Gisteren had ik weer toevallig tegelijk met mijn vriend een booster afspraak dus we gingen gezellig op vaccinatie date, bleek bij de locatie dat hij zijn afspraak niet had bevestigd en dat hij helemaal niet in het systeem stond 🥲 dus nu moet hij er morgen weer heen haha
yes ik mag er ook uit, gister negatieve pcr nadat ik 6 dagen geleden contact had met besmette personen.
wel echt bizar geluk gehad denk ik want 2 mensen kwamen bij ons eten, ze bleken het de dag erna allebei te hebben en zowel ik als mijn vriend hebben het niet.
Ik heb net voor het eerst een preventieve zelftest met zowel keel- als neusswab gedaan en mijn pro-tip is om dat niet vlak na je ontbijt te doen. (Wel negatief gelukkig.)
Positief is positief, dus hij heeft Corona. Zou gewoon dag 1 van z’n klachten aanhouden en pas uit isolatie als klachtenvrij. Hooikoorts nu is eigenlijk niet zo waarschijnlijk of weet hij specifiek voor welke pollen of boom hij allergisch is.
Heb je dat met een gewone zelftest gedaan? En dan steek je het stokje ook echt achter in je keel?
Ik krijg al een kokhalsreflex als de tandarts iets te ver in mijn mond gaat met een stokje
Dit kan natuurlijk niemand met zekerheid zeggen, maar ga uit van het ergste en dat is dat de symptomen wel door corona komen, dus dan heeft ie wel symptomen.
Sorry hoor, maar kunnen die kappers heel even normaal doen. Ik snap heel goed dat ze inkomsten missen nu. Ik zelf ook. Maar doe godverdomme niet alsof het een eerste levensbehoefte is en deze maand niet te overbruggen is. Zo dramatisch.
“Bovendien is de uitgroei weer in opmars nu de kappers al drie weken gesloten zijn. “Als je niet net voor de lockdown geweest bent, speelt de uitgroei nu op”, aldus ANKO.”
Ik twijfelde ook totaal niet aan zijn uitslag hoor, daar ziet mijn bericht niet op.
Ik denk persoonlijk dat het sowieso best veel met geluk / pech / toeval te maken heeft.
Ik ken een paar stelletjes die seks hebben gehad en gezoend hebben waarbij de een de ander alsnog niet heeft besmet. Ik ben nu besmet en ik ben 24/7 met een vriendin geweest, uit hetzelfde flesje gedronken, tegen elkaar aan geslapen, make-up van elkaar gebruikt, you name it. Zij heeft nog altijd niks. En zo nog vele voorbeelden.
Ook andersom. Andere vriendin is eens besmet door haar broer, die ze slechts 10 minuten aan de deur had gesproken toen ze wat ging afleveren.
Wil niet zeggen dat afstand houden niet helpt, zeker niet, maar wil wel zeggen dat het niet per definitie betekent dat je het niet oploopt en vooral ook dat dichtbij elkaar zijn ook absoluut niet per definitie betekent dat je elkaar besmet.
Ik denk eigenlijk dat iedereen het ooit gaat krijgen maar ben ook maar een leek .
Edit: komt misschien wappie over, alsof ik niet geloof in de maatregelen en vaccinaties, dat doe ik wel hoor, maar ik vind het allemaal zo onvoorspelbaar en onbegrijpelijk en dus imo ook onvermijdelijk.
Haha ik lachte hardop, “de uitgroei speelt op”. Ik ga dit morgen bij iedereen waarbij ik het diagnosticeer in het dossier schrijven bij het lichamelijk onderzoek.
Ja, gewoon met zelftest. Zijn meerdere video’s voor te vinden en in veel landen wordt het inmiddels aangeraden omdat omikron eerder in de keel opduikt oid. Ik kwam niet zo ver inderdaad en was even vergeten dat ik het bij de PCR ook niet bepaald een pretje vond. Maar goed aan die neusswab ben ik inmiddels ook wel gewend. Ga vandaag langs bij een kwetsbaar iemand, dus wilde zo zorgvuldig mogelijk zijn. En ok, wilde het gewoon ook eens proberen.
Ja ik kon het juiste woord niet vinden maar goed, hoezo komen de druppels bij de ene wel binnen en bij de andere niet? Terwijl je juist wel heel dichtbij bent geweest of juist niet? Zelfs als je letterlijk speeksel uitwisselt? En ik heb 3 prikken gehad maar blijkbaar dan toch nog geen immuniteit? En dan zijn er ook mensen die voor de derde of vierde keer corona oplopen.
Dus wat ik bedoel is misschien geen toeval maar wel onvoorspelbaarheid en vooralsnog ook onverklaarbaarheid.
Zou niet willen weten hoe we er aan toe zouden zijn zonder maatregelen, maar ik geloof ook niet dat we het op deze manier echt onder controle zullen krijgen.
Oh ja en nu ik besmet ben maar niet ziek, voelt het 2G beleid zo fucking ironisch.
Ik test al sinds mogelijk preventief zelf. Sowieso twee keer per week ivm werk al dan niet vaker. Daardoor weet ik nu dat ik besmet ben. Maar had ik dat niet gedaan, bijvoorbeeld omdat ik de testen steeds zou moeten kopen en niet gratis zou krijgen van mijn werkgever, dan kon ik vandaag nog naar Duitsland rijden en met mijn covid pass een hapje gaat eten ergens. Kan nu overigens ook maar doe ik niet
Maar met een negatieve test niet.
Dus ik, met corona, met 3 vaccins, wel en iemand zonder corona met wel/geen vaccins niet. Snap ik gewoon niet.
Ik schrik echt van hoe ziek ik ben nu met Corona. Ik dacht het ergste gehad te hebben na 2 dagen koorts maar ik ben nu zo onwijs moe, kwam zelfs amper de trap op en praten kost ook moeite. Moest er gewoon van huilen net.
Ben net hersteld van overspannenheid en had zo’n zin om m’n booster in te plannen.
Je krijgt zelfs een sneltest bij de jaarbeurs (testlocatie) in Utrecht soms ipv een pcr
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik heb in het begin van de pandemie grote risico’s gelopen op het werk en ben toen niet ziek geworden, “slechts” één van mijn collega’s toen. Lang gedacht dat wij het wel allemaal gehad moesten hebben, maar hadden allemaal geen antistoffen in die zomer na de eerste golf.
Ik was net op de booster + test locatie en de rij voor testen was lang, maar de rij voor boosteren was 4x zo lang Toch fijn om te zien dat zoveel mensen voor een booster gaan.
Het is inderdaad niet altijd logisch verklaarbaar wie er wel of niet besmet raakt. Ik ben met onlangs ook besmet geraakt ondanks 2 vaccinaties, 3 weken ervoor de booster en op meer dan 1.5 meter afstand gezeten te hebben en eigenlijk geen direct contact behalve eventueel tijdens het passeren om af te ruimen (wel hele avond in dezelfde ruimte gezeten). De twee 60+ers die ergens in het voorjaar ingeënt zijn en de hele avond direct naast diegene gezeten hebben en ook begroet hebben met 3 zoenen en een knuffel zijn negatief gebleven. Was ook niet helemaal volgens mijn verwachtingspatroon maar ja
De Pfizer rij was lekker kort t.o.v. De moderna rij.
Ik was zo klaar!! Moest wel een half uur wachten daarna.
Ik vroeg aan de arts (moet ik langs vanwege allergieën) of ik toch ook voor het vaccin allergisch kan worden ondanks dat het nog altijd goed is gegaan (al mijn allergieën zijn ontstaan na langere blootstelling)
En dat kan ook met het vaccin. Hoop dus niet op nog tig prikken
Dit was voor mij in de eerste golf wel een soort diagnosticum voor hoe voorzichtig iemand was, iemand die zegt ‘ik zie helemaal niemand!’ met 8cm uitgroei geloofde ik meer dan iemand met een verse coupe soleil
Zo zag het er bij mijn coronaverloop er ook precies uit, eerst hoofdpijn en daarna neusverkouden (ook veel niezen). Dus ik zou er vanuit gaan dat dat coronaklachten zijn.