Caronatopic #14

De coronameldingen komen weer binnendruppelen op school. De administratieve romslomp is zo irritant.

2 likes

HĆ©, Boris Johnson wil isolatie bij corona afschaffen? Dus dat het enkel een advies wordt om thuis te blijven. Heb je corona? Kijk zelf maar of je mensen gaat besmetten of niet :joy:

Bron: radio 3FM

Middelbare school, heb nog nooit zoiets gezien als deze week… En het is maandagmorgen nog maar :frowning:

@macchiato Het is iig niet de bedoeling dat ik wegga, maar ik wil wel. Durf het niet te vragen.

Hier loopt het ook hard op. Kan je goed afstand houden? Ik heb op zo’n moment wel eens ter plekke een GGD test ingepland zodat ik wel weg moest gaan, maar dat was wel voor de vaccinaties. Ik zou het sowieso aangeven bij je teamleider.

2 likes

Nee afstand is echt een illusie hier. De mondkapjes worden gelukkig wel goed gedragen. De teamleider kwam net langswippen, toen wel laten vallen dat het onveiliger voelde dan hiervoor. Fijn om het iig gezegd te hebben.

4 likes

Neem aan dat de klas zelf wel thuis zit of niet? Ik vind het lastig hoor. Je merkt echt dat deze variant besmettelijker is. En bij ons begint de organisatie ook echt te kraken doordat intussen meerdere collega’s langdurig uitvallen door long covid. Ben heel blij dat ik in elk geval mijn booster heb kunnen krijgen en hoop dat dat inmiddels voor iedereen geldt die voor de klas staat.

1 like

Wel over een paar maanden pas, maar ze gaan vast beginnen met de plannen! Hier is wat meer info UK PM Boris Johnson Plans To Scrap COVID-19 Self-Isolation Law: Report

2 likes

Dat is denk ik een beetje in lijn met hoe Spanje er mee om wil gaan, door corona als ā€˜griep’ te gaan behandelen. Volgens mij bedoelen ze hiermee: isolatie wordt geen verplichting (met evt sancties) meer. Net zoals je (vroeger) bij een besmettelijke griep ook niet verplicht afstand moest houden/thuis moet blijven. Natuurlijk doen de meeste mensen dat wel gewoon en het wil ook niet zeggen dat het niet geadviseerd wordt. Maar dan kan je iig weer een beetje voor iemand zorgen indien nodig en zit je niet met al die mega ingewikkelde restricties…

Wellicht komt het veel te vroeg, maar ik hoop eerlijk gezegd wel dat deze situatie ooit bij ons ook gaat ontstaan (als dat verantwoord kan, natuurlijk en Corona bewezen minder ernstig verloopt)

3 likes

Nou volgens mij heb ik gister de ergste dag gehad en gaat het nu beter. Duimen!

13 likes

Nou mijn groep zit ook in quarantaine. Zat eraan te komen. Had gisteren twee positieve kinderen en vanochtend kwam voor half 9 daar de derde bij dus iedereen moest weer naar huis. Wat een gedoe zeg. Ik wist dat ik niet in quarantaine hoefde, maar blijkbaar hoef ik me dus niet eens te laten testen als ik geen klachten heb. Ik heb vandaag al twee zelftesten gedaan, voel me heel erg hypochonder. :joy: Zit vooral mails van ouders te beantwoorden. Gelukkig veel begrip, maar sommige zijn ook niet mals. Alsof ik er iets aan kan doen. Pfffff. :stuck_out_tongue:

7 likes

Nou op naar de 50.000 zo te zien.

4 likes

Maak daar maar 80.000 van want dat is wat ze nu ingecalculeerd hebben he

2 likes

Ben benieuwd of ze dat gaan halen met testen. Maar het zal nog wel verder oplopen ja. Ben benieuwd wat meer ontregelt: een (halve) lockdown of deze aantallen.
Edit: Hoorde vandaag overigens ook dat de operatie van een familielid, die al bijna twee jaar is uitgesteld, weer wordt ingepland. Dus blijkbaar wordt er daar wel een en ander hervat. Hoop dat deze golf niet weer roet in het eten gaat gooien van de uitgestelde zorg.

3 likes

Nou ik wilde hier een gekke vraag gaan stellen. Namelijk of er meer dames zijn die last hebben van opgezwollen borsten na de boostervaccinatie? Ik heb nu al een aantal dagen pijnlijke borsten en ik heb dit wel eens vaker, maar nooit zo lang achtereenvolgend.

Nu bedacht ik me ineens dat het wel heel toevallig vlak na mijn booster opgekomen is. En nu lees ik online dat dit een vaker voorkomende bijwerking is? Wel wordt hier genoemd dat het dan komt door opgezwollen lymfe klieren in je oksels wat doortrekt naar je borsten, maar daar heb ik eigenlijk geen last van.

Kunnen het dan alsnog je lymfeklieren zijn? Meer mensen hier ā€˜last’ van gehad? (Tussen aanhalingstekens, want ik heb verder geen enkele last gehad van alle prikken).

2 likes

Is een symptoom dat bij sommigen voorkomt, ik heb het ook weer na de booster, en had het na de 2e vaccinatie.
Klieren in m’n oksel en linkerborst (en dus ook opgezwollen) en ook in m’n hals opgezwollen. Duurde vorige keer een week of 2 voor t wegtrok.
Dit kan ook zonder opgezwollen klieren inderdaad.

2 likes

5 collega’s besmet, 2 klassen naar huis, in de klassen die er nog waren allemaal 8-15 kinderen ziek. Ik geef het max een week tot ik ook positief ben 🄲

Mijn vriend is net naar de teststraat geweest met m’n dochter. Hij zegt test mij maar eerst, dan kan ik haar goed vasthouden, want zij vindt het spannend. Zegt dat meisje: nee want dan ziet ze hoe diep het gaat dus dat doen we niet. En vervolgens gaat mn dochter huilen en tegen strubbelen, mijn vriend zegt nog een keer… ik hou haar even goed vast, doe het nou maar. En wat denk je? Nou nee hoor, het is niet gelukt. Want dat meisje wilde het gewoon niet doen als ze niet mee werkte.
Ze heeft amper het stokje in de keel gehad en mijn vriend moest maar even terug gaan naar het begin want de afspraak moest uit het systeem worden gehaald. En dit was dan bij een kind teststraat… nou lekker dan. Schiet lekker op zo.
Ik zou er bijna een klacht over willen indienen.

2 likes

Nou wat stom! En wat nu dan? Mogen jullie zeker nog een keer gaan en heeft ze er nog minder zin in. Je zou denken dat die mensen weten hoe ze met kinderen om moeten gaan…

Dit zijn deels nameldingen

2 likes

Ik geloof die man echt wel. Maar snap niet waar hij zn cijfers vandaan haalt. Of ik kan niet zoeken, dat kan ook.

1 like