Caronatopic #14

Het OMT adviseert dat alles weer open kan tot 20:00. Ik ben blij voor alle ondernemers, maar vind dat best een ingrijpende versoepeling aangezien we nog niet eens weten wat het effect is van de vorige versoepelingen. Of ben ik nu gewoon veel te voorzichtig? Kan ook natuurlijk haha

5 likes

Meh mn ouders zijn gisteren positief getest. Gelukkig geen klachten en ik hoop heel erg dat dit zo blijft.

1 like

Meer restaurants doen dit, best logisch toch? Alles wijst op versoepeling en zo hebben ze meer tijd om alles te regelen.

1 like

Pfft m’n stagiaire die in oktober corona had is net weer positief getest, echt shit voor dr.
Ze is niet gevaccineerd en gelukkig dit x ook nog niet zo ziek, maar toch.

2 likes

Ik zie inderdaad net het advies van het OMT, maar vanochtend kon ik er nog niks over vinden. Ben benieuwd

En als de cultuursector eindelijk weer open kan dan hoop ik dat het niet seated is

2 likes

Ja en en als je dan bent ingeloot zeker op een stoel zitten :woozy_face: Sorry maar dat kan ik thuis ook

1 like

Booster zit en ging goed. Fijn dat je gewoon naar binnen kunt zonder afspraak. Prikt nog wel een beetje na. Hopelijk blijft het daarbij.

3 likes

Ik ben klachten vrij en uit quarantaine! Al met al mag ik niet klagen, 2 dagen echt op bed gelegen waarvan 1 goed ziek.

Heb alleen echt heel weinig eetlust, wel gewoon smaak (gelukkig!) alleen als ik eet heb ik na een paar happen genoeg. Herken dit totaal niet van mezelf, maar misschien is het toeval.

3 likes

Cultuur open tot 20u? Serieus? :woman_facepalming:t3: Gaat de voorstelling nog niet door waar ik over een week heen zou.

Kabinet overweegt voor cultuur er 22:00 van te maken

2 likes

Ja doe dan tot 10 en cultuur onbeperkt. Dan raak je alleen de clubs (die de grootste haard zijn) en kan de rest van de wereld weer normaal door.

3 likes

Ik had ook veel minder eetlust en zag in de GGD app dat dit ook een (minder voorkomende) klacht is! Dus kan heel goed door corona komen. Was ook echt totaal niks voor mij haha. En ik had corona tijdens kerst dus wilde mezelf eigenlijk verwennen met allemaal lekkere snacks, maar had nergens zin in :joy:

5 likes

Nee haha, ook niks voor mij! Gister m’n favo pizza en na 2 punten dacht ik echt: meh, laatmaar. Maar goed, er mag wat kilo af dus ik klaag niet :sweat_smile:

1 like

Bluh vriend heeft een positieve zelftest en eigenlijk zou hij morgen zn booster krijgen.
Maandag kan die pas testen bij de ggd.

1 like

Ik werd wakker met een snotneus en ik dacht dit is het, ik heb eindelijk Corona want ik ben laatst nog verkouden geweest. Normaal gesproken word ik dat maar één keer per jaar ondanks dat ik in het onderwijs werk. Maar nee, negatief, dus ik ben gewoon weer verkouden. Dat kan ook nog gewoon, was ik bijna vergeten.

2 likes

Ja maar ik denk ook dat veel mensen toch corona hebben ondanks dat ze eerst negatief testen.

Dus niet lekker voelen, testen, negatief, maar dus toch corona. Dat je eigenlijk te vroeg test. Dus eigenlijk wel handig om vaker dan 1x te testen

9 likes

Ja dit was bij mij ook het geval. Een vriendin van mij testte ook continue negatief bij een zelftest, maar bij de ggd wel positief. Dit was ook het geval bij mijn ouders. Die hebben geen klachten, maar zijn nu wel positief.

Bij klachten kan je denk ik toch het best jezelf laten testen bij de GGD.

1 like

Ik had de hele avond een vriendin gezien die 24 uur later corona bleek te hebben, maar zowel mijn ggd test als alle zelftesten zijn negatief. Shout out naar m’n booster!!!

3 likes

Ik ken dus iemand die nu 5 positieve zelftesten heeft, alle klachten die bij corona horen maar een negatieve pcr test :hushed: hoe dan?

3 likes

Ja dit had ik ook. 2 positieve zelftesten gehad, uiteindelijk 2 keer negatief getest bij de ggd. Ben er maar vanuit gegaan dat het toch geen Corona was. Maar het is wel vreemd.

Edit: en ik ben hees en dat ben ik nooit. Nu ik het bericht hierboven lees word ik ineens weer zenuwachtig haha

3 likes