Ze hebben tot nu toe een miljard vaccins uitgegeven geloof ik, op zich best wat.
Maar de mRNA-vaccins moeten allemaal op -70 bewaard worden, en dat maakt het minder praktisch om naar afgelegen gebieden te vervoeren, die structuur zijn ze aan het opbouwen, maar er komen binnenkort andere (goedkoper te maken ook) vaccins op de markt die makkelijker te vervoeren zijn, dus ze verwachten dat het daarmee een stuk sneller zal gaan.
Oh ja dat snap ik en super logisch. Maar dan nog is er echt nog vrijwel geheel nĂks terecht gekomen na dik een jaar. En dat is denk ik minder de âschuldâ van landen die niet gezegend zijn met overal extreem koude vriezers en een slecht wegen netwerk hebben.
Op dit moment voelt het echt als: wanneer ben ik aan de beurt? Alsof je het niet meer kunt ontlopen.
Gister ging t hier toch over dat je niet meer in quarantaine moet als je geboosterd bent. Maar dat is toch gewoon omdat ze bang zijn dat als we dadelijk misschien wel 100.000 per dag hebben de halve samenleving ontwricht. Want dat zijn er 700.000 per week, nou reken 3 contactpersonen die in quarantaine moeten (weet niet of dit hoog of laag is, de een zal er geen hebben de ander misschien wel 10). Dan heb je per week 2.8 miljoen mensen die niet mee kunnen draaien. Al doe je t voor 50.000 besmettingen dan zijn dat ook nog 1.4 miljoen mensen. Verder vind ik t een gekke maatregel en hoop dat iedereen die thuis kan blijven na zoân melding t ook doet.
Hongkong laat 2000 hamsters inslapen uit voorzorg omdat een deel besmet is. Iemand van de dierenwinkel had corona en toen werden ook de hamsters getest (hoe bizar). Een paar waren er positief dus uit voorzorg worden ze ingeslapen 
En ik maar denken dat t overdreven was dat ik mn handen was als ik van buiten kom voor ik mn hamster aanraak 
Ik had dit ook. Er werd nu een lange naald genomen want dik en volgens mij is dit beleid recent veranderd, maar misschien ook niet. Maar als je niet dik bent heb je hier niets aan. Volgens mij kan t ook echt wel aan de prikker liggen. De eerste 2 voelde ik amper, of de 2e wel een prik maar meer niet. En deze deed direct pijn en de eerste tien minuten ook. Alsof ze er een mes in hadden geramd ipv een naaldje. Was ook bang dat de pijn in de arm erna erger zou zijn maar dat was gelukkig niet zo.
Ik wilde echt absoluut niet gaan klagen over bijwerkingen in dit topic, maar ik vind dit toch wel zo raar dat ik benieuwd ben of anderen dit ook hebben gehad.
Ik heb vanochtend om 10:00u mijn boosterprik gehaald, en ik ben net ineens ongesteld geworden terwijl ik in het midden van mijn pilstrip zit? Hoe kan dat zo snel 
Ik heb in de tien jaar dat ik de pil slik ook nog nooit een doorbraakbloeding gehad.
Ik werd de dag erna ook heftig ongesteld voor negen dagen terwijl ik dat echt al 10 jaar niet heb gehad (heb een hormoonspiraal). Je kan het melden bij Lareb. Ik had het trouwens ook bij de eerste prikken.
Als positieve noot: ik heb nu twee dagen geleden mijn booster gehad en echt helemaal nergens last van! Alleen beetje zere arm van de prik zelf en verder helemaal oké.
Ik werd na in eerste vaccinatie ook een paar dagen eerder ongesteld. Ik voel nu ook mijn menstruatie aankomen, een paar dagen eerder. Daarna is het meteen weer terug gegaan naar hoe het was.
Al deze menstruatie klachten zijn dus de reden dat ik mijn booster nog niet wil halen. Mijn cyclus is heel regelmatig en dat is handig, want we proberen (inmiddels al een half jaar) zwanger te worden. Ik ben echt bang dat ik onregelmatigheden als bijwerking krijg.
Wil hem gewoon halen, maar ik ben hierom dus terughoudend
Ik ken ook verhalen van mensen die juist zwanger zijn geworden in de maand van vaccineren/booster. Meerdere zelfs.
Wij zijn ook al even bezig met een kinderwens, mijn menstruatie was maar 2 dagen te laat. Uiteindelijk bleek ik ook Corona te hebben, dus daar kan het ook aan liggen.
Zo herkenbaar. Bij mijn vorige twee prikken is mijn cyclus ook lang onregelmatig geweest. Ben nu al 2 jaar bezig om zwanger te raken dus wil het nu ook niet weer ontregelen met een booster 
Mn oudere buuf heeft corona en is opgenomen in zkh en nu voel ik me lullig omdat ik geen hulp aanbied maar ben als de dood om het zelf te krijgen via hun. Normaal ben ik wel 1 a 2x in de week bij ze.
Haar man is thuis en heeft nog geen corona maar die is ook niet zo mobiel en ze hebben een hond waar ik me druk om maak.
Lastig dit
Wat gebeurt er als je Corona krijgt? Dan raakt je cyclus mogelijk ook van slag.
Ik ben blij dat ik de booster heb gehaald maar ben ondertussen mijn opgezwollen wang wel beu. Vandaag is het 4 dagen later eindelijk een beetje afgenomen, maar eerst was het zo erg dat ik steeds op mijn wang kauwde als ik praatte. Toen ging ik automatisch meer met de andere kant praten waardoor mijn kaak ook stijf en pijnlijk werd/is. Maar ja alles wat je van een vaccinatie kan krijgen, kun je denk ik ook krijgen met corona. Dus de volgende booster neem ik weer met alle liefde.
In de media nu dat de vaart uit de boostercampagne zou zijn en dat het kabinet nu weer van alles uit de kast gaat trekken; het lijkt alsof ze er geen rekening mee houden dat de besmettingen mega hoog liggen sinds november/ december en je niet eerder dan 3 maanden na besmetting je booster kunt halen. Volgens mij zijn er nog genoeg mensen die wel willen maar vanwege die voorwaarde nog niet mogen. Ik zit zelf ook op het wachtbankje.
Ik vind dit echt een leuk en positief initiatief (diverse musea geven sportlessen, bijvoorbeeld yoga in het kroller moller)
Jammer dat ik moet werken, ze pakken echt leuk uit!
Vorige week ongesteld geweest, deze week geprikt, mag hopen dat die volgende menstruatie gewoon nog 3-4 weken duurt haha