Caronatopic #14

Inmiddels is er een ommezwaai gaande op mijn werk. Je moet je bijna gaan verdedigen waarom je de booster wel hebt genomen.

Pff wij gaan over 3 weken op familie bezoek in het buitenland waarbij we een negatieve pcr test moeten hebben. Mn kinderen hebben tot nu toe geen corona maar krijg er zo’n stress van om ze naar school te sturen iedere dag. Op school zijn het nog maar een paar maar ik weet dat niet iedereen laat testen. Ik werk zelf bij de GGD, vandaag waren er zo bizar veel kinderen…

1 like

Was gisteren een uurtje bij mijn schoonouders en nu heeft mijn schoonmoeder positief getest :pensive: Echt balen. Zij is ook gewoon drie keer gevaccineerd en had al eens Corona gehad. Heb super last van mijn chronische aandoeningen de afgelopen week dus vind het wel een beetje eng, kan er echt niet nog een chronische ziekte bij hebben.

Ik heb Corona en mag als ik geen klachten meer heb aankomende maandag weer naar buiten. Mijn vriend had nu vandaag een positieve test. Zover ik het lees op internet (ggd heeft niet gebeld) mag ik dan nog steeds maandag weer naar buiten toch?

Ja. Jij hebt dan de virus al geklaard.

@Bertha beterschap! Je bent wel gevaccineerd? Boostert gehad?

1 like

Ja, maar ja mijn schoonmoeder dus ook + al eerder Corona, dus voel me niet echt veilig

1 like

Nee dat snap ik. Recent zelfde meegemaakt (corona >> vaccinatie >> booster >> Corona). Maar ben er wel bovenop gekomen. Geen klachten aan de covid meer overgehouden,M. Hopelijk geeft het je dat wel beetje een moed. :relieved:

1 like

Nou jij was toch best ziek? Ik wil liever gewoon helemaal niet ziek zijn :stuck_out_tongue_winking_eye: en of je er iets aan over houdt is echt mazzel of pech natuurlijk. Mijn man heeft ook chronische ziektes dus vind dat ook gewoon rot. We mankeren al genoeg in dit huis

1 like

Gewoon even visualiseren dat jullie niet ziek worden.

Hopelijk houdt t vaccin t toch tegen bij jullie :heart: en anders alleen een snotneus. Maar snap wel dat t spannend is.

2 likes

Not sure if serious :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Tuurlijk niet. Hoop echt dat t jullie bespaard blijft of gewoon mega meevalt :heart:

2 likes

Haha ja best wel ziek geweest maar wel volledig hersteld! Aan de evt besmetting kun je weinig doen. Dat is gewoon pech hebben (mits je natuurlijk gewoon voorzichtig bent).

1 like

Hahaha gelukkig. Nadat mijn voormalig beste vriendin zei dat ze het idee had dat mensen die geen vlees eten vaker ziek zijn en ik dus misschien beter gewoon vlees moest eten had het me niet eens meer verbaasd :stuck_out_tongue_winking_eye:
En dankje, vannacht iets meer geslapen dan de nacht ervoor dus dat voelt iig wel fijn.

@Broodrooster ja we letten altijd op en zien bijna nooit iemand. Heb ook wel afstand gehouden van mijn schoonmoeder op 1 minuut na maar ja was wel in hun huis, dus weet niet hoeveel afstand houden dan nog helemaal uitmaakt. Maar ja we gaan het meemaken. Ga wel extra veel fruit eten, wie weet helpt dat en anders is het iig gezond

2 likes

Ja, ik mag morgen / zaterdag weer naar buiten en vriend moet ook nog paar dagen langer.

3 likes

Ik ben gisteren geboosterd en heb vandaag gewrichtspijn in pols/duim/knie. Volgens de bijsluiter kan dat idd bijwerking zijn. Vorige keer moest ik braken (maar toen kreeg ik Moderna). Ik dacht eerst dat ik gewoon te veel op m’n telefoon had gezeten ofzo, maar er kwamen steeds meer pijntjes bij :sweat_smile:

1 like

Voor wie nog geen booster heeft gehaald? Wat zijn jullie redenen? Ik heb 2 vaccinaties (geldig vanaf begin augustus) Ik vind het lastig aangezien 1: prikangst en 2: is de omikron met de huidige gegevens wel zo ziekmakend en een gevaar voor mij (25-35 jaar)? Maar als je het niet doet, verloopt je reis QR natuurlijk wel, maar misschien is het dan al wel nog veel milder zonder restricties. Weet iemand wanneer QR verloopt als je vanaf 1 augustus bent gevaccineerd (2x)?

3 likes

Omdat je het ook asymptomatisch kunt hebben of zeer milde symptomen zoals milde hoofdpijn.

2 likes

Zat mensen die het wel hebben gehad maar het geen corona noemen, maar een griepje. Zie ook Thierry B eergister, die ziek naar huis ging.

3 likes

Ik kreeg alleen maar mega onhandige tijden en locaties voorgeschoteld, maar ik heb nu voor volgende week een afspraak gepland staan!
En snap dat het voor jouzelf misschien niet super nuttig voelt, maar ik last vanochtend weer ergens cijfers van het percentage geboosterde mensen tegenover ongevaccineerden op de ic, en dat verschil was wel significant. Misschien overtuigt dat je?

Zie hier o.a.: RIVM: boosterprik zeer effectief tegen ziekenhuisopname met Covid-19 - NRC

3 likes

Heeft het wel zin om me vrijdag te gaan testen als ik maandag klachten kreeg en zelftest elke keer negatief zijn geweest. En nu vandaag geen last meer heb van klachten?

Kon pas vrijdag omdat er of geen testlocaties beschikbaar waren of ik moest 50 km verderop. :S

1 like