Caronatopic #14

Mijn vriend zou vandaag voor een booster gaan maar die heeft hij veranderd jn een testafspraak. Ik zit dus ook sowieso thuis tot de uitslag en eventueel langer als die positief is.
Zelf ben ik nog aan het bijkomen van de booster. Dus ik ben benieuwd of ik ook eventueel corona heb of ga krijgen, als mijn vriend positief test.

1 like

Ja precies, ik heb ook op die manier gestemd haha. Het wordt denk ik steeds weer met een paar weken verlengd :crystal_ball:

3 likes

Hij zit! Lange naald met pfizer gehad. Deed pijn :joy: Maar geeft niet. Nu duimen voor net zo weinig bijwerkingen als de vorige keren.

13 likes

Ja vooral als de scholen open gaan zal het vast stijgen waardoor alles langer dicht blijft denk ik.

1 like

Mijn hbo wil alleen open als

• het mag haha
  • er geen extra maatregelen komen ik citeer: denk aan 1,5 meter maatregel, 3G maatregel of maatregelen mbt gebruik capaciteit gebouw

Ik kan me zonder de 1.5 m maatregel al niks meer voorstellen

Misschien helpt het maar ik had er dit keer ook last van, de vorige keren niet maar het was echt na 24 uur weer over. Heel opvallend, ik voelde best beroerd en ineens weg! Hoorde van collega’s hetzelfde. Dus hopelijk kan het je een beetje geruststellen, dat ook al voel je je beroerd het opeens weer over kan zijn.
En wel super goed dat je het toch gaat!

2 likes

Ik heb hem vanochtend gehad en tot nu toe alleen een pijnlijke arm. Ik heb ong 2 uur voor de prik 2 paracetamol genomen, na de prik ook 2 en straks voor het slapen ook 2. Geen idee of dit goed medisch advies is haha maar bij mijn 1e prik heeft het ook geholpen, 2e niet gedaan en ik was hondsberoerd.

2 likes

We gaan naar een ander beleid toe denk ik, een lockdown helpt niet meer zo goed als eerder. Zie ook het draadje hieronder. Ben erg benieuwd naar hoe het gaat de komende weken/maanden

4 likes

Ben benieuwd welke besluiten worden genomen! Zeker gezien nu dus mogelijk gaat blijken dat verhouding inspanning versus resultaat in Nederland matig is.

Ik vind optie 2 echt heel eng. Met name als je nu al ziet dat mensen moeten uitwijken naar andere landen voor belangrijke en risicovolle operaties als aan het hart. Dat zou zo alleen maar erger worden, ook als deze variant minder IC besmet, er komen altijd wel mensen bij met zo hoge cijfers.

3 likes

Ja, het verbaast me ook dat andere landen hier kennelijk nu voor lijken te kiezen. Maar ja ik ben een leek natuurlijk, ze zullen vast weten wat ze doen (denk ik?)

1 like

Optie 2 is nu in bijv VK dus daar kunnen wij wel van “afkijken”. Eigenlijk ook in Belgie, Duitsland en Frankrijk (minimale maatregelen in vergelijking met hier)

3 likes

Volgens mij was het een grapje over hun camouflage uniformen haha (anders gemiste kans).

2 likes

Dus ze willen gewoon in 1 keer open?

1 like

Meer zo van; of alle vrijheid of alles online.
Maar kan me niet voorstellen dat de 1.5 m in onderwijs weggaat ineens. Of wel?

Ik las juist dat je beter geen paracetamol van te voren kan nemen. Kan mindere respons van de vaccinatie opleveren. Paracetamol na die tijd kan wel.

Het is dus niet schadelijk als je het wel doet, maar kan zijn dat de booster dan minder goed werkt als ik het goed zeg? Is op Google wel wat over te vinden.

1 like

Mijn booster viel best mee. De prik zelf voelde ik nauwelijks en was zo voorbij, alleen de 2 dagen daarna iets minder fit, maar dat is best te doen. Ik had alleen wat meer pijn in mijn arm, dus wel goed om die wat te ontlasten.

1 like

Ik vind de pijn die ik heb in mijn oksel maar gek aanvoelen. Ik heb dan liever spierpijn in mijn arm die ik dan niet zo goed kan bewegen, maar dit vind ik gewoon gek.

1 like

Dat heb ik nu ook. Had gehoopt vandaag weer wat fitter te zijn, maar de hoofdpijn en pijnlijke oksel zijn nog niet weg. Vorige keren geen last gehad, maar goed het hoort er even bij.

Best gek dat ik een dag eerder dan mijn moeder de prik kreeg, terwijl zij mei vorig jaar nog op de IC lag en een hartoperatie heeft gehad. Blij dat ze in ieder geval ook weer een prik heeft gehad.

2 likes

Bij mijn vader hebben ze het alweer over een 4e prik. Hij heeft in oktober z’n booster als een vd eersten al gehad dus ze willen de bescherming niet aan het toeval overlaten en binnenkort weer vaccineren.

8 likes