Helemaal off topic dit. Maar een speurtocht in huis vinden de kids hier fantastisch! Ik maakte een soort ‘bingo’ kaart en ze moesten dan alles van die kaart verzamelen. Sommige dingen expres ergens anders gekegd of verstopt. Of de letters van de naam uitprinten uiknippen, verstoppen en laten zoeken en dan de naam proberen te maken. Ach en extra ipad en tv moet gewoon kunnen in quarantaine
Na boosterprik ben ik weer erg moe. Ik ben wel bang dat het weer 3 weken aanhoudt. Uiteraard nog een coronatest gedaan om uit te sluiten dat het niet daar aan lag. De volgende keer moet ik dan maar nog strategischer plannen wanneer ik het neem want met deze moeheid is lesgeven lastig, ook als ik er nu en kleine week af van kan snoepen door de kerstvakantie.
@Fishing ik zat me ook af te vragen hoe het met je gaat, ik miste je in de kindertopics! Ik heb je post pas na de edit gelezen, maar ik wil je even heel veel sterkte wensen.
@Klavertjevier en als jullie het nu proberen lukt het dan wel? Mijn vriend gaf namelijk aan dat er gisterochtend een storing was bij de GGD maar die was dezelfde dag ook weer opgelost. Hij heeft niet gezegd bij welk systeem want mag ook niet geheimhoudingsplicht en zo, maar misschien dat het nu nog een keer een poging doen ervoor zorgt dat het wel werkt.
Nee, helaas niet… dankjewel in ieder geval voor je berichtje!
Ik ben zo benieuwd of de lockdown wordt verlengd. Al dat gedrag alsof dit maar een griepje is alsof er geen kans is op long covid of een ziekenhuisopname, hou op echt. Ik vrees een beetje dat er vrijdag opeens versoepelingen worden aangekondigd, het dan alleen maar erger wordt, en de versoepelingen dan weer veel te laat worden teruggedraaid. Ik weet wel dat al dat “wij willen open!!!” gedram op tv niet betekent dat het OMT en Kuipers dan meteen maar denken oké we kijken niet meer naar de cijfers en gooien weer dingen open want er is geen draagvlak, of nouja, dat hoop ik dan maar, maar ik weet het niet. Niemand weet het natuurlijk.
Wat denken jullie?
- De lockdown wordt vrijdag verlengd
- Er komen versoepelingen
- Er komen versoepelingen in combinatie met een avondklok
0 stemmers
Haha oh nu ik dit typ wordt er op het RTL Nieuws gezegd dat Kuipers niet heel positief lijkt.
Ik heb gestemd voor verlengen, maar ik vind het advies om bepaalde mondkapjes te dragen in bijvoorbeeld winkelstraten wel op een raar moment komen dan. Wat heb je eraan als de winkels gesloten zijn.
Gammel gevoel is ingezet. Waarom kon dit niet gewoon overdag gebeuren 🥲 nu heb ik gewerkt én niks aan m’n avond .
Positief nieuws is wel dat je vanaf morgen hier in de buurt zonder afspraak geboosterd kan worden!
Heb nu 2 dagen geleden de booster gehad en ben zó moe en rillerig. Ook behoorlijk wat spierpijn in mijn linkerbeen. Vandaag maar ziekgemeld, hopelijk morgen weer beter
Kan iemand uitleggen of een vaccinatie wel of niet beschermd tegen long covid? Is er door een vaccinatie ook een kleinere kans op long covid of is daar nog weinig over bekend?
Ik denk versoepelingen, maar dan wel in de zin van kleine dingen: winkelen op afspraak bijv is al een versoepeling. Misschien weer binnensporten voor de jeugd?
Dat je met meer dan 2 mensen buiten mag zijn. Maar geen horeca open en uni’s weer vol ofzo.
Ik denk verlenging of een kleine versoepeling. En als ze gaan versoepelen denk ik de sportscholen of de kappers open of op afspraak winkelen. Horeca zal sowieso wel dicht blijven, hbo en uni denk ook.
Minder kans op corona = minder kans op long covid
Vorig jaar noemden ze dit volgens mij geen versoepelingen maar ‘‘aanpassingen’’ maar ik denk dat er weer zoiets komt, dus kleine dingen zoals bijv. winkelen op afspraak, en dat het verder in grote lijnen nog zo’n 3 weken hetzelfde blijft.
Ja dat snap ik idd, maar ik bedoel dus als je Corona hebt of de kans dan kleiner is op long covid.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar het aantal positieve testen tegen het einde van deze week. Ben bang dat het heel hard kan gaan nu.
Thanks!
Wat is een breakthrough infectie? Is dat als je (duidelijke) symptomen van covid krijgt?
Thanks, duidelijk.
Bij mij duurde het vorig jaar ook heel lang. Ik heb uiteindelijk een schriftelijk herstelbewijs aangevraagd bij het rijk. Maar ik weet niet of dat nog steeds kan…