Caronatopic #14

Rtl nieuws heeft vandaag een overzicht gepost met vrije inloop.
1e en 2e prik is overal wel vrije jnloop. Voor de booster nog niet overal.

3 likes

Ik heb vandaag mijn booster gehaald maar ik hoor van veel mensen dat ze bij de booster meer bijwerkingen ervaren dan de eerste 2 standaard vaccins.
Weet iemand wat de reden is dat de bijwerkingen heftiger lijken te zijn? Je zou zeggen dat je lichaam het virus herkent en na 2 eerdere keren al meer antistoffen heeft en daardoor dus juist minder bijwerkingen/het virus sneller de baas?

Daarnaast een grote irritatie aan mij schoonmoeder die zojuist even lachend tussen neus en lippen door zei: “ja ik heb me nog nooit laten testen bij de GGD, heb wel eens keelpijn gehad ofzo maar dan zei ik gewoon niks.”
Ze werkt in de thuiszorg bij oudere mensen, een familielid is niet gevaccineerd en daardoor heel voorzichtig en wij hebben een newborn. WTF.
Mijn vriend heeft haar op dr flikker gegeven.

Zo iemand zou je toch willen verklikken bij de thuiszorg. Nota bene werkt ze met het risicogroep waar het allemaal om draait.

Aah, dan zijn het gewoon ‘de verhalen’. Wanneer iemand nergens last van heeft wordt dat natuurlijk niet verspreid want dat is geen interessant weetje.

1 like

Volgens mij is iedereen de bijwerkingenposts wel zat, maar ik ben toch benieuwd, dus voor “de wetenschap” alsnog een poll. Een zere arm tel ik niet als last, dat had volgens mij iedereen?

• ik had last van prik 1
  • ik had last van prik 2
  • ik had last van prik 3
  • ik had nergens last van

0 stemmers

2 likes

Begint de dag toch leuk

93 likes

Die minister besluit dit ook gewoon even om 17:52 op vrijdagmiddag na er 4 dagen over nagedacht te hebben
 erg bijzonder weer. En hoewel ik het met Djokovic geen medelijden heb is het wel bizar dat een minister deze macht heeft. Er staat nog wel beroep tegen open geloof ik. Maar het is gelijk voor 3 jaar.

Sorry, off-topic. Misschien dat de enorme besmettingsaantallen in AU op het moment nog wel mee hebben gespeeld in de beslissing.

edit: volgens journalisten is deze last-minute cancellation vooral om af te leiden van het falen van de regering (te weinig boosters, geen zelftests, lege schappen)

Ja eens dat was zeker het beste geweest! Maar dan hadden ze nooit een visa moeten afgeven. Er zijn veel procedurele dingen misgegaan en het is wel goed om te bedenken dat alles wat nu met Djoko gebeurt ook kan gebeuren met jou en mij (of meer aannemelijk: onschuldige mensen uit niet-westerse landen). En die hebben dan geen dure advocaten om hen te redden.

3 likes

Gister de prik gehad en vandaag het gevoel alsof ik ben overreden voor een vrachtwagen :skull_and_crossbones:

Maar hoe ‘onschuldig’ is deze man. Hij neemt foutieve informatie op op zijn inreisformulier. Het lijkt me dat je dit dubbelcheckt als je voor zo iets belangrijks een land in wil.

Daarnaast stelt hij Corona te hebben gehad terwijl hij dagen na zijn besmetting doodleuk zonder bescherming met allerlei mensen in contact is geweest en op de foto is gegaan.

Nee dit was echt de enige juiste beslissing. Iedereen heeft zich aan de regels te houden. Ook als je een of andere toptennisser bent.

21 likes

Huh maar dit zeg ik toch niet? Het enige dat ik zeg is dat er procedureel dingen mis zijn gegaan aan de kant van de Border Police oa. Ja en nu blijkt ook aan de kant van Djokovic. Vind het prima dat ie nu alsnog uitgezet wordt. Maar de manier waarop dit allemaal is gegaan laat zien dat er heel veel mis is met het systeem waar op andere momenten onschuldige mensen slachtoffer van worden. En die staan dan niet in de spotlights en hebben niet het geld om zich te verdedigen. Border Police kan dan met je doen wat ze willen, niemand die het boeit. Ik hoop dat dat vooral is wat we gaan onthouden van deze soap.

3 likes

Ik vraag me echt zo af welke beweegredenen vanavond worden benoemd om te versoepelen (en waarom de cultuursector en daghoreca wederom niet mee mogen).

Was net op de radio, omdat dat vaak activiteiten zijn die je met een groep of aantal mensen doet. En daarmee meer contacten hebt en meer risico hebt op besmettingen. Een kapper of winkelen op afspraak ga je vaak alleen heen dus is de contactgrootte kleiner -aldus het nieuws-

2 likes

Dan zouden ze toch ook weer maximale groepsgrootte in de horeca kunnen hanteren? Hebben ze eerder ook gedaan. Dat je bv met max 2 mensen aan een tafeltje mag zitten.

1 like

Oké dat snap ik ergens nog wel, als ze trouwens weer over reisbewegingen beginnen is 't wel treurig. Maar ik kan het echt niet rijmen met de besmettingscijfers.

1 like

Ik heb het niet bedacht :stuck_out_tongue: maar het is een eerste versoepeling en dan snap ik de gedachtegang wel voor de keuze van individuele activiteiten ipv groepsactiviteiten. Maar overal valt wel iets positief of negatiefs van te vinden, dus sws lastig

1 like

Haha jahoor, als dit écht het probleem is dan moeten ze ook met een deurbeleid werken in de detailhandel. Zo vaak blokken complete gezinnen het gangpad

En een museum kun je toch rustig in je eentje bezoeken

2 likes

Dat ging ook zo goed eerder :crazy_face:

Vind het ook krom hoor, maar ze moeten ergens een grens stellen met het “stapsgewijs”. Eerder was het wel bios/musea etc open en de contactberoepen dicht. Snap wel dat ze nu kijke andersom met veel meer 1 op 1 ipv mensen in een zaal/cafe oid

Maar dat is toch totaal onlogisch dan. Een museum is een doorstroomlocatie. Je staat niet langer dan 15 minuten stil in een kleine ruimte, raakt niks aan (hoeft zelfs geen anderen tegen te komen binnen 1,5m) en je kunt ook alleen gaan of met je eigen huishouden.

Bij een contactberoep zit er iemand aan je (die de hele dag ook weer aan andere mensen zit) en je zit ook nog eens langer dan 15 minuten in dezelfde ruimte. Waarbij veel kappers ook nog eens schijt hebben aan het mondkapjesbeleid want dat is wel erg benauwend hoor.

3 likes

Ja dit heb ik in de Nederlandse media niet echt uitgelegd gezien. Het ging erom dat Border Force Djokovic midden in de nacht verhoorde op het vliegveld, hem toezegden dat hij de tennisbond mocht contacten, maar vervolgens toch om 8:30 's ochtends z’n visa cancelden (zonder dat hij met de tennisbond gesproken had). Vond de rechter onredelijk.

Daarnaast is het idd vooral de tennisbond, hoewel het ook wel weer verwarrend is dat de staat Victoria hem een exemption had toegekend. Een exemption op basis van een doorgemaakte infectie kan wel, maar dat geldt alleen intern, niet om het land binnen te komen. Dus die had ie nooit mogen krijgen.