Caronatopic #14

Maar juist die nuance vind ik nu wel belangrijk. Als ik jouw berichtje lees, dan denk ik: oh de WHO vindt blijkbaar de voordelen van gezonde mensen boosteren niet opwegen tegen de nadelen. Misschien wel lichamelijke nadelen. Terwijl de reden dus iets heel anders is

20 likes

En zo verspreid je in een mum van tijd desinformatie “van betrouwbare bron” :cry:

19 likes

Nou inderdaad, lijkt de telegraaf wel die als uit z’n verband rukt

4 likes

Wie ziet eigenlijk toe op dat COVAX programma? Want dat lijkt toch totaal niet van de grond te komen? Hoewel ik ook wel fikse laksigheid en ‘wij eerst’ gevoelens heb bij de westerse machten waaronder wijzelf. Maar er moet toch op enige wijze via de VN of whatever iets gedaan kunnen worden dat het beter en sneller gaat?

2 likes

Denk dat je niet moet vergeten hoe groot en anders qua infrastructuur andere landen kunnen zijn. Volgens mij is dat ook het grootste probleem. Het is heel lastig denk ik om die vaccins te verspreiden. Maar ook om ze daadwerkelijk te geven denk ik.

Zo klein is Nederland

Of zo groot is Algerije

16 likes

Ze hebben tot nu toe een miljard vaccins uitgegeven geloof ik, op zich best wat.
Maar de mRNA-vaccins moeten allemaal op -70 bewaard worden, en dat maakt het minder praktisch om naar afgelegen gebieden te vervoeren, die structuur zijn ze aan het opbouwen, maar er komen binnenkort andere (goedkoper te maken ook) vaccins op de markt die makkelijker te vervoeren zijn, dus ze verwachten dat het daarmee een stuk sneller zal gaan.

6 likes

Oh ja dat snap ik en super logisch. Maar dan nog is er echt nog vrijwel geheel níks terecht gekomen na dik een jaar. En dat is denk ik minder de ‘schuld’ van landen die niet gezegend zijn met overal extreem koude vriezers en een slecht wegen netwerk hebben.

1 like

Op dit moment voelt het echt als: wanneer ben ik aan de beurt? Alsof je het niet meer kunt ontlopen.

7 likes

Gister ging t hier toch over dat je niet meer in quarantaine moet als je geboosterd bent. Maar dat is toch gewoon omdat ze bang zijn dat als we dadelijk misschien wel 100.000 per dag hebben de halve samenleving ontwricht. Want dat zijn er 700.000 per week, nou reken 3 contactpersonen die in quarantaine moeten (weet niet of dit hoog of laag is, de een zal er geen hebben de ander misschien wel 10). Dan heb je per week 2.8 miljoen mensen die niet mee kunnen draaien. Al doe je t voor 50.000 besmettingen dan zijn dat ook nog 1.4 miljoen mensen. Verder vind ik t een gekke maatregel en hoop dat iedereen die thuis kan blijven na zo’n melding t ook doet.

9 likes

Hongkong laat 2000 hamsters inslapen uit voorzorg omdat een deel besmet is. Iemand van de dierenwinkel had corona en toen werden ook de hamsters getest (hoe bizar). Een paar waren er positief dus uit voorzorg worden ze ingeslapen :sob:

En ik maar denken dat t overdreven was dat ik mn handen was als ik van buiten kom voor ik mn hamster aanraak :joy:

6 likes

Weet iemand of de booster met een andere naald geprikt wordt? Ik voelde er met de eerste 2 echt niks van maar net deed het toch echt even zeer en het zeurt ook nog een beetje. Of misschien heeft ze precies op een gevoelige plek geprikt ofzo haha

Ik had dit ook. Er werd nu een lange naald genomen want dik en volgens mij is dit beleid recent veranderd, maar misschien ook niet. Maar als je niet dik bent heb je hier niets aan. Volgens mij kan t ook echt wel aan de prikker liggen. De eerste 2 voelde ik amper, of de 2e wel een prik maar meer niet. En deze deed direct pijn en de eerste tien minuten ook. Alsof ze er een mes in hadden geramd ipv een naaldje. Was ook bang dat de pijn in de arm erna erger zou zijn maar dat was gelukkig niet zo.

Hm ik moet zeggen dat ik helemaal niet op de naald gelet heb, dus geen idee of het anders of langer was nu.
Ik was wel bang dat ik er daarom ook meer last van zou krijgen, dus goed om te horen dat dat bij jou niet het geval was!

2 likes

Ik wilde echt absoluut niet gaan klagen over bijwerkingen in dit topic, maar ik vind dit toch wel zo raar dat ik benieuwd ben of anderen dit ook hebben gehad.
Ik heb vanochtend om 10:00u mijn boosterprik gehaald, en ik ben net ineens ongesteld geworden terwijl ik in het midden van mijn pilstrip zit? Hoe kan dat zo snel :confused:
Ik heb in de tien jaar dat ik de pil slik ook nog nooit een doorbraakbloeding gehad.

2 likes

Ik werd de dag erna ook heftig ongesteld voor negen dagen terwijl ik dat echt al 10 jaar niet heb gehad (heb een hormoonspiraal). Je kan het melden bij Lareb. Ik had het trouwens ook bij de eerste prikken.

1 like

Als positieve noot: ik heb nu twee dagen geleden mijn booster gehad en echt helemaal nergens last van! Alleen beetje zere arm van de prik zelf en verder helemaal oké.

7 likes

Ik werd na in eerste vaccinatie ook een paar dagen eerder ongesteld. Ik voel nu ook mijn menstruatie aankomen, een paar dagen eerder. Daarna is het meteen weer terug gegaan naar hoe het was.

1 like

Al deze menstruatie klachten zijn dus de reden dat ik mijn booster nog niet wil halen. Mijn cyclus is heel regelmatig en dat is handig, want we proberen (inmiddels al een half jaar) zwanger te worden. Ik ben echt bang dat ik onregelmatigheden als bijwerking krijg.
Wil hem gewoon halen, maar ik ben hierom dus terughoudend

1 like

Ik ken ook verhalen van mensen die juist zwanger zijn geworden in de maand van vaccineren/booster. Meerdere zelfs.

Wij zijn ook al even bezig met een kinderwens, mijn menstruatie was maar 2 dagen te laat. Uiteindelijk bleek ik ook Corona te hebben, dus daar kan het ook aan liggen.

6 likes

Zo herkenbaar. Bij mijn vorige twee prikken is mijn cyclus ook lang onregelmatig geweest. Ben nu al 2 jaar bezig om zwanger te raken dus wil het nu ook niet weer ontregelen met een booster :sob:

2 likes