Caronatopic #14

Er staat bij de update van apple:
‘Voorbereiding toegevoegd voor een tijdelijk bewijs voor gevaccineerde toeristen die geen DCC hebben’ @anon53137221

2 likes

@Nefertiti ik lees hier een uitje voor je schoonouders! :sweat_smile::face_with_hand_over_mouth:

18 likes

Hm ja ik kan het niet vinden in de app maar ik ben nog aangemeld. Ik ga zo even op hun telefoon kijken.

@Broodrooster jammer dat het een ov-rit van 10 minuten is haha. Maar het is inderdaad alleen voor mensen met een BSN.

2 likes

Wij zitten in zo’n dilemma

Mijn dochter heeft de uitnodiging gehad voor de vaccinatie 5-11. Nu is ze een paar dagen geleden 12 jaar geworden en willen ze haar inplannen voor een volledige prik (kinderdosis is 1/3)
Ik heb informatie gevraagd bij de vaccinatie-twijfel-lijn en zij geven ook een gewicht als grens aan. Mijn dochter is vrij klein en licht en is 36kg i.p.v. de 40kg grens die ze vertelde en raadde aan dit ook zo te melden bij het maken van een afspraak

Maar dit moet dan weer via de gezondheidslijn want uitzondering. Ik heb echt lang in de wacht gezeten en ze maken geen uitzondering en de gewichtgrens klopt niet.
(Hij ging ook contact opnemen met de twijfel lijn)

Maar hallo ik heb nu nog meer twijfels hahaha
Mijn kleine meisje krijgt dan dezelfde dosis als haar vader van 1,90m??

5 likes

RIVM zegt dit

Basisserie (vanaf 12 jaar): dosering en interval tussen de twee vaccinaties

De basisserie Comirnaty bestaat uit twee doses van 0,3 ml (30 mcg/0,3 ml), met een interval van 21 dagen. Deze dosering geldt voor alle leeftijden vanaf 12 jaar en is onafhankelijk van het gewicht (zie ook de SmPC). Het is onwenselijk om een korter interval te hanteren dan 21 dagen. Als de tweede vaccinatie echter eerder of later is toegediend, hoeft de vaccinatieserie niet opnieuw te worden gestart. Het is geen reden om een derde vaccinatie in de basisserie te geven. Zie ook de richtlijn van de CDC.

Dus onafhankelijk van gewicht.
Maar snap je gevoelens wel hoor.
Kind is qua fysiologie en metabolisme anders dam een volwassenen. Maar er is hier vast over nagedacht.

1 like

Dank je.
Vind het nog steeds lastig.
We hebben nu samen met onze dochter het idee om dan voor de zomer te vaccineren als ze naar de middelbare school gaat (tenzij ze binnen nu en heel kort besmet is want de besmettingen in de klas volgen in rap tempo)

Je hoeft als je niet in quarantaine hoeft ook niet te testen. Alleen als je klachten hebt. Dus je houdt je netjes aan de regels.

1 like

Kan mij goed voorstellen dan is ze wrs ook wel iets zwaarder!

1 like

Haha extra coronavaccinatiekilo’s creëren !!

(Nee hoor echt niet, gezond eten is belangrijk!! Dus ook fruit naast de pannenkoeken :pancakes::laughing:)

3 likes

Ik geloof dat ik ook “aan de beurt” ben, m’n booster op 8 januari gehad maar sinds gisteren loopneus en verkoudheidsklachten. Vandaag algehele malaise, hoofdpijn en koorts. Ik maak me vooral zorgen om mijn baby van 5 maanden die ik nog borstvoeding geef :frowning:

Zijn er trouwens meer mensen die het sinds de booster heel erg koud hebben? Ik heb het nu echt al zeven dagen en wordt maar niet warm. Heb ook elke keer paarse nagels :sweat_smile:

3 likes

Haha ik las basisserie als een soort patisserie. :joy:

8 likes

Ik had dat na mn eerste vaccinatie, continu koude handen

Ik heb het door een onderliggende ziekte al vrij snel koud (slechte doorbloeding naar uiteinden) maar sinds de booster is het wel nog 10 keer erger ja!

2 likes

Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar gisteren kon je bij Weena testen zonder afspraak.

2 likes

Ik heb dit sinds drie maanden na m’n tweede vaccinatie, dus sinds november ongeveer. Rondom het krijgen van de booster (half januari) had ik het ook wel vaak koud ja en nu nog steeds. :sunglasses:

2 likes

3 maanden is wel lang voor bijwerkingen. :joy: Maar tegen die tijd is het lente dus dan moet het goedkomen voor mij haha.

Ik was sarcastisch sorry :stuck_out_tongue:

5 likes

Schrik wel even van de hoeveelheid meiden op fadim’s (fb) die het normaal vinden om naar buiten te gaan met corona. Lekker als ik straks door zo’n egoïst corona heb tijdens m’n bevalling, omdat ze niet ff een paar dagen thuis kunnen zitten.

2 likes

Hebben ze geen app van hun eigen land? Dan kun je proberen met de scanner voor Coronacheck-app of je hem goed gescand krijgt.
Ik heb in België of Oostenrijk ook niet hun lokale app gedownload. Maar dat is natuurlijk binnen de EU, dus of het van daarbuiten ook werkt weet ik niet.

1 like