Caronatopic #14

Ik schrik echt van hoe ziek ik ben nu met Corona. Ik dacht het ergste gehad te hebben na 2 dagen koorts maar ik ben nu zo onwijs moe, kwam zelfs amper de trap op en praten kost ook moeite. Moest er gewoon van huilen net.

Ben net hersteld van overspannenheid en had zo’n zin om m’n booster in te plannen.

10 likes

Je krijgt zelfs een sneltest bij de jaarbeurs (testlocatie) in Utrecht soms ipv een pcr :upside_down_face:

1 like

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik heb in het begin van de pandemie grote risico’s gelopen op het werk en ben toen niet ziek geworden, “slechts” één van mijn collega’s toen. Lang gedacht dat wij het wel allemaal gehad moesten hebben, maar hadden allemaal geen antistoffen in die zomer na de eerste golf.

4 likes

Ik was net op de booster + test locatie en de rij voor testen was lang, maar de rij voor boosteren was 4x zo lang :partying_face: Toch fijn om te zien dat zoveel mensen voor een booster gaan.

19 likes

Het is inderdaad niet altijd logisch verklaarbaar wie er wel of niet besmet raakt. Ik ben met onlangs ook besmet geraakt ondanks 2 vaccinaties, 3 weken ervoor de booster en op meer dan 1.5 meter afstand gezeten te hebben en eigenlijk geen direct contact behalve eventueel tijdens het passeren om af te ruimen (wel hele avond in dezelfde ruimte gezeten). De twee 60+ers die ergens in het voorjaar ingeënt zijn en de hele avond direct naast diegene gezeten hebben en ook begroet hebben met 3 zoenen en een knuffel zijn negatief gebleven. Was ook niet helemaal volgens mijn verwachtingspatroon maar ja :woman_shrugging:t3:

3 likes

De Pfizer rij was lekker kort t.o.v. De moderna rij.
Ik was zo klaar!! Moest wel een half uur wachten daarna.
Ik vroeg aan de arts (moet ik langs vanwege allergieën) of ik toch ook voor het vaccin allergisch kan worden ondanks dat het nog altijd goed is gegaan (al mijn allergieën zijn ontstaan na langere blootstelling)
En dat kan ook met het vaccin. Hoop dus niet op nog tig prikken :confused:

1 like

Dit was voor mij in de eerste golf wel een soort diagnosticum voor hoe voorzichtig iemand was, iemand die zegt ‘ik zie helemaal niemand!’ met 8cm uitgroei geloofde ik meer dan iemand met een verse coupe soleil :joy:

21 likes

Zo zag het er bij mijn coronaverloop er ook precies uit, eerst hoofdpijn en daarna neusverkouden (ook veel niezen). Dus ik zou er vanuit gaan dat dat coronaklachten zijn.

1 like

Niet ziek, niet dyspnoeïsch, helder en alert, kapsel passend bij lock-down, sat 97%.

33 likes

Woooow, hier is eindelijk een boosterprik uitnodiging binnen voor bouwjaar 1955. Denk 4 weken nadat t online kon. Zo zonde eigenlijk (van de bomen, het geld).

4 likes

Mensen die zelfs op de vaccinatiocatie geen afstand houden, mondkapje onder de neus dragen, lopen te hoesten…. 🥲

Argh m’n man en ik komen allebei met terug vh buitenland (apart van elkaar) dus hebben allebei zelftest gedaan voor we naar m’n ouders gingen. Die van mij was negatief, en die van hem ook. Maar ik weet niet precies na hoelang ik die test af las (of dat 10 of 15 minuten was). Toen we na 2 uur weer thuis kwamen was zijn test positief. Kan natuurlijk indikkingsstreepje zijn, maar we nemen dus zo nog maar een test bij hem af. En hopen dat die negatief was want ja we zijn dus wel bij m’n ouders langs geweest.
Ik ben ook slordig met dat aflezen geworden omdat iedereen die ik ken bij wie die positief was dat binnen een minuut zichtbaar was.

Oh en waar kan ik het goedkoopste zelftests bestellen?

er staat in de gebruiksaanwijzing van al die zelftesten dat je 'm niet meer moet aflezen na 30 minuten, dan is hij niet meer betrouwbaar. Gewoon weggooien dus na 30 minuten. Een streepje na die tijd zegt niks.

2 likes

Ik raak zo in de war van alle nieuwskoppen…
“NL is het braafste jongetje van de klas” maar dit wil je toch ook niet?
Maar met dat tempo heeft iedereen het toch wel gehad inmiddels zou je denken…
En leidt het nu wel of niet naar meer ziekenhuisopnames? In de UK blijkbaar niet, maar in België wel…
Make up your mind… iedereen heeft weer een andere visie erop…

Nee klopt! Maar wat nou als dat streepje al kwam voor de 30 minuten? Ik denk dus ook dat het niks is maar argh.

1 like

Mijn booster zit erin! Ik was vorige keren op een kleine locatie en nu in Ahoy dus dat was al een ervaring op zich. De militairen waren daarnaast een leuk extraatje :+1:t3:

15 likes

Waren ze wel in camouflage of kon je ze gewoon goed zien?

4 likes

Bijna 32.000 omg

1 like

Wanneer wordt dit besloten? Volgende week ergens?

Ik denk dat als je over 2 tot 3 weken niet hele heftige stijgingen ziet in t ziekenhuis dat je dan wel open kan gaan. Maar hoeveel of weinig dat is weet ik niet. Al heb je dan alsnog t risico dat t voornamelijk jongere mensen zijn die nu besmet worden. Maar neem aan dat dat vanzelf naar de oudere groepen verspreid.

@ClaireCharlotte Nooit.

4 likes

Fucking hell, wanneer stopt deze ellende :dizzy_face:

1 like