Caronatopic #14

Mn oudere buuf heeft corona en is opgenomen in zkh en nu voel ik me lullig omdat ik geen hulp aanbied maar ben als de dood om het zelf te krijgen via hun. Normaal ben ik wel 1 a 2x in de week bij ze.
Haar man is thuis en heeft nog geen corona maar die is ook niet zo mobiel en ze hebben een hond waar ik me druk om maak.

Lastig dit

1 like

Wat gebeurt er als je Corona krijgt? Dan raakt je cyclus mogelijk ook van slag.

4 likes

Ik ben blij dat ik de booster heb gehaald maar ben ondertussen mijn opgezwollen wang wel beu. Vandaag is het 4 dagen later eindelijk een beetje afgenomen, maar eerst was het zo erg dat ik steeds op mijn wang kauwde als ik praatte. Toen ging ik automatisch meer met de andere kant praten waardoor mijn kaak ook stijf en pijnlijk werd/is. Maar ja alles wat je van een vaccinatie kan krijgen, kun je denk ik ook krijgen met corona. Dus de volgende booster neem ik weer met alle liefde.

4 likes

In de media nu dat de vaart uit de boostercampagne zou zijn en dat het kabinet nu weer van alles uit de kast gaat trekken; het lijkt alsof ze er geen rekening mee houden dat de besmettingen mega hoog liggen sinds november/ december en je niet eerder dan 3 maanden na besmetting je booster kunt halen. Volgens mij zijn er nog genoeg mensen die wel willen maar vanwege die voorwaarde nog niet mogen. Ik zit zelf ook op het wachtbankje.

14 likes

Ik vind dit echt een leuk en positief initiatief (diverse musea geven sportlessen, bijvoorbeeld yoga in het kroller moller)

18 likes

Jammer dat ik moet werken, ze pakken echt leuk uit!

3 likes

Vorige week ongesteld geweest, deze week geprikt, mag hopen dat die volgende menstruatie gewoon nog 3-4 weken duurt haha

2 likes

Ik denk dat ze daar wel rekening mee houden. Ik ken echt onwijs veel mensen die hun eerste twee prikken hebben gehad maar nu geen booster meer willen. Denk dat dat een behoorlijke zorg van de overheid is.

Ik kreeg deze uitzending toegestuurd, als ik het goed heb begrepen komt het er dus op neer dan 20 - 50 jarigen niet elke keer een booster hoeven halen. Omdat ze nu toch al wel voor erg ziek zijn beschermd zijn en het dan nu alleen voor kwetsbare groepen nodig is.
De samenleving mag ook weer voor een groot deel open omdat je het toch niet tegen houdt.
Wat vinden jullie hiervan?

2 likes

Ja, dit zie ik ook! Ook best wel wat mensen die het vanzelf wel zien, wanneer ze de booster gaan halen.

2 likes

Denk dat als de eerste vaccinatiereeks een houdbaarheidsdatum krijgt de boosterprikken ook wel weer stijgen

2 likes

Hebben jullie tips om jezelf een beetje beter te voelen als je ziek bent? :frowning:

1 like

Mooie illustratie van het ‘nocebo effect’ hehehe.

Mijn vriend laat mij dit artikel zien nadat ik van
het weekend zat te klagen over hoe slecht ik me voelde door de booster. :angry:

6 likes

Rusten, paracetamolspiegel opbouwen , genoeg drinken en goed eten als dat lukt?

4 likes

Ik ga altijd douchen dan. Heerlijk warme straal over het lichaam. Flink in de paracetamol.

2 likes

En nog minder boosterprikken in 3,2,1

En voer voor wappies.
https://www.ad.nl/leiden/man-overleden-na-reanimatie-op-vaccinatielocatie-leiderdorp~a0b94aae/

1 like

Ja ik denk ook dat het wel zal kloppen dat veel placebo (of nocebo dus eigenlijk) is. Behalve natuurlijk bij mijzelf :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ach wat verdrietig dit. Een man van 77 die denkt z’n gezondheid te beschermen door een booster te nemen en dan zo plots overlijdt

8 likes

Nou inderdaad zeg, wat enorm zielig.

Vind het ook een beetje gek om dit zo te droppen met alleen “voer voor wappies” en “nog minder boosters”. Komt echt heel kut over, gaat totaal voorbij aan het trieste verhaal? sorry maar dat vind ik echt heel raar.

41 likes

Sorry zo bedoel ik het echt niet. Ik dacht ook meteen wat heftig voor de mensen die daar waren, en natuurlijk heel erg voor zn familie.

Maar denk oprecht dat er een groep twijfelaars nu niet zal gaan. En dat een groep wappies het zal gebruiken in hun “bewijs”.

Ik zie dat het bericht verder ook nergens staat, alleen op een leidsdagbladsite. En aan de ene kant denk ik oke goed want er overlijden elke dag wel mensen zomaar op plekken. Maar ook weer een extra argument voor de anti vax kant.

1 like