Vind t niet spannend hoor. Vroeg t me gewoon af. Ram dat ding er maar gewoon in.
Ik bedoelde spannend als in of ze de goede naald gebruiken, omdat je zegt ik neem aan dat ze het wel goed doen. Als je daarover twijfelt kun je het natuurlijk zelf aangeven.
En ik neem aan dat de prikker zelf ook kan inschatten wat voor naald er nodig is?
Daar twijfel ik niet aan!
Zou ervan uitgaan dat ze wel de goede naald gebruiken. Ip is het meestal de groene als ik het goed heb. Die gaat echt diep. Minimaal 4cm lang is die.
Bedankt voor je berichtje! Je hebt daar ook zeker gelijk in. Gelukkig ben ik er ook heel goed vanaf gekomen dus in die zin maak ik me niet eens zoveel zorgen om mezelf.
Wel is het zo dat mijn school tot nu toe echt geluk heeft gehad. Zowel qua leerlingen als leerkrachten vallen de besmettingen tot nu toe mee. Vraag me alleen of hoe lang dat nog zo gaat blijven, daar maak ik me vooral het meeste zorgen om. Wij hebben in die zin nog geen ‘worst case scenario’ gezien, dus ook nog veel kinderen zonder antistoffen, waardoor klassen in quarantaine zouden kunnen gaan.
Ik wil gewoon zo graag stabiliteit en zekerheid voor die kids!
Ik ken best veel mensen met een eigen zaak zoals horeca, kapper of winkel. Ik open net social media en zie ze allemaal een bericht delen van de besmettingen gaan omhoog terwijl wij dicht zijn. Zie je het ligt niet aan en dan hun branche ingevuld, dus wij moeten weer open.
Echt alle begrip dat het onwijs kut is dat je weer dicht moet. Maar niemand zegt dat het aan jullie ligt. En wat wil je dan doen; open en mensen binnen hebben die hun mondkapje op hun kin hebben? Sowieso snap ik die mondkapje-bungel mensen niet, doe het ding dan helemaal niet op.
Ik heb ook geen oplossing voor de branches die nu dicht zijn, maar zo een bericht delen ook geen oplossing. En helemaal niet om alles maar weer open te gooien als de besmettingen richting de 25.000 gaan.
Ik ben echt benieuwd in hoeverre onze lockdown effect gaat hebben op de cijfers in vergelijking met andere landen (Denemarken, België, VK). Als het hier net zo hard gaat stijgen als in die andere landen, begrijp ik wel dat bijv. winkelpersoneel denkt ja hallo. Het lijkt nu voor het eerst echt niet tegen te houden. We hebben denk ik wel tijd gewonnen om te boosteren en de ziekenhuiscijfers zijn flink gedaald dus dat is natuurlijk wel heel positief.
Misschien kunnen ze weer open met maatregelen zoals shoppen in een tijdslot. Maximaal aantal binnen. Dan houdt je de economie toch wel draaiend en shoppen is voor veel mensen ook een vorm van uitlaat en opladen. Zelfde geldt voor de horeca.
Ja klopt dat is/was hier inderdaad ook! Maar het is ook geen oplossing/ mogelijkheid dat er politie invallen worden gedaan om te kijken hoeveel mensen er in huis zijn. Alhoewel als dat zorgt dat de pandemie binnen 2 maanden voorbij is ik er voorstander van ben
Dus ik snap dat het krom is om dan de winkels, horeca etc weer de dupe te laten zijn. Maar iets anders dicht zou ik dan ook weer niet kunnen bedenken wat helpt. Dit helpt als een druppel op een gloeiende plaat.
@Broodrooster ja dat zou denk ik heel erg helpen! Ik woon zelf boven een winkelstraat en daar staan gelukkig bij veel winkels best wat rijen voor afhalen. En een kapper werkt sowieso al op afspraak.
Maar ik snap niet dat je zo kunt denken. Want waarschijnlijk was het zonder al deze maatregelen nog veel erger allemaal
Ik ook niet, maar hoor het helaas wel veel om me heen. ‘‘Het stijgt dus zie je wel dat het niet werkt’’. Lekker simplistisch…
Tijdslot was echt kut Op zich heeft mijn winkel een heel goed systeem. Je kan nu zelfs dingen op de site in je favorieten zetten en die vervolgens via whatsapp delen met je lokale winkel en je kan t bij wijze van 10 minuten later al halen. Maar voor kleinere winkels is dat niet haalbaar.
Maar je merkt wel dat het een hoop tegenhoudt.
Zie liever een max van 20 mensen per keer ofzo. Tijdens de laatste maatregelen mochten er alsnog 200 man naar binnen, dan voel ik me ondanks alles toch niet heel prettig.
Maar ben t er wel mee eens dat winkels waarschijnlijk niet de grote bron zijn. Mensen nemen het gewoon niet serieus genoeg meer, kijk maar naar alle kerst en oud&nieuw feestjes. Helaas is gedrag de grootste factor in dit alles. En zou niet weten hoe je dat op dit punt nog gaat veranderen want iedereen is t zat, en veel vinden dit een reden aan om van alles te doen.
Wil overigens niet weten op hoeveel we zouden zitten zonder maatregelen. En denk dat de scholen open ook al een grote stijging zal geven.
In NL mag je max 2 bezoekers per dag thuis hebben. Dus er is al een maatregel in, maar wel degene waar mensen het meeste schijt aan hebben volgens mij. Ik kreeg van de week nog een uitnodiging voor een verjaardag waar de groep app al uit 20 verschillende mensen bestond. Ik ben dan heel makkelijk en zeg ik kan niet, veel plezier. Maar zullen er genoeg zijn die wel gaan en dat zal door heel NL wel gebeuren.
De hoge cijfers nu zijn ook resultaat van kerst en oud & nieuw waar er 4 mensen max op bezoek mochten komen. Daar zal ook een heel groot percentage zich niet aan hebben gehouden.
Ik ben absoluut geen voorstander van achter de voordeur controle, maar wel dat mensen een keer verantwoordelijkheid gaan nemen. Ik denk helaas dat er bij veel mensen gewoon de rek er uit is en ze er klaar mee zijn.
Ja absoluut mee eens! Ik let daar zelf heel erg mee op. We zijn met oud & nieuw bij vrienden geweest, totaal 6 volwassenen (dus volgens het max aantal bezoekers) met zelftest, maar toch in dezelfde ruimte gezeten en geslapen. Dus deze week zien we geen andere mensen. Alleen naar de supermarkt en ik moet voor mijn werk naar het postpunt maar dat is met mondkapje.
Maar goed zo denk ik, niet iedereen denkt zo of kan dit zo doen ivm werk, kinderen etc.
Ik geloof inmiddels pas dat de scholen opengaan, als de scholen daadwerkelijk opengaan. Dat zijn 2,4 miljoen kinderen uit de groep met de laagste vaccinatiegraad die je dan bij deze stijgende aantallen tíjdens een lockdown bij elkaar zet. En dat zonder enige vorm van aanvullende maatregelen en terwijl we weten dat de bestaande maatregelen (zoals zelftesten) nauwelijks toegepast worden. Als het de IC niet overbelast dan gaat het toch wel ergens anders de zorg of samenleving ontregelen. Om over de scholen zelf nog te zwijgen: geheid dat het alsnog hybride wordt, omdat de helft in quarantaine zit. Erger me nu nog meer aan die gemakzuchtige jubelstemming van afgelopen maandag.
Mijn moeder wil ineens geen booster, omdat ze dan moderna krijgt. Waar komt dit nou weer ineens vandaag zeg.
Wat raar, maar als ze zo tegen moderna is dan gaat ze toch naar een andere locatie?
Was idd al op zoek! Mn vader is zo kritisch op alles, denk dat hij mn moeder een beetje beïnvloedt. Echt irritant.