Caronatopic #14

Ik denk vooral voor meubel winkels / keuken winkels. Die kunnen nu soort van niks? Althans ik zou niet een paar duizend euro aan meubels / keuken / badkamer uitgeven als ik het niet gezien heb haha.

En misschien ook kledingwinkels? Maar boeken/Hema/elektronica denk ik ook niet :face_with_monocle:

1 like

Mijn vader heeft zojuist z’n 4e prik al (2e booster) gehad! :clap:t4:

16 likes

Ja! Vorig jaar ging ik rond die periode op mezelf wonen, en wilde wel graag een bank hebben geprobeerd alvorens ik hem kocht. Dus wij hebben onze meubels gekocht met op afspraak winkelen. Ook bij een winkel als Action vond ik het prettig, omdat niet alles beschikbaar was met Click & Collect en ik sommige (huishoudelijke) dingen wel echt nodig had. Voor kleding etc vond ik het niet nodig, omdat dat makkelijker online kan. Ik denk wel dat je echt verschil ziet tussen ‘vrije inloop’ en op afspraak. Als je door een winkelstraat loopt, ga je vaak toch spontaner een winkel in.

Ja, ik ben ook wel van plan om er gebruik van te maken. Heb nieuwe schoenen nodig en wil graag in een winkel passen i.p.v. thuis en dan retourneren als het niet goed zit. Ik kom al gedurende de hele Corona shizz amper nog in de stad, behalve voor schoenen. Andere winkels zou ik overigens geen afspraak maken, maar voel ook niet zo de behoefte om lekker door de winkelstraat te gaan lopen. Kan online ook wel.

1 like

Is voor iedereen denk ik anders, ik ga denk ik wel afspraken maken bij de kringloop, boekwinkel, kunstdingenwinkel (hier moet echt een goed woord voor komen).

Maar goed een poll:

• Ja, ik ga bij meerdere winkels een afspraak maken
  • Ja, ik ga bij één winkel een afspraak maken
  • Nee, ik ga dat niet doen en wacht tot ze weer normaal open zijn
  • Weet ik nog niet, nu nog niet maar wie weet binnenkort wel

0 stemmers

En bij welke winkels?

• Kleding
  • Meubel
  • Boeken
  • Hema (of vergelijkbaar)
  • Speelgoed
  • Kringloop
  • Planten
  • Kunst
  • Sport
  • Schoenen
  • Geen
  • Nog andere winkels

0 stemmers

1 like

Ik mis winkels en winkelen eigenlijk helemaal niet, alleen de activiteit sneupen in de kringloop misschien

5 likes

Vorig jaar viel het tegen. Maar dit jaar hebben we (een hema) echt heel veel bestellingen gehad, denk dat er zaterdag wel meer dan 200 pakjes/belbestellingen lagen. Toen we vorig jaar op afspraak mochten was dat eerst 2 per tijdslot en die zaten toen ook wel bijna allemaal vol. Toen t wat meer personen werden niet. Maar er kwamen echt wel mensen. Je onderschat hoe belangrijk hema is voor sommige mensen :joy: Niet dat ik t belangrijk vind, maar je hebt mensen die gerust 3x per week komen normaal.

Ben benieuwd hoeveel mensen er naar binnen mogen per keer op afspraak. En hoe verschrikkelijk laks we zullen zijn met de afspraken (als in als mensen aan de deur staan en er is plek alsnog naar binnen laten). Vind winkelen op afspraak echt de ergste vorm van maatregel. Maar als t jouw winkel is ben je blij met alles dat binnenkomt.

3 likes

Ik heb zo’n zin om naar een platenzaak te gaan, kan me daar echt uren vermaken! Dus dat ga ik binnenkort doen denk ik

5 likes

Oh ik vind winkelen op afspraak juist heerlijk, ook voor zoiets simpel als een boekenwinkel. Lekker weer echt fysiek door boeken rustig bladeren, kiezen welke ik het leukste vind en dan mee naar huis nemen❀

5 likes

Ik heb vorig jaar 2 keer de kringloop bezocht en 1 keer de Bijenkorf toen je alleen kon winkelen op afspraak. Ik was toen heel druk met afstuderen en wilde elke week 1 uitje hebben. Maar ik vond het toen niet heel fijn winkelen bij de kringloop omdat mensen zich niet aan de afspraken hielden (we hadden toen nog geen vaccinaties gehad volgens mij) en bij de Bijenkorf wisten winkelmedewerkers geen houding te geven aan het feit dat er zo weinig mensen rondliepen en zij weinig te doen hadden. Maar als het morgen mogelijk is bij de Bijenkorf ga ik toch even langs. Ik kan wel wat afleiding gebruiken.

1 like

Ik word zo gestressed van winkelen op afspraak. De hele tijd dat gevoel van ik heb maar een half uur!!
Mja opzich wel fijn dat als je iets nodig hebt je gewoon kan gaan.

9 likes

Zeg ook dat ik het ook wel krom vind he :wink:

Heb zelf dit najaar wel ervaren dat het “doorstromen” en een museum helemaal niet zo goed werkt. En dat we alsnog met 5 mensen hutjemutje bij een schilderij stonden te kijken. Ik kon echt bepaalde dingen niet zien omdat het er zo druk was.

Dus wat beter is bottlenecken met 13 man bij de Nachtwacht, of 1 op 1 afspraak? Idk

1 like

Ik ook en de druk dat ik dan iets moet kopen. Ik zou er dan ook wel met een specifiek doel komen, maar zul je net zien dat ze dat niet hebben of zo. Ik zou dan sowieso met random zooi thuis komen :joy:

1 like

Op mijn vraag, en op deze poll verdergaand; Je zou toch juist steeds minder klachten moeten krijgen van het (dode) virus als je de theorie erop los laat dat hoe vaker je in contact komt met een virus hoe sterker je afweersysteem het de baas kan? Daar is juist de booster voor ontwikkeld. Weet iemand hoe dit te verklaren is?

Ja zo’n gevoel dat dit de verkoper van de winkel is

Ik zou voor funshoppen sowieso geen afspraak maken. Misschien als ik echt Iets nodig heb

9 likes

Throwback naar die persoon die in de vorige lockdown een hele dag ging shoppen en daarvoor een planning had gemaakt om zo van winkel naar winkel te gaan. Zelfs met pauzes ertussen

10 likes

Hahah ja precies :joy: Dus ik hou het gewoon bij online bestellen als ik iets echt nodig heb :laughing:

Omgg de hell haha

1 like

What better time voor je tandspalkje dat al 20 jaar in je mond zit om los te komen dan wanneer je wegens corona in isolatie zit :thumbsup:

12 likes

Ik vond winkelen op afspraak geweldig! Haat drukte, anders ga ik in het weekend sowieso geen winkel in. Zeker met klussen en hobbyen is het gewoon niet te doen om alles online te kopen.