Bij ons 6000 

tot zover, een deurbeleid.
Ik hoop dat Hugo nog een keer zo’n dramatisch fotoshoot met die witte piano van ‘m krijgt. Vind het zo mooi matchen met z’n smaak in schoenen.

Is er niet al een politicus die dat heeft gedaan
?!
Dat was een vleugel! En geen witte. Nee, hier liggen nog kansen hoor.
Ik vind het zo irritant dat in sommige groepsapps nu de hele tijd wordt gezegd “ maar de ziekenhuis opnames stijgen niet eens meer!!” ( … dus de horeca moet open volgens deze mensen).
Maar dan kan ik ze gewoon niet uitleggen dat het inmiddels gaat om de angst voor ontwrichting van de samenleving door mensen die in isolatie moeten vanwege een besmetting in hun omgeving of zelf besmet zijn. Dus mankracht op scholen, dagopvang, automonteurs, elektriciens, de bakker, de politieagent en ja óók de ziekenhuismedewerkers etc.
Soms denk ik echt ik delete die mensen uit m’n leven 
Ah shit, mijn beste vriendin heeft covid ondanks de booster. Gelukkig dankzij de vaccins niet superziek. Ze is erg blij dat ze die gehad heeft. Nu bezorg ik haar boodschappen en die leg ik bij de deur. En op haar hondjes passen en uitlaten is ook geen straf
hopen dat ze snel beter is!
Ja belachelijk. Maar kan me niet voorstellen dat we ooit 200 man in de winkel hebben gehad.
Ik word zo verdrietig van al die roeptoeters op twitter die zeggen dat alles open moet want de ziekenhuizen dalen en weet ik t wat. Ik vind nu al deze stap nemen vrij heftig want we weten niet wat voor impact de scholen open heeft op alles. T gaat toch nooit goedkomen met alles als we daadwerkelijk 100.000 besmettingen per dag hebben.
Ik wil eigenlijk geen wegwerpmondkapjes gebruiken maar nu wordt dat wel nadrukkelijk aanbevolen. Hoe belangrijk is het dat ik mijn herbruikbare mondkapjes vervang?
Ik wil niet die aso zijn met een stoffen mondkapje dat dus blijkbaar minder goed werkt maar ik wil ook het milieu niet vervuilen.
Die ffp2 maskers zou je ook kunnen hergebruiken las ik. Alleen raden ze dan wel aan dat je er een hebt voor elke dag in de week zodat ze tussendoor kunnen ‘luchten’ of weet ik het.
In Duitsland raden ze met FFP2 maskers aan het een dag te dragen, dan een week niet en dan weer een dag. In totaal 5 x herhalen.
Nou kan je daar vast soepeler mee omgaan, maar ik vind iig dat m’n FFP2 maskers frisser blijven, die wegwerp dingen zijn zoo smoetzig.
Pathé (intern bericht gekregen) blijft wel dicht en doet niet mee aan het initiatief.
Wat stom zeg
Ik heb ze nu tussendoor ook even in een ziplock in de vriezer gelegd, maar heb eigenlijk geen idee of dat kan of niet. Ze komen er wel prima uit in elk geval.
Mijn uni heeft de mondkapjesplicht uitgebreid. Online onderwijs tot 31 januari en daarna weer op de faculteit, met type 2 mondkapjes die je op moet houden als je zit. Lekker man colleges van 3 uur lang met een mondkapje op
hoop dat mn bril niet constant beslaat
Dit is toch een verplichting vanuit de overheid? En niet specifiek van je uni. Mondkapjes verplicht bij verplaatsen en bij zitten op vaste plaats.
Ja ik vind het ook zonde om al die stoffen ineens niet meer te gebruiken. Zijn gewone wegwerp wel ook oke of moet het echt die ffp2?
Ik ben als docent echt super dankbaar voor deze ontwikkeling. Als je die verspreidingsvisualisaties bekijkt van El Pais dan zie je hoeveel verschil zo’n masker maakt. En met van die wegwerp maskers wordt je helemaal niet zo benauwd als stoffen.
De oude kapjes zouden iets van 95% beschermen en de nieuwe verplichte 98%>. Vind ik echt zo debiel ineens. Voor die drie procent moeten we allemaal die stoffen mondkapjes wegpleuren ofzo?
De stoffen worden überhaupt niet getest. Volgens mij is dat de reden dat ze nu medische mondkapjes adviseren. Daarvan verschilt de werking onderling niet veel inderdaad. Gooi de stoffen zelf ook niet weg trouwens, maar met deze cijfers kies ik wel voor iets meer zekerheid. Zeker in de drukte van het OV en dergelijke.
Oh geen idee ik heb de persco niet gezien. Nouja mij maakt het niet zoveel uit. Ze geven als uitzondering dat wanneer je eet/drinkt het masker afmag en hoorde al medestudenten dat ze dan maar de hele les gaan eten. Ok.