Zo ergerlijk, van mij mogen ze het herstelbewijs echt terugdraaien of verkorten naar 3 maanden zoals Duitsland doet.
De enige persoon die ik ken die verwapt is die heeft corona gehad. Ze vond het zelf een kleine snotneus + ze is er blij mee want ze kan nu dingen doen omdat ze een QR code heeft en hoeft niet te testen. Omdat ze een staaf in haar neus (zoals zij zegt) een dictatuur vind.
Dat is wat ik uit haar verhaal kon ophalen. Dus ik denk dat de meeste mensen die echt 1000% anti vaccinatie zijn het ook niet erg vinden dat ze corona krijgen omdat ze het sowieso al zien als iets waar je niet ziek van wordt en het allemaal wel mee valt.
Mag zeker wel en wordt ook aangeraden.
Je kiest dan het liefst voor de Pfizer. Dat is toch wel de Rolls Royce onder het Corona vaccins.
Of ze gaan strijdend onder en komen op het voorpagina van RTL als āheldā. Gelukkig valt het voor het grote groep de Corona klachten mee. Maar is het wel intens verdrietig en jammer dat de dood in zulke gevallen hoogst waarschijnlijk te voorkomen was.
Sterkte! Hopelijk valt het allemaal mee!
Hier hebben bijna alle gezinnen in mijn vrienden- en kennissenkring op dit moment corona. Het is echt een wonder dat wij het tot nu toe niet hebben maar ik denk dat we er ook binnenkort aan moeten geloven, kan bijna niet anders met zoveel besmette mensen jn de omgeving
Ja idd! Of als ze er wel heel ziek van worden dan is het toch echt geen corona maar ineens wat anders.
Ik snap sowieso niet dat je uberhaupt het risico op longcovid zou willen nemen. Dat is echt mijn grootste āangstā om te krijgen, ook omdat ik van dichtbij heb gezien hoe mensen daar nog steeds niet van zijn hersteld. En dat kan ook iedereen overkomen.
De meid die me gister testte zei: nou heb je wel lekker je herstelbewijs he!
? Ik ben gewoon volledig gevaccineerd thank you VERY much
Oh en ze vroeg hoe het ging toen ik ging zitten, ik zei: nou niet zo. Zij: ohja griepje?
Ja denk t he. Het gaat rond heb ik gehoord.
Ik dacht echt dat ik nu coroon onder de leden had, maar het is wederom een simpel verkoudheidje. Ik ben gewoon immuun denk ik haha.
Waarom mogen mensen die zo denken dat werk doen even serieus
(Ja personeelstekort etc etc maar vind dit echt zo raar, net als mensen die bij de telefoonlijn werken en dit soort dingen zeggen of advies geven dat niet klopt want boeiend corona bestaat toch niet etc)
Om mij heen is echt ook zooooveel corona. Zit eigenlijk een soort van te wachten tot ik het ook krijg. Maar ja ik werk in de zorg met (jonge) kinderen, dus wat wil jeā¦
Ik heb ook al mensen gehoord die dan denken dat ze op een natuurlijkere manier antistoffen krijgen en dat een betere manier is om immuun te worden/je immuunsysteem te trainen, zonder alle mogelijke bijwerkingen van het vaccin (plus het is nog helemaal niet duidelijk wat dat vaccin op de lange termijn met je doet!).
Volgens mij gaan veel mensen die de vaccins niet nemen, ervan uit dat ze zelf heel erg goed in staat zullen zijn om vlot te genezen of slechts mild ziek zullen zijn. Sommigen vinden het bv. prima dat de āzwakke mensenā gevaccineerd willen zijn (en raden dat bv. zelfs aan), maar vinden dat voor zichzelf niet nodig. Dus die hebben niet het idee dat ze ābescherming missenā.
Op mijn werk zijn heel wat mensen niet gevaccineerd, dus ik heb al allerlei vage en minder vage redenen en ideeƫn gehoord hierover .
Oh dit vind ik een goeie vraag. Er is geen 100% garantie dat je met vaccin niet aan covid zal overlijden maar (afhankelijk van leeftijdsgroep) wel 99% of zo? Maar daarnaast denk ik dat het 't lastigst te bewijzen is dat er een direct causaal verband is tussen de uitlatingen van FvD/Thierry en de keuze om niet te vaccineren. Tenzij die persoon dat duidelijk op schrift heeft staan of zo (in zān afscheidsbrief ). Ben benieuwd of zulke rechtszaken er zullen komen (kan ook tegen andere Willem Engel bijv.), kan het me wel voorstellen vanuit de familie, zeker als het een jong iemand is.
Het is ook wel bewezen toch dat je na besmetting veel langer nog antistoffen hebt dan na vaccinatie. Ik snap dan nu met omikron dat een groep jonge gezonde mensen denkt: liever doorlopen en op die manier immuniteit krijgen dan elke zoveel maanden een booster. Neemt niet weg dat je het risico op long COVID totaal niet in kan schatten natuurlijk.
Ook echt opeens, sinds vorige week lijkt er wel een coronabom ontploft in onze omgeving. Het gaat natuurlijk allemaal via de kinderen, ook al zijn ze echt heel streng (snottebel/hoesten is direct naar huis, ook bij het kdv).
Testbeleid is hier een ramp, ze kunnen de enorme aantallen totaal niet aan. Sinds een paar dagen is het beleid dat een positieve thuistest betekent dat je dus corona hebt, je mag dan eigenlijk geen pcr meer doen. PCR is alleen nog voor essentiƫle beroepen en kinderen ivm school. Is bij jullie een stuk beter geregeld!
Maar er zijn ook onderzoeken die uitwijzen dat als je Corona hebt gehad en je daarna laat vaccineren ben je nog beter beschermd, tot wel 17x zoveel antistoffen die ook langer aanhouden (uit mān hoofd). Als het je daarom gaat is het verstandiger om je alsnog te laten vaccineren dan.
De zoon van mān vriend belt net dat hij positief getest is en hij is het hele weekend bij ons thuis geweest. Nu weet mān baas niet of hij ons naar huis wil sturen ( we werken bij hetzelfde bedrijf). Vind het een beetje gek, want de regel is toch gewoon dat wij in quarantaine zouden moeten? Krijgen pas woensdag onze booster. Terwijl iedereen hier te pas en te onpas naar huis wordt gestuurd.
Hier is nog geen sluitend antwoord op. Er zijn ook onderzoeken die het tegenovergestelde beweren.
ik moet deze week praktijkonderwijs geven maar van de uni mogen die studenten in het lab geen mondkapje op???
Had ze haar dag niet ofzo? Wat een vooroordelen joh.
Welkom terug trouwens
Ja idd in quarantaine want de booster zit er nog niet in.