Ik lees het net ook nu en denk echt dit is niet te handhaven en gaat zoveel gezeik opleveren. Iets waar ik zelf ook geen zin in heb als docent. Iets met choice your battles, nou dan weet ik het wel tbh
Het blijft een advies hĆØ. En die stoffen mondkapjes kun je dan wel weer in andere situaties gebruiken.
Zolang ik nog geen FFP2 maskers in huis heb gebruik ik ook nog mijn stoffen mondkapjes voor als ik op een dag maar een paar minuten een mondkapje nodig heb. Ik vind het echt zonde om een mondkapje al moeten weg te gooien als ik alleen even snel mijn kind heb opgehaald bijvoorbeeld. Vooral als ik gewoon afstand kan houden, in de supermarkt zou ik hem wel gebruiken.
En het advies is medisch met de voorkeur voor FFP2.
Ik heb nee nog niet gestemd want mag pas in maart ivm eerdere besmetting š„²
Ik mag waar ik woon nu pas, komende week gaat hij erin!
Pfft zo balen. Ik heb ruim een jaar geleden corona gehad, en ook echt flink ziek van geweest. Uiteindelijk na 7-8 maanden hersteld. (Met fysio, ergotherapie) Daarna wel 2 keer gevaccineerd.
En nu heb ik gewoon weer coronaā¦
Ik sta voor de klas en deze week gingen de scholen weer open dus weet 100% zeker dat ik het van een kind uit mān klas heb.
Maar ik ben nu gewoon best wel angstig dat ik weer zo ziek wordt als vorig jaar⦠
Ik kan me dat zo zo goed voorstellen⦠al helemaal omdat ik ook dezelfde nasleep heb gehad. Dat is niet niks, snap heel goed dat je je zo voelt. Die 2 vaccinaties gaan gewoon hun werk doen dus vertrouw erop dat deze keer altijd anders zal zijn als de vorige. Hele dikke knuffel, hang in there!! 
Ja, ik hoop het ook heel erg!
Ik zou vandaag ook de booster gaan halen, dus naja dat moet maar even uitgesteld worden.
Maar bleh ben ook gewoon angstig dat ik weer zo benauwd ga worden. Maar goed, hopelijk doen de vaccinaties hun werk en krijg ik deze keer mildere klachten. 
Volgens mij is het vanaf maandag zonder afspraak
Deze website geeft alle info!
Fuck, positieve zelftest 2 dagen na de booster⦠ik dacht dat ik me daardoor zo slecht voelde.
Wat ontzettend ergerlijk dat de NOS nu direct opent met de vraag of de hele lockdown wel nodig was. Alsof ze na twee jaar pandemie nog nooit van de preventie-paradox gehoord hebben. Prima om die vraag te stellen, maar als je die daadwerkelijk zorgvuldig wil beantwoorden, dan wƩƩt je dat dat nu nog niet kan. Ik vind het zo echt stemmingmakerij. Schrijf dan een stuk over de horeca en cultuursector voor wie de ellende nog niet over is.
Ik blijf het gwn zo kut voor de culturele sector vinden dat ze weer het ondergeschoven kindje zijn⦠echt onbegrijpelijk hoe je wel naar de IKEA mag en niet naar de cinema of een museum.
Weet iemand hoe dit zit in combinatie met de booster? Je mag die niet prikken als je positief bent getest in de afgelopen X weken of maanden, maar ik had donderdag nog nergens last van.
Dit dus. Stel dat ze geen lockdown hadden gedaan en de omicron minder onschuldig leek dan was het ook niet goed. Nu hebben ze harde lockdown gedaan obv advies van OMT is het ook niet goed en dom. Hoorde gisteren bij Beau ook dat OMT zich zouden moeten schamen. Echt wat een dikke stront is dat. Als ik in het OMT zou zitten was ik opgestapt. Mensen lijken gewoon niet te begrijpen dat het een pandemie is en alles kan veranderen op voortschrijdend inzicht. Misschien moeten ze bij een volgende pandemie ipv een medisch OMT mensen vd Facebook plukken.
Ja dit. Nederland was altijd (te) laat. Waar veel (in mijn ogen terecht) commentaar op kwam. Nu waren we een keer eerder⦠Ik snap wel dat die lockdown er kwam en sta er eigenlijk nog steeds achter, vooral als je kijkt naar de ontzettend hoge besmettingscijfers en de relatieve ontwetendheid over deze variant destijds. Ik vind het eerlijk gezegd nog steeds wel spannend om met deze cijfers zo open te gaan, maar hopelijk zien we het niet echt terug in de ziekenhuiscijfers.
En het moet nog maar blijken wat de uitwerking is van het loslaten van de regels. We doen allemaal alsof het alweer voorbij is, maar de uitwerking van een evt. 80.000 besmettingen moet nog maar blijken.
Daar kan je niks aan doen, je hebt de besmetting waarschijnlijk net daarvoor of daarna opgelopen. Het is geen gevaarlijke combinatie, maar je immuunsysteem is dan (zoals ovenschaal ook vaker zei) dubbel aan het werk dus voel je je misschien wat minder lekker. Een boosterprik een tijdje na een besmetting halen is ook niet gevaarlijk, alleen onnodig want je hebt dan antistoffen. Dus voor nu; beterschap en hopelijk ben je er niet te ziek van!
Klopt het dat je die medische mondkapjes type 2 of 2r met EU-logo alleen online kunt bestellen?
Ik krijg alleen maar dure online webshops te zien, wil gewoon naar Kruidvat ofzo.
Dankjewel! Stelt me weer gerust.
Ffp2 is advies. Ffp2 is trouwens anders dan medische mondkapjes type 2. Medische mondkapjes type 2 wordt ook geadviseerd