Caronatopic #14

hahahahahah prachtig

@Panorama wat vervelend, heel knap dat je toch gegaan bent en hopelijk kun je nu weer een beetje bijkomen!

Ik had gisteren m’n booster en ik heb de vorige keer helemaal onder de galbulten gezeten en dat heeft echt maanden geduurd voor het een beetje onder controle was, maar nu gewoon niks meer dan ik al de rest van de week had?? Ben echt opgelucht, hoop dat het zo blijft!

7 likes

11 likes

Wel lekker duidelijk moet ik eerlijk zeggen

2 likes

Nou ik vind het eigenlijk belachelijk dat het nooit is gedaan. Ik denk dat het voor veel mensen best lastig te begrijpen is allemaal. Afbeeldingen en grafieken en dergelijke zullen voor veel mensen wel helpen om alles beter te snappen. Ik heb hbo-niveau en zelfs ik vind het lastig soms om te volgen.

Maar ik ben ook benieuwd naar de uitvoering hoor, of het geen PowerPoint met effectjes is.

3 likes

Ja helemaal eens hoor, vind ook niks van het feit dat hij dat gaat doen, vond het alleen grappig dat de NOS dat zo als apart wetenswaardig nieuwsfeit vermeldt.

2 likes

En alsof mensen opeens heel hun levensstijl gaan omgooien als men sport en gezonde voeding gaat promoten

Ik zou ook echt niet de sportscholen open gooien. Alsof mensen echt na elk apparaat dat ding van top tot teen gaan boenen.

En qua gezondheid tsjah er zijn tal van andere manieren om gezond te blijven. In de buitenlucht sporten bijvoorbeeld. Maar goed ook daar waren hele kromme maatregelen voor.

7 likes

Ja echt krom dat dat zo op één lijn wordt gesteld. Ik ben afgelopen jaar bewust lid geworden bij een buitensportschool waar ALLE lessen ALTIJD buiten zijn (en max. 12 personen of zo). Hoe is dat hetzelfde als met dertig man in een fitnessruimte staan zweten en ademen.

Maar goed anderzijds heb ik de sluiting dankbaar aangegrepen om eens lekker een maand te spijbelen van het sporten. :stuck_out_tongue: En nu moet ik weer…

2 likes

Hij stond iedere week bij dat persmoment van het LCPS ook met grafiekjes enzo. Hij bleek iedere week zelf allemaal excelsheetjes te knutselen en diagrammen in elkaar te zetten haha. Mooi dat hij dus met die hobby doorgaat.

Hoop wel dat hij FF-stijl taartdiagrammen gaat laten zien.

• Yes please
  • Nee meer staafdiagrammen

0 stemmers

2 likes

Voor CBR-keuringen bij de huisarts moet je in NL ook gewoon betalen! Maar ik doe die niet meer, geen tijd voor en levert echt niet veel op.

1 like

Ik zou héél blij zijn als ik weer naar de sportschool zou mogen. Winkels en horeca maken me niet zoveel uit maar gewoon weer daarheen kunnen…

3 likes

Boosterafspraak van vandaag moeten afzeggen, volgende week hoop ik poging 2.Ik word wel onrustig van m’n symptomen. Heb veel symptomen van corona, inclusief niet ruiken. Maar de pcr-test en ik weet niet hoeveel zelftesten allemaal negatief. Dat moet ik maar geloven dan!

Ik snap de logica van de momenten van de persco’s niet meer

Eerst elke dinsdag- of donderdag of 19 u of wat was het, altijd x weken voor de afloop van de huidige maatregelen, toen de vorige keer ff op zaterdagavond alles dichtgooien vanaf de dag erna, nu op de dag dat de maatregelen aflopen een nieuwe persco
Lijkt alsof ze slechter worden in iets wat ze al 2 jaar organiseren

Ben er sowieso gewoon he le maal klaar mee maar ja iedereen natuurlijk hahaha dikke dooddoener

7 likes

Iemand die dit toevallig weet (alvast sorry als dit gezegd is). Ik heb voor zo een afspraak voor de booster alleen er staat in de mail dat je een gezondheidsverklaring mee moet nemen. Deze heb ik natuurlijk nog niet gekregen per post. Zijn deze ook te krijgen op de locatie? Ik kon het antwoord zo snel niet vinden op de website.

1 like

Ja hebben ze!

1 like

No one I know had an office Christmas party.

Tragisch.

3 likes

Vandaag hing er bij mijn locatie heel groot / overal posters met “alleen op afspraak”. Maar dat verschilt dan misschien per locatie?

1 like

Dat is nog voor de booster. Eerste vaccinatie is zonder afspraak. Volgens mij overal.
Boosters worden ook steeds vaker zonder afspraken gezet. Vanaf zondag bij Amsterdam Rai bijvoorbeeld, en sinds gisteren bij de Jaarbeurs.

1 like

Rtl nieuws heeft vandaag een overzicht gepost met vrije inloop.
1e en 2e prik is overal wel vrije jnloop. Voor de booster nog niet overal.

3 likes

Ik heb vandaag mijn booster gehaald maar ik hoor van veel mensen dat ze bij de booster meer bijwerkingen ervaren dan de eerste 2 standaard vaccins.
Weet iemand wat de reden is dat de bijwerkingen heftiger lijken te zijn? Je zou zeggen dat je lichaam het virus herkent en na 2 eerdere keren al meer antistoffen heeft en daardoor dus juist minder bijwerkingen/het virus sneller de baas?

Daarnaast een grote irritatie aan mij schoonmoeder die zojuist even lachend tussen neus en lippen door zei: “ja ik heb me nog nooit laten testen bij de GGD, heb wel eens keelpijn gehad ofzo maar dan zei ik gewoon niks.”
Ze werkt in de thuiszorg bij oudere mensen, een familielid is niet gevaccineerd en daardoor heel voorzichtig en wij hebben een newborn. WTF.
Mijn vriend heeft haar op dr flikker gegeven.