Maar het is ook een advies! Misschien dat ze daarom in Duitsland FFP2 verplicht hebben want dat is wel een herkenbare (zo’n verticale snavel is dat).
Ik zat gisteravond in de tram onderweg naar huis(den haag) er stapten twee mannen in met bier en zonder masker. Ze begonnen al mensen aan te spreken dat ze hun glimlach wilden zien. Halte erna kwam er controle en werden ze eruit getrapt.
Ze hadden in de tussentijd ook al allemaal stickers opgeplakt, #ikdoenietmeermee, #borntobefree en iets over de regering,
,
Ik vind het zo scheef. Veel weer open, terwijl ik deze week wel het bericht krijg dat als ik 3 besmettingen heb, de klas weer in quarantaine moet. Voorheen was het de helft van de klas. Ik kan de aangescherpte maatregelen en het loslaten van wat regels gewoon niet met elkaar rijmen.
Mijn vriend zit sinds een paar dagen in quarantaine. Volgens de nieuwe regels zou hij helemaal niet in quarantaine hoeven. Ik vind dat zo raar. Vraag me af of die nieuwe regel alleen maar er voor is zodat er niet te veel werknemers steeds thuis moeten zitten.
Nou nee eerder is iets uitgelekt. De communicatie was meteen dat het zonder afspraak was.
Ja dat hebben ze toch ook gezegd dat dat de reden is. Dat anders al het personeel (dat geboosterd of recent genezen is) “voor niks” thuis zit.
Oohh, die had ik even gemist haha.
Maar vind dat nog steeds wel bijzonder. Zeker voor personeel in niet essentiële sectoren.
Ff een goeie reclame voor de vaccinatie hoor. Mijn broertje is ongevaccineerd en had afgelopen week corona, hij was zelf echt flink ziek. Hij woont nog thuis en kon ook niet isoleren doordat ie begeleiding nodig heeft. En mijn ouders (volledig gevaccineerd met booster) zijn gewoon 2x negatief getest! Echt goed
Ik heb rare bijwerkingen van mijn booster
Super hevig en raar gedroomd, heb overal spierpijn maar in mijn voeten het ergste (heb continu kramp in mijn voeten) en ben al de hele tijd emotioneel voor stomme dingen.
Ik heb vandaag al gehuild omdat een paard werd neergeschoten in de serie van Sissi (en heb daarom niet meer verder gekeken) en omdat een vriendin een hartjesemoji whatsappte. En ik werd boos toen iemand stuurde dat m’n kat boos keek op een foto. Voel me echt een aansteller 
Toch jammer dat na 2 jaar Corona ellende de uitslag nog steeds 48u kan duren
Ondanks dat ik het al wel 99% zeker weet, dit ik er toch op te wachten.
Dat klopt niet helemaal. Liever kruis je de besmetting en vaccinatie niet. Bij de eerdere golven hebben we in het ziekenhuis juist opvallend zieke patiënten gezien die in dergelijke situatie zaten. Wat er gebeurt is dat je immuunsysteem extra getriggerd wordt en juist kan doorslaan. Wat in dat periode uitte in veel schade in de longen. “Steriele ontstekingen” Situatie nu is wel anders met omicron als de dominante vorm wat vooral in de bovenste luchtwegen zit en niet in de longen. Maar daarom wordt er ook zo op gehamerd als je klachten hebt passend bij een verkoudheid / infectie of koorts stel je booster uit.
Hé bah, heb ik weer.
Ja sorry! Maar vanuitgaande dat je zeer Wrs de omicron variant te pakken hebben zou ik mij niet teveel zorgen maken. Bij zieker worden uiteraard wel je huisarts bellen.
Nee ben alleen maar blij met deze info! Het is iets erger geworden, keelpijn/verkouden/spierpijn, maar nog steeds wel te doen gelukkig!
Ik kreeg iets meer dan een week na mijn booster heel plotseling (omicron-achtige) klachten en testte toen meteen positief. Met m’n booster nog 0,0 klachten dus echt niet aannemelijk dat ik toen al besmet was toch? Omdat de incubatietijd van omicron korter dan een week is meestal. En de week voor m’n booster ook nergens geweest.
Lijkt me niet, ik kreeg het meteen die avond/volgende dag na de booster dus ga er vanuit dat ik het eerder al heb opgelopen.
Ja klinkt logisch idd. Ik was 1 dag zwak na de booster maar daarna weer een week helemaal niks.
Geeft Corona bovenop vaccinatie tenminste nog extra antistoffen of is m’n booster wiped out door het virus? 
Je hebt r verder niets aan, maar ik ben vanochtend getest en heb nu de uitslag al. Hopelijk krijg jij hem ook snel. Verschilt heel erg per locatie en per dag hoe snel het gaat.
Heb ‘m net idd. Zat op de mail te wachten, maar bleek toch al in m’n digiD te staan. Positief, zoals verwacht. Weet alleen oprecht niet waar ik het op gelopen heb. Heb mensen gezien, maar niemand is ziek of heeft contact gehad met andere positief geteste personen.
Jammer dat het positief is. Hopelijk voel je je niet te slecht. Ik ben negatief maar wel ziek en verkouden, dacht echt dat het nu raak was maar blijkbaar niet.