Caronatopic #14

Een vriendin van mij neemt ook geen vaccinatie. Nu ik, 2 vaccins en booster, corona heb is dat voor haar ook alleen maar meer bevestiging om het niet te nemen… “zie je nou wel, je hebt het alsnog en je bent ook echt ziek”

Ja maar niet doodziek op de IC en na 3 dagen ook weer er vanaf :weary:

5 likes

Mailtje van de tennisvereniging dat ons clubhuis/kantine niet open zal gaan, maar dat je wel naar de wc mag maar alleen met corona testbewijs ???

Ik weet dat het regels zijn, maar naar de wc gaan moet gewoon gefaciliteerd kunnen worden

5 likes

Was dit destijds ook niet toen de terrassen alleen open waren? Daar mocht je dan zitten zonder code maar als je binnen wilde plassen had je wel een code nodig…

1 like

Ja, ik weet verder eigenlijk ook niet wat de regels hier over zijn? Binnen sporten is wel met ctb, maar wij hebben alleen een kantine met kleedkamer, verder niks, dus is dit echt nodig?

Een tijdje geleden mocht je ook alleen in de kantine zitten met ctb, maar wij doen zelf bardiensten en moeten dus zelf onze leden gaan controleren. Dat leek me heel vervelend en je zag ook dat iedereen dan maar buiten ging zitten.

Ik hoop dat dit voor Nederland ook niet al te ver weg is.

14 likes

Tot de ypsilon variant dominant is die EN zwaar besmettelijk is EN wel ernstiger beloop tot gevolg heeft.

Ik ben zo pessimistisch mbt corona, voelt alsof er nooit een einde aan komt

11 likes

Ik vraag me oprecht af wat de virus zal doen nu het zo snel verspreidt en heel veel bronnen (mensen) heeft om zich in te vermenigvuldigen. Wachten op een nieuwe vreselijke mutatie ? Of zal het hierbij blijven? Ik ben echt benieuwd.

4 likes

Vandaag op school.
Gisteren belde een ouder: mag mijn kind komen 5 dagen quarantaine zit er op. (Zusje is positief getest)
School: is kind negatief getest dan?
Ouder: nee we laten niet testen.
School: oké dan quarantaine 10dgn.

1 uur later:
Ouder: volgens GGD mogen jullie niet vragen naar de test uitslag.
School: Hmm oke?

School belt GGD: ja dat klopt, dat mogen jullie officieel niet vragen

1 dag later:
Kind wordt op school afgezet, echt top voor de leerkracht dit

5 likes

Sowieso is het voor m’n gevoel nu aftellen naar de lente omdat we dan in een soort safe space zitten zoals in een spannende game :rofl:

2 likes

Ik las bij die Martijn Broekman dat er in Denemarken nu een subvariant dominant is en de aantallen daar niet dalen. En dat sommige onderzoekers pleiten om dat als een nieuwe variant te zien.
Lees ook dit op z’n feed over Nederland vandaag; wel wat anders dan de aantallen va de NOS op basis van RIVM cijfers.

Bovendien zijn de 125.055 GGD testen, de 56.310 positieve GGD testen en het percentage positief van 45% alle drie dikke records.

3 likes

Dat zal ook niet meehelpen nee.

2 likes

Ik vind die quarantaineregels maar raar hoor. In familie kind positief getest, maar ouders hebben booster dus geen quarantaine. 2 Dagen later kind 2 positief getest, nog geen quarantaine. Dag later: beide ouders positief. Maar ondertussen mochten ze dus wel 3 dagen lang ‘gewoon’ de deur uit?

3 likes

Bij ons was het zo als je niet laat testen dan hou je je kind dus langer thuis. Jullie kunnen misschien niet een test eisen maar wel langer quarantaine dan toch?

1 like

Ja eens. Vraag me ook sterk af of dit nou helpt om de samenleving wel draaiende te houden. Erg benieuwd wat dat betreft wat het OMT vrijdag over scholen gaat adviseren mbt tot quarantaine. Ik krijg er een beetje een collectief potje tikkertje idee bij ofzo. Kwestie van tijd tot iedereen af is.

3 likes

Vind dat getal nu zo lastig te interpreteren tho! Met dat huidige zelftestbeleid.

1 like

Maar het zusje was wel getest…?

3 likes

Ja het is een kind met een beperking en ouders vinden dat dus niet oké. Dat het niet uit te leggen is etc.
Ja prima, er zijn meer ouders die dat vinden maar die houden zich dan gewoon aan die 10 dagen :tired_face:

@Croky maar… dan moet je dus vragen; is uw kind getest? Op basis waarvan eis je 10 dan quarantaine? Op basis van niet testen, maar dat is al een vraag naar of er getest is :grimacing:.

1 like

Kun je als school in zo’n situatie niet vragen: mag uw kind volgens de regels van het ggd weer uit quarantaine? Zo ja, dan is uw kind van harte welkom. Zo niet, dan blijft uw kind thuis.
Dan vraag je niet naar testen of niet testen. En volgens de ggd regels moet het betreffende kind 10 dagen in quarantaine. Dan kunnen ouders natuurlijk toch nog erover liegen als ze willen. Maar dat kan altijd.

3 likes

Verantwoordelijk ligt dan bij de ouders toch. Zou ze erop wijzen dat je ervan uitgaat dat ze netjes de regels volgen om verdere besmettingen bij deze risicogroep te voorkomen. En nu weet je het al onbedoeld dat ze niet hebben getest dan kunnen je ze toch weigeren? Stel dat een andere ouder hier achterkomt is voor hun denk ik ook geen fijn idee.

2 likes

Dit ja, en dan met een nieuwe variant of teruglopende antistoffen na infectie weer een nieuwe ronde? Ik vind het een lastige hoor. Ik snap dat we voor de griep ook niet in lockdown gaan, maar wat je nu krijgt is dat iedereen tegelijk omicron krijgt. En ook bij mild verloop kun je er een week ziek van zijn. Lijkt me toch onhandig.

2 likes