Caronatopic #14

Dat is logistiek niet te doen. PCR testen moeten allemaal door getraind personeel in beschermende kleding worden afgenomen en moeten daarna in het lab verwerkt worden. Vooral die laatste stap maakt dat onmogelijk.

4 likes

@Eddie

35 likes

Ik kreeg net dat pushbericht en nu ook eentje van de NOS met dezelfde strekking. Maar de berichten worden nog aangevuld

4 likes

Ik snap je punt wel, maar mensen houden die feestjes toch wel. Dan is het toch beter dat je iets kan doen. Met oud en nieuw heb ik met 6 mensen afgesproken, allemaal zelftest gedaan, bleek 1 iemand corona te hebben. Zonder die zelftest hadden we ook afgesproken maar hadden we nu waarschijnlijk allemaal corona

1 like

Zul je zien dat we as we speak deze beste man bij de pinautomaat staat en het straks toch wel kan

2 likes

Voor het eerst dat ik me kan vinden in het Australische vreemdelingenbeleid.

Ruim zeven uur na aankomst werd de visumaanvraag van Djokovic afgewezen en werd hem opgedragen Australië te verlaten.

20 likes

Zo die Pfizer is goed aan het werk. Voel me echt niet fit en voel mijn arm goed. Gaat een lange nacht worden zo.

1 like

Daar is echt geen tijd en ruimte voor(ik was gisteren al blij dat ik eindelijk een keertje kon plassen). Bovendien zijn wij daar niet voor geschoold in de apotheek.

3 likes

Hahaha sorry ik moet een beetje lachen want ik heb dit verhaal nu al 6x gehoord maar telkens op een andere locatie. Nu weer het tuincentrum :joy: Het zal vast ergens gebeurd zijn maar ik denk dat de meeste verzonnen zijn

4 likes

Haha heb ik Facebook geopend ofzo? Dit verhaal al in vijftien versies gezien.

Haha het was de beste vriendin van mn schoonmoeder zei ze. Ik ga stuk hahaha. Broodje aap verhaal dus.
Anyway, zal 'm verwijderen want hoort dus niet thuis in dit topic😁

2 likes

Het is dat ene verhaal waarbij iemand in een winkel is, een kennis tegenkomt die positief getest is, de bedrijfsleider omroept dat alle positieve mensen naar de servicedesk moeten komen en dat er dan 5/8/10 mensen naar de balie komen

8 likes

Heeft begin december ook in een aantal kranten gestaan:

https://www.tubantia.nl/enschede/het-broodje-aap-van-die-verklikker-in-de-supermarkt-in-enschede-laat-zien-hoe-vol-mensen-van-corona-zitten~aed5d86f/

1 like

Ja ik heb geen Facebook dus totaal niet meegekregen haha.

Moet wel zeggen dat ik geloof dat er een hoop mensen met corona gewoon vrolijk het openbaar in gaan. Van de week zag ik m’n nichtje met corona gewoon lekker een rondje wandelen buiten

1 like

Ik bedacht me dus gisteren dat ik maandagavond ben geboosterd en niet dinsdag. (De dagen lijken op elkaar geloof ik…) Dus dan is de melding inderdaad daarvan. Ik ga nu maar in isolatie (was ik onbewust al) en dan vrijdag testen. Officieel moet dat zaterdag maar daar kon de GGD geen plek meer voor vinden en ze gaven aan het met Omnicron vrijdag eind van de dag ook goed was. Lekker ironisch, ik kom echt nergens, ben zo voorzichtig en dan zal het me toch gebeuren dat ik het bij vaccinatie op loop. Ben best beetje angstig nu, heb het 2 jaar geleden gehad en herstel duurde toen ongeveer 9 maanden. Maar goed, misschien is er niks aan de hand.

Die app werkt zeker door muren heen, van genoeg mensen gehoord dat melder afging en buren positief bleken. Het is gewoon een Bluetooth-verbinding, die valt bij Airpods enzo toch ook niet gelijk weg in een andere ruimte of een stukje buiten je huis.

Ik zou me eerlijk gezegd als ik jou was geen zorgen maken, als je zo zeker weet dat je nergens risico hebt gelopen.

Ik heb de app verwijderd, want ik moest er telkens aan denken Bluetooth uit te zetten als ik potentieel positieve patiënten ging onderzoeken, terwijl ik dan dus goed beschermd ben. Was geen doen.

5 likes

Nou het is nog niet besloten hoor. Maandag gaat de rechtszaak verder en in de tussentijd mag hij blijven waarschijnlijk. Ik blijf het volgen, leuke entertainment. :stuck_out_tongue:

Maar wat echt triest is is dat hij nu in een quarantainehotel zit en de plaatselijke wappies daarheen zijn gekomen om te dansen. Terwijl in datzelfde hotel al 9 jaar (!) asielzoekers worden vastgehouden waar geen haan ooit naar kraait.

1 like

Ik dacht bijna resistent te zijn voor corona, na 2 jaar in een niet geventileerde school met 32 pubers in een lokaal werken en zo, maar ik heb het nu toch te pakken.

Heb ‘gelukkig’ (maar ook ergens vreemd genoeg) wel al twee weken de booster door een huisartsenactie, anders was ik pas over een week of zo.

Vooralsnog vrij weinig klachten, vooral ‘n ontzettend droge mond.

Edit: 2 vriendinnen zitten ook met corona thuis (niet aan elkaar gerelateerd haha gewoon deel van die 25.000 besmettingen!) en 2 zitten nu in quarantaine i.v.m. contact met mij dus we zitten de hele dag maar wat heen en weer te appen en te bellen

2 likes

Weet iemand meer over corona icm hooikoorts? Mijn broer is positief getest, heeft 1 dag lichte hoofd- en keelpijn gehad afgelopen maandag en is sinds dinsdagnacht neusverkouden. Omdat op het nieuws was dat door het zachte winterweer hooikoorts alweer opkomt, hebben we hem een hooikoortstablet laten proberen. Dat scheelt voor zijn klachten, snotneus is niet helemaal weg maar het heeft zeker effect. Moeten we er nu toch vanuit gaan dat dit coronaklachten zijn? Hij wordt nog gebeld door de GGD en gaat het vragen, maar het is druk gaven ze aan en het is voor ons ook handig om te weten wanneer we weer naar buiten mogen.

1 like

Bij ons in BE mogen sommige apothekers, na een opleiding, wel zo’n antigeentest afnemen! Inderdaad om de testcentra/huisartsen te ontlasten.

1 like