Ik denk dat je mn post verkeerd begreep of ik zeg t niet duidelijk dat kan ook. Ik bedoel dat er nu wordt gedaan alsof t heel veilig is om bij elkaar te komen zolang je maar een zelftest doet van te voren en die negatief is. Terwijl die test dus maar weinig er tussen uit pikt. En wat ie vind is natuurlijk mooi, maar als ie 30% vind en die blijft thuis, maar 70% niet en die gaat lekker kerst vieren, dan wordt er een heel hoop verspreid.
Daarnaast moeten mensen sowieso geen feestjes geven uiteraard @quarterlife. Maar de illusie dat mensen zich daar aan houden ben ik wel voorbij. Ook omdat er vanuit t overheid werd gezegd doe een zelftest voor je kerst viert. Daardoor wordt denk ik die veiligheid overschat en doen mensen wellicht meer dan mag (al zouden ze dat anders ook doen misschien).
@crazyplantlady wat is dan t verschil tussen een ggd test en thuis doen? Dat t geregistreerd wordt of beter uitgevoerd?
@Flamoes als ik ziek zou zijn en een positieve test heb zou ik t denk ik niet eens redden naar de testlocatie op mn fietsie. En zou ook echt niet iemand anders bloot willen stellen aan corona als mn zelftest al positief is.