Caronatopic #14

Wat verschrikkelijk :disappointed_relieved::disappointed_relieved:

Dat is wel extreem zeg. Ook voor diegene die moet prikken staat er Wrs al om 6.00.

1 like

Hoe gaat het nu met je?

1 like

Ja ben hersteld! :grinning:

15 likes

Fijn om te horen! Hopelijk dit jaar geen corona voor jou!

1 like

Ja he? En zeker op zondag, doordeweeks snap ik het nog wel voor mensen die niet onder werktijd kunnen oid.

3 likes

Ik heb donderdagavond mijn booster gehad en nu voel ik ineens een bult onder m’n oksel, ik denk bij m’n lymfenklieren. Kan dat een bijwerking van de vaccinatie zijn? Misschien meer mensen die dat gehad hebben?

Yes, kan een bijwerking zijn.

4 likes

Ja ik heb het drie dagen gehad. Alsof ik een steen onder mijn oksel had :sweat_smile:

2 likes

Ik heb dat bij elke vaccinatie, ook griepprik ofzo.
Bij mij is het een duimgroot en zit er ongeveer een kleine week. Ik vind het ook een paar dagen pijnlijk, maar het verdwijnt altijd weer.

2 likes

Jup ik ook, op dit moment! Toen ik ā€œzere okselā€ googlede kreeg ik ook allemaal suggesties als ā€œna boosterā€ en ā€œna Pfizerā€ dus het komt denk ik best regelmatig voor.

1 like

Maandag mijn booster! Ben ik mooi beschermd als ik een week later weer voor de klas moet staan. Vind het wel spannend, vorige keer was ik na mijn 2e vaccinatie echt wel even flink ziek. Kreeg midden in de nacht koorts en toen ik in de ochtend op wilde staan ging ik bijna knock-out, en dat bleef de hele dag zo gaan zo gauw ik mn bed uit wilde komen.

Hoe is het bij jullie vergeleken met de eerste 2 keer?

2 likes

Juist een goed teken. In je lymfeklieren worden de antigenen (in dit geval het spike-eiwit van corona) gepresenteerd aan de B- en T-cellen, waardoor de cellen die nuttig zijn tegen corona gaan delen. Het kan daar nogal druk worden door al die delende cellen, dus daarom zetten de dichtbijzijnde lymfeklieren uit bij een infectie.
Ik vergelijk het vaak met een kazerne, waar de ā€œsoldatenā€ instructies krijgen.

19 likes

3 keer geen klachten gehad (behalve dan die pijnlijke bol in mijn oksel), dus altijd hetzelfde gereageerd.

1 like

Eerste keer gordelroos na de vaccinatie gekregen, tweede keer niet echt klachten, deze keer wel verhoging, spierpijn, beetje hoofdpijn, moe.

1 like

Alleen wat hoofdpijn gehad en tuurlijk een beurse arm. Slapen erop de eerste nacht ging wat lastig. Vorige keren precies hetzelfde.

1 like

@Nox, @Airy-fairy, @stervis, @Geranium en @Drosera bedankt voor jullie reactie! Ik Google liever niet naar dit soort dingen want dan lees je de ergste verhalen haha, maar goed om te weten dat het normaal is!

2 likes

Mijn jaartal was vanmorgen om 11u aan de beurt voor het maken van een booster afspraak en kan gelijk vanmiddag al terecht! Goed begin van 2022 :tada:

20 likes

Ik mag 8 januari! 3 maanden en 1 dag nadat ik positief testte haha.

14 likes

Ik heb ook een afspraak staan, op 19 januari. Het had overigens al eerder gekund hoor, maar dat kwam niet uit en ik werk thuis/ heb behalve 1x per week boodschappen doen weinig contacten dus durf iets langer wachten tot een afspraak wel aan. Voor de geĆÆnteresseerden: eerste optie was aanstaande woensdag al maar spelen met postcodes helpt wel want ik kwam ook opties eind januari tegen.

1 like