Caronatopic #14

Update na de booster gisteren: vannacht toch koorts beginnen maken, spierpijn, hoofdpijn,… ik was weer te hoopvol :roll_eyes:

Ik kreeg een blaadje waarop stond dat je die niet meer krijgt :joy: en een uitleg hoe je de QR code in de app kan zetten.

Foto

1 like

Ik kan t artikel niet lezen want betaalmuur. Maar heb een deel van de reacties eronder gelezen en vond die zo heftig. Mensen die zeggen dat t vaccinatieschade is terwijl ze t in maart 2020 heeft gekregen. Mensen die t ontkennen en zeggen dat t gewoon een depressie is. Lijkt me vreselijk om long covid te hebben en misshien zulke reacties ook wel in t echt te krijgen.

Gister was er een klant in de winkel zonder mondkapje. Had een kind mee die mn collega zag met mondkapje en vroeg waarom hij er een op had. Zegt ze ja sommige mensen zijn bang. Ik kon dr wel wurgen.

1 like

@Broodrooster @lightbox @Lemongrab @Moet raar dat het zo verschilt. Maar zo te lezen gewoon de app in de gaten houden. Dank allemaal!

1 like

Ik kreeg een briefje mee dat je m zelf toe moet voegen in de corona check app. Dus net even gedaan. Al staat daar niet wat je hebt gehad geloof ik. Maar in principe is dat pfizer toch.

1 like

Bij de internationale code kan je zien welke het is bij details.

2 likes

Je kunt het wel zien in de app! Ik had ook 0 info gekregen

3 likes

Oh wat goed!

1 like

Gisterochtend had ik de booster, en ik heb op een iets pijnlijke arm na geen klachten (nog).
Las hier veel over klachten maar het kan dus meevallen.

Hoop tenminste dat het hierbij blijft haha.

Oh mijn code heb ik ook al kunnen ophalen in de app!

2 likes

Ik heb 2x Pfizer gehad en nu gisteren als booster Moderna, misschien dat het daaraan ligt dat ik er zo ziek van ben? Nu ja iedereen zijn lichaam is ook anders natuurlijk. Liever dit dan ernstige Corona krijgen! Mijn schoonmoeder heeft een ernstige COVID infectie gehad (opname van 4 weken) en is nog steeds heel erg zwak

Als mensen het artikel van Jettie Rozemond niet kunnen lezen door de betaalmuur; ze heeft het zelf ook integraal op Twitter gedeeld. Laatste tweet van dit draadje is het artikel te lezen.
Ik vind het echt indrukwekkend hoe ze dit onderwerp agendeert. Ze laat bijvoorbeeld ook de verschillen tussen Nederland en andere landen zien, hoe de politiek het wel/niet oppakt.

4 likes

Ik vind deze ggd arts echt zo chill. Snap dat ze hem naar voren hebben geschoven voor reclames en talkshows. Hij legt altijd zo rustig en rationeel uit (nu op NPO 1)

1 like

‘Wel eens’ op het nieuws geweest. Vind je zelf ook niet dat in 2 jaar tijd ‘wel eens’ bar weinig is voor zoiets levensverwoestends als dit?

De kans om long COVID op te lopen als gezonde jongere is groter dan heel ernstig ziek worden of overlijden, en toch blijft daar de focus op liggen.

Zelfs bij vaccinatiecampagnes worden zaken als long covid of langdurig reuk- en smaakverlies niet eens ingezet als argument. Dat is toch bizar?

Ik geloof toch niet dat je kunt ontkennen dat long covid drastisch te weinig aandacht krijgt hier in Nederland.

4 likes

Waar lees je dat ik het ontken? Je legt nu woorden in mijn mond die ik helemaal niet heb gezegd. En als je mij langer zou kennen op dit forum dan zou je weten dat ik heel erg bewust ben van het bestaan van long-covid. Wij houden in het ziekenhuis vanaf het begin bij welke patiënten post covid syndroom hebben ontwikkeld of niet.

Jij begon ermee dat het “nooit wordt benoemd” dat woordje “nooit” klopt dus letterlijk genomen niet. Daar reageerde ik op. Verder met je eens hoor dat het zeker meer aandacht mag hebben. En dat benoem ik in m’n 2e reactie ook. Dus nogmaals ik ontken het niet.

20 likes

Ik leg je geen enkel ander woord in de mond dan ‘wel eens’.

Meer mensen die van alle drie de vaccinaties echt nergens last van hebben? Ik ga mij bijna afvragen of mijn immuunsysteem wel zijn werk doet :joy:

5 likes

Ik! Behalve heel licht last van die plek geen klachten gehad

Misschien kun je starten met het quoten van de biografie van man achter de website:

"Hi, I’m Steve Kirsch.

I used to be a high tech serial entrepeneur before retiring at age 64."

Lijkt me geen zeer betrouwbare bron.

En de bronnen die hij benoemd in het artikel leiden terug naar zijn eigen site😂

3 likes

De meeste wappies die ik spreek (helaas ken ik er een paar) vinden dit juist hele goede bronnen. “High tech serial entrepeneur” klinkt als iemand die weet waar hij het over heeft en als iemand die zelf z’n info zoekt. Je komt er daar in ieder geval niet mee doorheen.

Ik wilde mijn booster eigenlijk niet omdat ik van zoveel mensen hoorde over de bijwerkingen. Ziek worden kwam deze week eigenlijk niet uit. Maarja wanneer wel, dus gewoon gegaan.

Heb alleen een zware arm op de plek waar is geprikt, het gisteravond erg koud gehad en een beetje misselijk. Maar dat misselijke kon ook komen door de combi chocomelk met chips. Niks wat niet op te lossen was met paracetamol en een warme trui. Ben blij dat ik toch ben geweest en een knappe militair gezien!

Van mijn eerste Jansen vaccin had ik trouwens alleen maar een gevoelige arm.

2 likes