Caronatopic #14

Niet ziek, niet dyspnoeïsch, helder en alert, kapsel passend bij lock-down, sat 97%.

33 likes

Woooow, hier is eindelijk een boosterprik uitnodiging binnen voor bouwjaar 1955. Denk 4 weken nadat t online kon. Zo zonde eigenlijk (van de bomen, het geld).

4 likes

Mensen die zelfs op de vaccinatiocatie geen afstand houden, mondkapje onder de neus dragen, lopen te hoesten…. 🥲

Argh m’n man en ik komen allebei met terug vh buitenland (apart van elkaar) dus hebben allebei zelftest gedaan voor we naar m’n ouders gingen. Die van mij was negatief, en die van hem ook. Maar ik weet niet precies na hoelang ik die test af las (of dat 10 of 15 minuten was). Toen we na 2 uur weer thuis kwamen was zijn test positief. Kan natuurlijk indikkingsstreepje zijn, maar we nemen dus zo nog maar een test bij hem af. En hopen dat die negatief was want ja we zijn dus wel bij m’n ouders langs geweest.
Ik ben ook slordig met dat aflezen geworden omdat iedereen die ik ken bij wie die positief was dat binnen een minuut zichtbaar was.

Oh en waar kan ik het goedkoopste zelftests bestellen?

er staat in de gebruiksaanwijzing van al die zelftesten dat je 'm niet meer moet aflezen na 30 minuten, dan is hij niet meer betrouwbaar. Gewoon weggooien dus na 30 minuten. Een streepje na die tijd zegt niks.

2 likes

Ik raak zo in de war van alle nieuwskoppen…
“NL is het braafste jongetje van de klas” maar dit wil je toch ook niet?
Maar met dat tempo heeft iedereen het toch wel gehad inmiddels zou je denken…
En leidt het nu wel of niet naar meer ziekenhuisopnames? In de UK blijkbaar niet, maar in België wel…
Make up your mind… iedereen heeft weer een andere visie erop…

Nee klopt! Maar wat nou als dat streepje al kwam voor de 30 minuten? Ik denk dus ook dat het niks is maar argh.

1 like

Mijn booster zit erin! Ik was vorige keren op een kleine locatie en nu in Ahoy dus dat was al een ervaring op zich. De militairen waren daarnaast een leuk extraatje :+1:t3:

15 likes

Waren ze wel in camouflage of kon je ze gewoon goed zien?

4 likes

Bijna 32.000 omg

1 like

Wanneer wordt dit besloten? Volgende week ergens?

Ik denk dat als je over 2 tot 3 weken niet hele heftige stijgingen ziet in t ziekenhuis dat je dan wel open kan gaan. Maar hoeveel of weinig dat is weet ik niet. Al heb je dan alsnog t risico dat t voornamelijk jongere mensen zijn die nu besmet worden. Maar neem aan dat dat vanzelf naar de oudere groepen verspreid.

@ClaireCharlotte Nooit.

4 likes

Fucking hell, wanneer stopt deze ellende :dizzy_face:

1 like

Mijn vriend zou vandaag voor een booster gaan maar die heeft hij veranderd jn een testafspraak. Ik zit dus ook sowieso thuis tot de uitslag en eventueel langer als die positief is.
Zelf ben ik nog aan het bijkomen van de booster. Dus ik ben benieuwd of ik ook eventueel corona heb of ga krijgen, als mijn vriend positief test.

1 like

Ja precies, ik heb ook op die manier gestemd haha. Het wordt denk ik steeds weer met een paar weken verlengd :crystal_ball:

3 likes

Hij zit! Lange naald met pfizer gehad. Deed pijn :joy: Maar geeft niet. Nu duimen voor net zo weinig bijwerkingen als de vorige keren.

13 likes

Ja vooral als de scholen open gaan zal het vast stijgen waardoor alles langer dicht blijft denk ik.

1 like

Mijn hbo wil alleen open als

• het mag haha
  • er geen extra maatregelen komen ik citeer: denk aan 1,5 meter maatregel, 3G maatregel of maatregelen mbt gebruik capaciteit gebouw

Ik kan me zonder de 1.5 m maatregel al niks meer voorstellen…

Misschien helpt het maar ik had er dit keer ook last van, de vorige keren niet maar het was echt na 24 uur weer over. Heel opvallend, ik voelde best beroerd en ineens weg! Hoorde van collega’s hetzelfde. Dus hopelijk kan het je een beetje geruststellen, dat ook al voel je je beroerd het opeens weer over kan zijn.
En wel super goed dat je het toch gaat!

2 likes

Ik heb hem vanochtend gehad en tot nu toe alleen een pijnlijke arm. Ik heb ong 2 uur voor de prik 2 paracetamol genomen, na de prik ook 2 en straks voor het slapen ook 2. Geen idee of dit goed medisch advies is haha maar bij mijn 1e prik heeft het ook geholpen, 2e niet gedaan en ik was hondsberoerd.

2 likes

We gaan naar een ander beleid toe denk ik, een lockdown helpt niet meer zo goed als eerder. Zie ook het draadje hieronder. Ben erg benieuwd naar hoe het gaat de komende weken/maanden…

4 likes