Caronatopic #14

Mijn vriend was vorige week positief en de ggd heeft hem alleen gemaild en niet gebeld. Schijnt dat dat nu vaker gebeurt vanwege het hoge aantal besmettingen.

3 likes

Ooh meh :(, nouja dan die mail goed lezen want daar staat ook in wanneer je uit quarantaine mag. Volgens mij staan die brieven trouwens ook online.

1 like

Als je je dochter ook laat testen en ze is positief zal je wel gebeld worden. Ze bellen vanwege de drukte inderdaad niet iedereen maar kinderen krijgen voorrang.

1 like

Dank je wel!

@poesch ja klopt. Ik werk zelf voor de testlijn en daar hoor ik dat de afgelopen weken vaker. Mensen bellen dan uit eigen initiatief omdat ze het te lang vinden duren na 2/3 dagen.

2 likes

Hier ook hele gezin niet gebeld. Ook njet over m’n kindje. Je kunt het online inzien bij het uitslag inzien wat je moet doen. En zelf je contacten informeren.

4 likes

Wij zijn gister wel gebeld voor onze dochter, terwijl ik dat niet verwachtte in verband met de drukte. Dat was nog dezelfde dag als de positieve uitslag.

2 likes

Dochter en vriend gaan vandaag testen. Zelftesten mag ook, maar ik had 2 negatieve zelftesten.
Aah ik raak wel in de stress hoor, hoe houdt ik m’n dochter bezig en binnen zo lang :weary: maar wat nieuw speelgoed bestellen ofzo?

1 like

Ik zou alles doen wat het voor jullie makkelijker maakt :slight_smile: nieuw speelgoed, abonnement disney+, nieuwe boeken of knutselspullen etc

Hoe zit het nou precies met die quarantaine, want ik snap het niet helemaal meer. Familielid heeft positief getest kind. Nu moeten ze dus sowieso 7 dagen in isolatie thuis blijven met het hele gezin toch? Ook al is het kind bijv na 2 dagen klachtenvrij. En dan moet het kind na die 7 dagen al minimaal 24u klachtenvrij zijn om uit isolatie te kunnen?
Als ouders lees ik dat je bovenop die 7 dagen nog 10 dagen thuis blijft. En dat je na 5 dagen mag testen bij de GGD. Dus je blijft als volwassene sowieso 12 dagen thuis? En als je niet laat testen 17 dagen?

3 likes

Is de booster van je vriend al langer dan een week geleden? Dan hoeft hij niet in quarantaine zolang hij klachtenvrij is.

1 like

Hier dezelfde vragen! Denk dat ik ook maar wat ga bestellen. En vrees dat iets vaker de tv aan gaat. Hebben gister wel een heel parcours gemaakt door het huis en de tuin, zodat de kinderen wel genoeg beweging krijgen!

1 like

Klopt! Alleen als je al de booster hebt gehad, hoef je niet meer in quarantaine.

3 likes

Ik had net een positieve zelftest en net een afspraak gemaakt bij GGD. M’n vriend moet ook testen en we gaan in 1 auto. Er zit een kwartier tussen onze afspraken. Is dat erg?

1 like

Man man man, zonder al te veel in detail te gaan liep het er bij mij wel letterlijk de spuigaten uit.

3 likes

Volgens mij bij gezinnen met kleine kinderen (die dus niet in isolatie kunnen) moet je als ouders wel in quarantaine @itakepictures. Ligt er dus denk ik aan of het kind in isolatie zit.

1 like

En om het makkelijk te maken: als je je booster langer dan een week hebt kun je die quarantaine na einde isolatie overslaan?

Als je geen kkachten hebt uiteraard.

1 like

Nee helaas. hij had de booster donderdag de 13e, ik had hem op 5 januari en test dus gewoon positief.

2 likes

Ow dat is gek. Tegen ons werd er gister tijdens het bron- en contactonderzoek gezegd dat wij niet in quarantaine hoefden. Onze dochter is drie en gaat uiteraard niet in isolatie. Wij blijven overigens wel gewoon thuis met de kinderen.

1 like

Ik ben echt bang, twaalf van mijn leerlingen blijken dit weekend een positieve testuitslag gehad te hebben en tijdens de eerste 90 minuten van de dag zijn er nog twee gaan testen. Ze hadden klachten en testten beiden positief.

Niemand voelt zich heel ziek, gelukkig. Maar ik knijp hem echt, omdat de kans op besmetting heel groot voelt nu. Ik geef wel ‘gewoon’ les, maar voel me heel onveilig en wil eigenlijk jankend vluchten.

2 likes

Huh mag je nu niet naar huis/ moet je gewoon de hele dag met die klas blijven zitten?

12 leerlingen! Wat heftig zeg! Basisschool?
Wat enorm moeilijk toch dit. Zoveel besmettingen onder kinderen maar geen alternatief hebben.

1 like