Caronatopic #14

Ondertussen roept mijn leraar weer om niet te testen en geen mondkapjes te dragen
We moesten in college ook ineens 20 sec zingen zodat er een reden was voor geen mondkap :skull: Heb wel klacht ingediend

En ik ga zelf pas ook weer naar school als ik presentaties en tentamens heb

2 likes

NOS meldt:

" 1108 coronapatiënten in ziekenhuis, bezetting daalt verder "

Nu.nl meldt:

" Instroom van coronapatiënten in ziekenhuizen groeit "

Het is beiden de waarheid, maar toch jammer dat nu.nl kiest voor zo’n negatieve kop

1 like

Muziek! Maar tijdens de colleges zingen we NOOIT zelf, het is enkel theorie. En je zit echt tegen elkaars heupen aan zowat, van die typische collegebankjes. Dus ineens zelf moeten zingen was heel vreemd.

nog vrouwen die na hun booster een zeer zware menstruatie hebben?

1 like

Ja, ik dit keer. 1,5 week na m’n booster prik
 Maar kreeg tegelijkertijd ook Corona,dus kan ook daar aan liggen. Was iig geen feestje dit keer :weary: en hopelijk blijft het bij deze ene keer.

3 likes

Ik heb een tijdje hetzelfde gedacht als jij.
Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik redenen aan het bedenken was omdat ik prikangst heb.
1.Ik ben twee weken geleden voor het eerst liggend gevaccineerd en het ging zĂł goed (injectie niet zien, amper voelen en niet flauw worden) dat ik helemaal verbaasd het hokje uitliep.
2. De booster ga ik dus ook gewoon halen, dit was mijn tweede. Ook met omikron weet je niet wat het met je immuunsysteem doet, dus ik bescherm mezelf en tegelijkertijd anderen (hoop ik een minste) .
3.Mocht je op vakantie willen, op veel plekken is de booster verplicht.

9 likes

Ow heftig! Ik bloed nu bijna evenveel als na mijn bevallingen :thinking: Anderhalve week na mijn booster. Wel op het normale tijdstip in mijn cyclus.

Ja same. Eerste keer ben ik gaan liggen bij zo’n ehbo post hehe. Tweede keer ‘gewoon’ gaan zitten en achteraf limonade op. Ik denk dat ik het morgen ga doen! Niet heel chill maar ik denk wel dat ik het ga doen. Jij succes als je gaat!

7 likes

Jij ook succes! Hopelijk weer zo’n goede ervaring

4 likes

Ik zou persoonlijk het risico niet nemen en voor de zekerheid de afspraak verzetten. Ook omdat ik in van die twijfelsituaties er gewoon niet lekker bij zit omdat ik toch steeds denk ‘wat als’ en dan is de helft van de lol van de leuke activiteit er al wel af voor mij. Dan spreek ik liever later af als we er ook wat ontspannener bij kunnen zitten.

6 likes

Ik zou juist denken dat veiliger bijna niet kan. Als ze morgen uit quarantaine mag is ze dus gegarandeerd 24 uur klachtenvrij. Ze is niet meer besmettelijk en van haar weet je dan in elk geval zeker dat ze niet verongeluk toch omikron bij zich draagt!

3 likes

Ongelooflijk toch, hoe hard het nu gaat

1 like

Ik zit in dezelfde situatie, ik mag uit quarantaine en mijn vriend zondag. Ik zie morgen wel gewoon vrienden, hij is net als ik helemaal klachten vrij.

2 likes

Ik ben altijd heel regelmatig ongesteld geweest (met en zonder anticonceptie). Ik gebruik nu zo’n jaar geen anticonceptie en sinds een paar maanden geleden lijkt mijn cyclus ineens verstoord. Er zit steeds langer tussen mijn menstruaties. De laatste keer 43 dagen. Ik lees regelmatig dat vaccinaties invloed kunnen hebben op je menstruatie, maar heeft iemand enig idee hoe lang dat erna nog kan duren?

Ik heb mijn tweede vaccinatie in augustus gehad en sinds oktober/november wijkt mijn cyclus af van mijn “normale” cyclus.

Heb je buiten de vaccinatie om ook nog andere dingen veranderd? Bijv: afvallen? Of juist misschien sporten? Een cyclus kan helaas van heel veel factoren veranderen.

Ik had na mijn vaccinatie 1 hele heftige menstruatie en toen was het weer normaal.

Maar ik merk ook dat als ik ongezond eet en ‘leef’ mijncyclussen langer zijn (35+) en als ik gezond eetr en sport en beweeg mijn cyclussen ‘normaal’ zijn (als in tussen de 25/28 dagen)

2 likes

Een vaccinatieloterij ook echt nog als incentive bovenop die boete. What the fuck Österreich.

4 likes

Ik vind de middelen fout, maar ik snap ergens wel dat Oostenrijk zo ontzettend gebrand is op meer vaccinaties, hun vaccinatiegraad was aan het begin van de winter de laagste van Europa (lager dan alle oostbloklanden etc), en hun hele economie hangt aan het (winter)toerisme. Als de skigebieden dit jaar allemaal weer geen seizoen hadden kunnen draaien, waren ze failliet geweest en had de hele economie van Oostenrijk aan een zijden draadje gehangen. Niemand heeft er baat bij als het hele land failliet is.

7 likes

Niet zo zeer, maar wel interessant om eens in de gaten te houden. Nooit bij stilgestaan dat zoiets al direct effect kan hebben. Thanks!

Ik hoop dat gemeentes zelf de mogelijkheid krijgen om te kiezen voor 2g of niet. Als hier geen 2g komt dan overspoelt echt de hĂ©le regio met ongevaccineerde Duitsers đŸ„Č

2 likes

Ik krijg net een mail van één van mijn favo restaurants met: “goed nieuws, wij gaan volgende week weer open! Reserveer nu alvast je plekje”

Dus zit gelijk ff te zoeken of er al wat gelekt is maar nee, volgens mij hebben ze dit gewoon zelf bedacht🧐