Mbt die herinfecties ben ik wel benieuwd naar de tijdspanne. Als in; hoelang is de eerste keer geleden? Er zit wel een verschil tussen 2 jaar en 4 maand. Al blijft het natuurlijk klote als je antistoffen maar (relatief) kort optimaal werken.
Ik ben er letterlijk 1 van haha. Bij mij zat er 11 mnd tussen beide infecties. En maar 4 weken tussen de booster en tweede infectie.
Ik denk dat het nog te vroeg is om info te krijgen over wie precies de herinfecties krijgen. Maar wel erg benieuwd naar.
Jaa, het blijft voor nu echt zo onvoorspelbaar, vind ik. Op mijn werk zijn er ook kinderen die het vorig jaar twee keer hebben gekregen en kinderen die beide keren midden in de brandhaard waren en continue negatief bleven (ook niet gevaccineerd ofzo want kind). Blijf het fascinerend vinden hoe dat werkt.
Vooral zo vlak na een booster is dat nog meer balen lijkt me! Al helpt het wss wel met ernstig ziek worden.
Aha bij kinderen. Je zou daar verwachten dat ze toch wel antistoffen bewaren. Gek zeg.
Ohja eigenlijk n=2. Mijn moeder heeft ook nogmaals Corona gehad en zij behoort wel echt tot de ouderen. Is 70 jaar. Tussen de eerste en tweede infectie zat 12 maanden en tussen vaccinatie en tweede infectie meer dan 6 maanden. Bij haar zou het echt hebben gelegen aan afname van antistoffen en te grote gat tussen laatste vaccin en infectie.
Ik ken iemand die heeft het drie keer gehad binnen een jaar, echt bizar! Weliswaar een uitzondering en gelukkig alle drie de keren milde tot geen klachten.
Vrijdag de booster gehad en weinig last (alleen opgezette lymfeklier voor twee dagen). Maar nu toch echt supermoe / spierpijn. Hopen dat het minder wordt en anders GGD test doen.
Ik ken iemand die het vorig voorjaar twee keer heeft gehad, twee keer gevaccineerd daarna en het toen nog een derde keer gehad. En echt allemaal losse besmettingen
De eerste en laatste keer wel redelijk beroerd, maar volgens mij viel t aantal symptomen en de duur wel mee 
Ik snap er niks van.
Mijn man heeft maandag een zelftest gedaan, die was positief. Dus om het zekere voor het onzekere te nemen hebben we er nog 1 (van een ander merk) gedaan, ook positief.
Dus afspraak bij de ggd gemaakt, kon hij gister terecht.
Voordat ie naar de ggd ging heb ik nog een zelftest bij hem gedaan, weer positief. Nu krijgt ie de uitslag van de ggd en die is negatief.
Wat moeten we nu doen? In principe moet hij thuisblijven, want hij heeft klachten. Maar de kinderen mogen nu wel weer gewoon naar school volgens de beslisboomā¦
Ik ben bang dat niemand hier echt een goed antwoord op kan geven. Wel is het zo dat de specificiteit van een zelftest hoog is namelijk rond de 97%. Dat wil zeggen kans op een fout-positieve uitslag is maar 3%. De PCR bij de GGD is weliswaar de gouden standaard en wordt als āheiligā beschouwd. Maar 3x een positieve zelftest in een pandemie waarbij besnettingscijfers hoog zijn (dus hoge achtergrondrisico) zegt veel meer dan eenmaal een PCR. Persoonlijk zou ik er vanuit gaan dat hij wel Corona heeft (vanuit gaande dat hij heeft getest vw klachten) en iedereen in quarantaine. En zou een nieuwe PCR inplannen.
Voor diegene die graag wat meer willen inlezen over long covid:
Een leerzame en heldere uiteenzetting hierover in het NTVG.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels de kinderen ook weer getest, en mijn zoon heeft ook een positieve test. Dus we plannen inderdaad maar een nieuwe testafspraak bij de ggd, en blijven allemaal in quarantaine.
Vind ik geen vreemde keuze om daar nu al over te beginnen. Dat de boel weer uitlekt, tsja⦠geeft wel ruimte om een beetje te peilen hoe men reageert.
Maar als je echt naar die type 2 kapjes wil gaan, moeten retailers nu eerst de kans krijgen om die überhaupt in te kopen. Daar liggen nu type 1 of ffp2 mondkapjes maar niet de type 2 waarover gesproken wordt. Dat an sich is al een operatie waar je u tegen zegt en heeft even tijd nodig. Dus niet vreemd om je nu te laten adviseren vanuit het OMT om daarna in gesprek te gaan met de branches. Verwacht dus ook niet nu al versoepeling op dat vlak, zeker niet volledig open. Dan eerder winkelen op afspraak zodat er voldoende ruimte is.
Wat is nu weer een type II-kapje? Een soort medisch kapje maar dan net iets beter, leert een snelle Google search me. Waarom wordt niet FFP2 of vergelijkbaar geadviseerd?
En waarom moet Nederland het weer anders doen dan andere landen, die wel FFP2 adviseren? (Geen vraag aan jou hoor, maar gewoon in het algemeen)
En je kan ze dus ook gewoon hergebruiken:
They can even be reworn ā a fact little-known by the public. Although manufacturers recommend discarding masks after eight hours, this advice is intended for highly contaminated settings, such as an infectious disease ward.
For the public, it is in fact fine to reuse FFP masks until they break or become visibly unhygienic. Having several masks that you wear in rotation, wearing a different mask each day and then leaving it to ādecontaminateā, can allay concerns about buildup of pathogens. This not only cuts down the cost, it also helps with concerns about masks as plastic waste.
Oh maar die FFP2 dingen zijn hartstikke duur. En heel eerlijk; super irritant.
Ik raak altijd na een tjjdje soort van āin paniekā want ze voelen zo benauwd. (Ik heb maar 1 werkend neusgat door een scheve neusschot)
Bij mij net hetzelfde!
Nou ik werk niet bij het OMT dus geen idee 

Nee dat snap ik, waren ook vragen in het algemeen!
@Spaties: ik weet niet wat jij duur vindt maar ik kocht ze laatst voor een euro per stuk.
Je hebt FFP2 maskers ook in verschillende vormen. De een zit strakker dan de ander. De een kun je zelf strakker aantrekken.ze zijn niet allemaal benauwend of knellend. Wel gehad in het zkh. We hebben tijden op de crash kamer moeten staan met zoān masker dat door bouwvakkers gebruikt wordt. Je kon bijna zelf gereanimeerd worden zo benauwend waren ze.
Vind het wel eenzijdig om nu vanuit enkel je eigen situatie te zeggen dat die maskers niet duur zijn.
Als jij een weekbudget van amper een paar tientjes hebt is het aanschaffen van een doos met 10 mondkapjes a 10 euro natuurlijk wel duur en absoluut een stuk duurder dan een wasbaar mondkapje dat je al hebt liggen of een doos van 20 type 1 voor 5 euro.
Vind echt dat ze met dit soort plannen (bijv ook zelftests) echt te weinig rekening houden met het feit dat dit voor heel veel mensen geen normale of kleine uitgave is.