordenom het onderwijspersoneel voor te laten in mijn ogen. Dan bescherm je leerkrachten en ook kinderen indirect, want gevaccineerd betekent minder kans besmetting en het door te geven.
Nee nu ishet enige: preventief testen voor personeel, en kinderen alleen bij klachten tot groep 6. Heel leuk hoor, maar hoeveel effect heeft het als ik 2 x per week mezelf test en mijn 34 kinderen niet (want onderbouw)?
de kans dat ik een kind besmet is vele malen kleiner dan dat een kind mij besmet.
Handen wassen is het volgende advies, nou daar ben ik dir jaar niet eens aan begonnen (heb ze geleerd om dat na wc gebruik te doen, maar ga het niet controleren), want kost veeel te veel tijd + die kinderen zitten de halve dag in hun neus te peuteren en raken alles van elkaar aan.
Over ventilatie niet gesproken
(die is er nietā¦). Ja ik zet heel braaf 2 ramen open, tot het te koud wordt en kinderen bibberen, dan gaan ze dicht 
Voel ik me veilig en beschermd voor de klas: nee, zeker niet, dus daar zou echt nog wat aan moeten gebeuren. Ben ik helemaal met je eens!!
(Ondanks dat ik dus wel blij ben dat we toch open gaan, maar had wel anders gemoeten aan de voorkant)
Edit: wow sorry t is een heel verhaal geworden.
Zou je kunnen bellen of je wellicht toch eerder de booster kunt halen?