Caronatopic #14

Voor degene die Corona hebben gehad, zijn jullie echt thuis in één kamer in isolatie gegaan? Wij hebben maar 1 bed en het luchtbed kan ik geen week op liggen, dus ik heb dat niet gedaan… maar zie nu in de GGD mail dat ze dat echt wel aanraden. Vriend blijft gewoon in quarantaine met mij.

Ja wij hebben dat wel gedaan.
Ik was ziek dus had de slaapkamer en m’n man had de woonkamer waar die op de bank sliep. Bij ons was het succesvol, terwijl ik waarschijnlijk al 4 dagen zonder afstand te houden besmet was.
@Cadeaupapier vertelde toen ook over kennissen die geen afstand hadden gehouden en bij wie de partner uiteindelijk ook besmet raakte en nog superlang klachten hield.
Doordat m’n man niet ziek was kon hij ook goed voor mij zorgen, terwijl stel hij was ook ziek geworden dan waren we samen amper in staat geweest naar de keuken te lopen.
Edit: ander voordeel was dat hij na 5 dagen weer naar buiten mocht en dus ook weer boodschappen kon doen, vond dat echt heel fijn!

7 likes

Ja wel goed hoor! We gaan het zien…

Boodschappen worden bezorgd en mijn moeder woont om de hoek dus dat zal vast goed komen.

2 likes

Wij hebben geen afstand gehouden. Wij hadden de kids toen jong (1, 2 en 5) en dat was geen doen geweest. Uiteindelijk geluk gehad met een snotneus voor m’n man en koorts en hoofdpijn voor mij.

1 like

Weet je misschien of dit extra risico ook geldt bij een symptoomloze besmetting? En zou dit risico ook bij kinderen hoger zijn? Mijn dochter wordt morgen gevaccineerd en heeft geen symptomen, maar wat als ze toevallig toch net besmet is, of daarna besmet raakt.

1 like

Nee dat weet ik niet helaas.

1 like

Onze dochter van drie heeft nu corona. Zij gaat uiteraard niet in isolatie van ons. De rest van het gezin testte negatief. Dus ben benieuwd. Ben wel extra blij nu met de booster, zeker voor onze baby (via de borstvoeding).

2 likes

Snap ik helemaal! We hebben allebei de booster, maar wel pas 4 dagen… Nu stop ik met spammen van dit topic en ga ik lekker proberen bij te slapen.

2 likes

Geen afstand gehouden. Testuitslagen deden er toen heel lang over dus was al 6 dagen ziek voor ik die uitslag kreeg. Ook kan je bij ons de woonkamer niet donker krijgen dus lullig om daar iemand te laten slapen. Na die 6 dagen werd ik gebeld en 2u later werd mijn vriend ziek

2 likes

Nice, Djokovic moet Australië uit! :partying_face:

33 likes

Nee. Ik was als eerste positief getest. Op dat moment was m’n zoontje al verkouden. En aangezien ik hoog zwanger het niet alleen met m’n zoontje zou trekken (want was ook gewoon ziek door Corona) is m’n man niet gescheiden gaan leven. Het kon wel. Dag erna kreeg hij ook klachten en ook positief. Hebben we het maar als gezin dan maar gehad. Zoon en ik mochten iets eerder uit isolatie.

3 likes

Deze mensen :sob: het is maar een griep en ziekenhuizen liggen echt niet vol.

4 likes

‘Ik zie geen lijken op straat’ :cry:

God nee gelukkig hoeven wij dat hier, itt mensen in andere landen, niet mee te maken

6 likes

Echt hè, en ook die man:

“ Ik vertrouw de ziekenhuiscijfers niet altijd. In de winterperiode lagen de ziekenhuizen altijd al vol. Je hoort trouwens soms ook dat ze helemaal niet zo vol liggen.

Waarom wordt dit zonder fact-check gepubliceerd?!

5 likes

Kunnen we deze mensen aub dwingen om de IC’s te bezoeken voordat ze gaan protesteren? En daarna met mensen laten praten die longcovid hadden en nu herstellende zijn?

2 likes

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de mainstream media (en zeker de NOS als zogenaamde “staatsomroep”)heel erg ter discussie worden gesteld in wappiekringen en dat ze hiermee “ook het andere geluid laten horen”. Maar hiermee normaliseer je inderdaad fake news.

Edit: oftewel “If someone says it’s raining and another person says it’s dry, it’s not your job to quote them both. It’s your job to look out the window and find out which is true.”

2 likes

Maar zelfs dan kunnen ze toch op z’n minst erbij zetten wat er wel/niet waar is uit die quotes? In zo’n grijs informatievak dat ze wel vaker gebruiken. Vind dit echt heel schadelijk

4 likes

Ja, of NOS had kritische vragen kunnen stellen ipv deze mensen maar gewoon te laten leeglopen. Echt geïrriteerd door dit soort shitjournalistiek.

Las in NRC trouwens een goed stuk over een langetermijnstrategie (hoop dat het niet achter betaalmuur staat)

9 likes

Ja helemaal met je eens hoor! Dit is belachelijk.

1 like

Er is weer een demonstratie in Amsterdam…. Ik check net twitter aangezien ik zo nog naar buiten moet/wil (en een groot deel van mijn buurt is risicogebied) Rijden er trekkers naar het Museumplein. Echt deze mensen worden met de week irritanter :roll_eyes: Van fake militairen, fake artsen en verpleegkundigen tot trekkers, het verkleedfeestje wordt steeds completer.

3 likes