1,5 week verder na het krijgen van Corona en ik ben vooral nog heel erg moe. Vandaag weer werken voor de testlijn, en ik zie er echt tegenop. Mensen zitten in de stress (en terecht) moeten lang wachten, en dan is er amper plek. En vanuit de werkgever zeuren ze dat je niet langer dan een minuut tussen je calls mag hebben, dat is gewoon niet te doen. En dan ook nog met een peuter die nog wel in quarantaine moet tot eind deze week.
Echt zwaar respect voor de ouders met kinderen die dit dus zoveel en vaak moeten doen.
Twee collegaâs van mij hebben gisteren positief getest corona, en daar heb ik vorige week veel mee vergaderd. Ik heb sinds het weekend al een snotneus en een hese stem, dus ben toen al gaan testen. Telkens negatief GGD test eindelijk na 100 pogingen ingepland voor morgenavond. Ik heb de meeste klachten van allemaal, maar blijf maar negatief testen (test ook in mân keel). Heb wel als enige mân booster gehad.
Snap er niks meer van.
Mijn zelftest was vanmorgen heeeeel licht positief, dus heb ook een test ingepland bij de GGD, kan gelukkig morgenvroeg terecht. Heb ook hoofdpijn en een beetje keelpijn. Dacht in eerste instantie dat het van de booster kwam (die kreeg ik afgelopen zaterdag)
Je krijgt 5 DKTP (eigenlijk 4 DKTP en 1 DTP) vaccins in het rijksvaccinatieprogramma. En dit beschermd allemaal niet levenslang. Vanaf je 19e heb je hiervoor elke 10 jaar een booster nodig wil je volledig beschermd blijven tegen DTP in dit geval. Voor kinkhoest is de bescherming nog minder.
Ik ben inmiddels zelf ook positief getest en heb toch maar de provinciale GGD gebeld voor informatie voor de jongste. Omdat de oudste en ik niet in isolatie gaan/kunnen, geldt voor haar inderdaad dat ze pas vijf dagen na einde van onze quarantaine kan testen. Dan bel ik het zelf maar na omdat ik denk dat het niet klopt, maar ik denk dat veel mensen denken: het zal wel hoorâŠ
Ja ik heb ook maar gebeld, heb geen mail of belletje gehad van de GGD na mijn positieve uitslag.
Denk idd dat veel mensen het laten zitten of het gewoon niet weten. Ik wist het eerlijk gezegd zelf ook niet, dit wordt niet meegegeven bij de leefregels als je een afspraak maakt.
Ik ben echt zo blij dat ik voor de booster zo snel terecht kon en dat ook gelijk heb gedaan. Heb vorige week met >5 personen op minder dan 1,5 meter gezeten die besmet bleken te zijn later (collegaâs en kinderen op werk), twee weken na mijn booster, en ik test nog steeds negatief. Vrijdag het laatste contact dus ik denk dat het ook niet meer gaat komen
Denk vooral ook de combi tien uur én beperkte capaciteit waardoor je bv ook niet twee avondshows achter elkaar kunt draaien, maar wél volledige productiekosten hebt
Ja maar het is toch ook letterlijk niet altijd te doen. Het is toch logisch dat als een voorstelling tot 22:30 duurt, dat ze keihard balen?
Zij gaven aan âlaat ons gewoon voorstellingen afmakenâ en ik vind dat een hele logische gedachte. Ze hebben al zo veel aan de hand gehaald afgelopen tijd om het te laten passen, en dan krijg je ook nog zoân regel die voor hun sector mega onhandig is.
Maar zij draaien gewoon 1 voorstelling. Dus of je die nou een half uur eerder begint of niet, dat haalt voor besmettingen toch geen drol uit? Het zijn dezelfde mensen, die voor dezelfde tijdsduur op dezelfde afstand zitten. Waarom dan zo vast houden aan die klokslag 22:00 uur, alsof corona daarna ineens pas aan de gang gaat.
Edit: als dat halve uur eerder beginnen zo gemakkelijk was hadden ze dat wel gedaan lijkt me? Er zullen redenen voor zijn.
Ik denk dat het hierbij ook wel meespeelt dat NL nog steeds het enige land in Europa in lockdown is en dat het in andere landen met vergelijkbare besmettingscijfers ook mogelijk is om alles te openen zonder dat de ziekenhuizen volstromen. Ik snap wel echt dat cultuur er klaar mee is om blij te moeten zijn met maatregelen waarbij je alsnog alleen maar verlies draait.
Het gaat niet om dat half uur eerder beginnen, het gaat er om dat op deze manier een voorstelling draaien voor veel theaters alleen maar verlies oplevert. Om uit de kosten te komen moet een X percentage van de zaalcapaciteit benut worden en dat kan niet als je een veel kleiner deel van je zaalcapaciteit kunt benutten door de 1,5 meter maatregel.
Ja, als de maatregelen daadwerkelijk duidelijk en makkelijk zouden zijn heb je misschien een punt, maar dat zijn ze toch allang niet meer? Het lijkt zo willekeurig allemaal en ik snap best dat de cultuursector daar ook eens klaar mee is
Maar deze regel gaat er vanavond wel weer af he, kinderen onder de 12 hoeven dan niet meer in quarantaine na nauw contact met iemand die besmet is, wel blijven testenâŠ
Ja, maar er is toch verschil met nauw contact of een huisgenoot? Tenminste, voor zover ik nu weet geldt dan alleen als kinderen in aanraking zijn geweest met een klasgenoot die corona heeft, niet de hele klas in quarantaine hoeft. Ik wacht vanavond wel af haha, het verandert ook continueđ
Is er een verklaring dat de 60 plussers nog zo weinig positief testen? Hebben die echt zoveel minder contacten? Of heeft t boosterpercentage daar invloed op.
Volgens mij wordt hier geen onderscheid in gemaakt hoor. Voor zover ik het heb begrepen hoeven kinderen tot 12 zonder klachten ĂŒberhaupt niet meer in quarantaine, met het advies om wel elke dag een zelftest te doen en kwetsbaren te vermijden.
Snottebellenbeleid blijft trouwens ook in tact dus kinderen tm 3 mogen met milde klachten nog wel naar buiten/de opvang.
Nou sorry hoor dat had ik vanmiddag al gedaan en blijkbaar overheen gelezen.
Maar als de besmettingen in de maatschappij zo ontzettend stijgen zou het automatisch ook bij die groep moeten stijgen. En dat lijkt nu helemaal niet te gebeuren. En aangezien de boosters niet heel goed zijn met omikron tegenhouden is dat ook niet een hele goede verklaring.
Combinatie hogere boostergraad en minder sociale contacten denk ik als ik t artikel goed begrijp