Caronatopic #14

Sanne Wallis de Vries bedoel je? Ze zat heel hoog in haar emotie haar verhaal te doen (en terecht). Denk dat je die toon goed kunt scheiden van het verhaal dat ze vertelde, en waarin ze logisch uitlegt dat het voor theaters geen doen is om zo vroeg dicht te moeten én die 1,5 meter moeten aanhouden.

2 likes

Ja ik vind het zo gek! Ben heel benieuwd wat er uit mijn en jouw GGD test komt. Vraag me dan af of het kan dat je nog wel klachten hebt, maar geen corona (meer?). Maar misschien is ons lichaam gewoon heel goed aan het opruimen👏🏼
Hopelijk zijn we zoals @Ovenschaal haha

2 likes

De overheid beslist totaal niet over je lichaam. De overheid zorgt er alleen maar voordat je veilig je dagelijks leven kunt leiden zonder angst voor ernstig ziek worden.

42 likes

Waar besluit de overheid over jouw lichaam? Je bent nog steeds geheel vrij in je keuze.

4 likes

Wijziging 3017, 4 van mijn kinders mogen weer komen, want quarantaine vervalt. Vraag me af of ze komen, hoe lang het duurt voor zij (en andere) positief testen en niet of, maar wanneer ik corona krijg. Spannend, zal ik een poll maken hoe lamg het duurt?
Blij voor de kinders btw, maar heftig is dit wel. Hoeveel druk kan er nog bij bij mij, poll nummer 2? :sweat_smile:

1 like

Maar dit stelt het onderwijs probleem toch alleen maar uit?
Want de kinderen hoeven nu niet in quarantaine dus ze kunnen 5 dagen extra naar school, dag 5: positief. Dus alsnog thuis.
Dikke kans dat dag 5 ook de leerkracht positief is, dus de hele klas alsnog thuis want… zonder leerkracht geen klas.

Bij ons op school zeiden ze dat het probleem alleen maar groter werd… want nu kan je soms klassen naar huis sturen omdat de kinderen nauw contact van elkaar zijn, maar niet van de leerkracht. En die leerkracht kan je dan weer mooi inzetten op een klas waar alleen de leerkracht ziek thuis is.
Maar die in te zetten leerkracht ontbreekt nu.

Het is bij ons ook nog niet voortgekomen dat niet alle kinderen uit de klas positief testen na een paar dagen :face_with_hand_over_mouth:… dus het lijkt echt uitstel dan op deze manier…

2 likes

Ik heb een vraagje over november /december, toen de horeca overdag nog open was.
Was terras toen ook al 3G? Of werd daar toen enkel over gesproken en ging de horeca toen in z’n geheel dicht?

Is een tijdje 3G geweest op de terrassen, maar wel heel kort. Na 2-3 weken ging toen alles dicht geloof ik.

1 like

Dankje, dit dacht ik dus ook! Maar al m’n collega’s deden vanmorgen of ik gek was toen ik dat zei.
(wij vallen onder buurthuizen dus hoeven ook op terras geen check uit te voeren)

2 likes

Nee dat snap ik en dat zeiden wij ook tegen elkaar: dan is het na de voorjaarsvakantie wss wel klaar.
Maar het argument dat kinderen dan meer naar school kunnen en minder thuis zitten, dat het in hun voordeel is, dat snap ik dan niet helemaal…

& ik ben nog altijd benieuwd wel hoe het zit met long covid en / na vaccinatie. Dat is nog niet bekend toch?

—-
De booster cijfers zullen iig niet stijgen met deze besmettingsaantallen haha

5 likes

Sterkte! Ik ben hier ook bang voor. Ik ben verkouden maar de zelftesten zijn negatief. Het lukt alleen met geen mogelijkheid om een afspraak bij de GGD te maken. Ik krijg of gelijk de melding dat er geen testplaats is, of het scherm blijft heel lang hangen

4 likes

Bij mij op school zitten we grapjes te maken over dat we beter nu als iemand corona heeft met z’n allen bovenop elkaar kunnen gaan zitten zodat iedereen het krijgt, school een week dicht doen en daarna weer twee maanden normaal door. En of we een poule moeten maken om te gokken op wie van de collega’s als laatste corona krijgt. Is allemaal natuurlijk heel cynisch bedoeld (ik wil corona zeker niet bagetalliseren). Eigenlijk wil ik het ook liever niet krijgen, maar met deze maatregelen… Ik hoop dat coroon me nog wel even alle toetsen laat maken, dan kan ik iig die thuis analyseren en plannen evalueren en nieuwe maken als ik me goed genoeg voel als ik thuis kom te zitten. Maar oh wacht, waar praten we over. Er is toch geen invaller dus dan zit de klas thuis en mag je lekker online onderwijs geven. :roll_eyes:

2 likes

:sunglasses:

20 likes

Ik word echt helemaal zenuwachtig van die kutcoroon. Ik wil het best hebben hoor, dan ben ik er van af. Maar ik wil het niet in huis hebben voor morgen, want ik ga 2 nachtjes weg en ik MOET echt weg hier.

1 like

ja of je krijgt long covid :slight_smile:

18 likes

Oh wat ontzettend kut :pensive:

Beterschap. Heb je er veel last van?

2 likes

Ik ben wel eventjes benieuwd wat de cijfers zijn van long covid bij de Omikron?

Zo blij met mijn booster :heart: (die er vandaag precies 2 weken in zit). Het halve team op mijn werk is nu/was vorige week positief en ik heb vorige week hele dagen close gewerkt met collega’s die de volgende dag positief bleken te zijn. Heb elke ochtend getest maar nog steeds niks aan het handje.

6 likes

Maar al is die kans 3%, als jij daar 1 van bent is dat behoorlijk kut en er is niks wat er van tevoren op wijst of je wel of geen long covid krijgt.

6 likes

Klopt, blijft kut. Maar om hier nu elke keer met long covid te strooien als iemand zegt het maar gewoon gehad te willen hebben vind ik soms wat buitenproportioneel als het om 3% zou gaan

7 likes