5 collega’s besmet, 2 klassen naar huis, in de klassen die er nog waren allemaal 8-15 kinderen ziek. Ik geef het max een week tot ik ook positief ben 🥲
Mijn vriend is net naar de teststraat geweest met m’n dochter. Hij zegt test mij maar eerst, dan kan ik haar goed vasthouden, want zij vindt het spannend. Zegt dat meisje: nee want dan ziet ze hoe diep het gaat dus dat doen we niet. En vervolgens gaat mn dochter huilen en tegen strubbelen, mijn vriend zegt nog een keer… ik hou haar even goed vast, doe het nou maar. En wat denk je? Nou nee hoor, het is niet gelukt. Want dat meisje wilde het gewoon niet doen als ze niet mee werkte.
Ze heeft amper het stokje in de keel gehad en mijn vriend moest maar even terug gaan naar het begin want de afspraak moest uit het systeem worden gehaald. En dit was dan bij een kind teststraat… nou lekker dan. Schiet lekker op zo.
Ik zou er bijna een klacht over willen indienen.
Nou wat stom! En wat nu dan? Mogen jullie zeker nog een keer gaan en heeft ze er nog minder zin in. Je zou denken dat die mensen weten hoe ze met kinderen om moeten gaan…
Dit zijn deels nameldingen
Ik geloof die man echt wel. Maar snap niet waar hij zn cijfers vandaan haalt. Of ik kan niet zoeken, dat kan ook.
M’n vriend is wel getest, maar ja zij moet echt nog een keer. Ze heeft al 2 weken een loopneus, en ik wil het gewoon weten. Ik was de eerste dagen echt behoorlijk ziek en had hoge koorts. Ja het is niet leuk, maar als ze gewoon had doorgezet was ze in een paar seconden klaar. En dan nog durven zeggen dat hij zelf maar de afspraak moest annuleren. Ben ook niet blij dat m’n vriend er niets van heeft gezegd.
Ze gaat dus ook naar het KDV en ik vind het dan wel zo fijn om te kunnen zeggen of zij het dan heeft of niet als we afzeggen voor de komende tijd.
Zoals ik al zei misschien kan ik niet zoeken want ik vind die cijfers niet terug.
Inderdaad een klacht indienen als je dat wilt want dit is echt niet de bedoeling, zou even bellen naar de regionale GGD hoe je dit het beste kunt doen.
Klacht indienen bij GGD. Ik ben vaker met m’n zoontje geweest en nooit dit meegemaakt. Laatste keer deden ze eerst bij mi en toen bij mn zoontje.
Zou je thuis nog een zelftest kunnen overwegen? Alleen de neus dan. En dan niet alleen de baby maar alle 3 tegelijk, dat schept toch soort van “band” en lijken de kinderen het eerder te accepteren.
Ik begon vanochtend met een negatieve zelftest en keelpijn. ‘S middags merkte ik dat mn hoofd begon te gloeien en nog een zelftest gedaan en die gaf een vaag streepje en vervolgens nog eentje gedaan en die was overduidelijk positief 🥲 zometeen nog een afspraak bij de GGD.
Merk dat ik wel een beetje paniekerig ben, want ik ben gisteren nog bij mijn ouders geweest. Hopelijk valt het allemaal mee.
Wow, dat lijkt me niet de bedoeling nee! Mijn zus had recentelijk Corona en heeft haar 2 kinderen uiteraard laten testen. Mijn neefje van 2.5 en nichtje van 4 maanden. Ze belde om een afspraak te maken en degene aan de telefoon was verontwaardigd dat ze zo’n jong kind liet testen??? Gelukkig is mijn zus niet op haar mond gevallen en heeft ze duidelijk gemaakt dat ze een afspraak wilde. Het testen ging perfect en de 2e test om uit quarantaine te mogen ook. Ze gaven allebei geen kik en kreeg een foto van een trots neefje met dapperheidsdiploma
Ja ga ik doen. Is gewoon een formuliertje via de site, verwacht daar alleen niet zo heel veel van.
L. is 2,5 en al een keer of 6 denk ik getest. Ze is zich nu gewoon veel meer bewust dan toen ze nog baby/dreumes was. Ik bereid haar echt altijd voor, maar ze vindt de mensen in pakken eng en raakte vandaag en bij de vorige test in november in de stress. Vorige keer doorgezet, toen ook een meisje wat wilde wachten tot ze rustig werd.
Zelf test was bij mij 2x negatief, dus vrees dat dat ook geen betrouwbare oplossing is.
Misschien dat zij hem dan bij mij mag doen als voorbereiding als zij wel echt moet testen om uit quarantaine te mogen.
Belde ze de testlijn? Volgende keer ook gewoon een klacht indienen hoor! Helaas zitten er ook gewoon dat soort collega’s. Tijdje geleden nog in een team meeting een collega moeten afkappen die tegen de maatregelen was en dat het allemaal onzin was wat de regering doet. wat doe je dan hier? Ga dan lekker ergens anders werken zeg. Pffff
Jep, en volgens mij zelfs een testlijn voor afspraken met meer tijd (voor kinderen). Zei ik inderdaad ook al tegen haar, neem aan dat als je dat werk doet je achter het testbeleid staat. Of wanneer niet, je in ieder geval je oordelen voor jezelf houdt. Bijzonder dat ze dat dan toch zo openlijk doen onder collega’s
Huh ik dacht ook als essentieel beroep na nauw contact elke dag zelftest doen en dag 5 pcr, maar niet in quarantaine
Ik vind dit ook zo gek. Van alle maatregelen zou ik die maatregel dus juist echt erin houden als je geen essentieel beroep hebt.
Ik zie nu op NOS staan dat ouders van jonge kinderen die niet in isolatie kunnen, inderdaad niet in quarantaine hoeven als ze de booster hebben gehad. Wel zelftesten!
Bij het jeugdjournaal ging het vandaag ook over het vaccineren van kinderen, de voors en de tegens, hoe andere kinderen er over denken en die werden ook geïnterviewd op school, een kinderarts kwam aan het woord etc. en er werd aangeraden om het er thuis met je ouders over te hebben en bovenal dat je eigen keuze is.
Dochter van 6: ‘Ik denk het wel.’
Ik: ‘Wat denk je wel?’
Dochter van 6: ‘Dat ik het vaccin wil. Dan worden opa en oma niet ziek en ik wil ook geen corona dan moet ik in quarantaine.’
Dochter van 4: ‘Ja, dan zijn we er ook snel weer vanaf toch mama?’
Haha en ik me al de hele tijd druk maken over hoe ik hun moest gaan omkopen met wat speelgoed ofzo😅
Ik was blij verrast en stiekem best wel trots!
Nou dat is wel een eenzijdige interpretatie. Ze adviseren vooral om de boosters zsm te verdelen over de hele wereld via het COVAX-programma, en om die reden voorlopig alleen risicogroepen te boosteren in rijke landen. Het gaat om wat prioriteit heeft, en dat is eerst de hele wereld vaccineren en daarna iedereen boosteren.
While WHO projections show sufficient supply to vaccinate the entire global adult population by the first quarter of 2022, and to give boosters to high-risk populations, only later in the year will supply be sufficient for extensive use of boosters in all adults.