Caronatopic #14

Ja, klopt. Nee, natuurlijk wil ik niet doodziek worden. Maar ik werk met mensen, heb kinderen om me heen, heb hobby’s. Het is inderdaad niet de vraag óf maar eerder wanneer.

3 likes

Nu verdraai je @merrow 's woorden, ze zegt alleen maar dat er mensen zijn die er zo in staan en legt uit welke logica daarachter zit. Ze zegt nergens dat ze vindt dat die mensen het maar beter snel kunnen krijgen. Ik lees juist empathie voor mensen die leven met die onzekerheid.

4 likes

Maar als zij het eerder krijgen kan hun kwetsbare omgeving het toch ook eerder krijgen? Tenzij ze geen contact met hen hebben, maar in dat geval zouden ze ook niet bang zijn om hen te besmetten.

3 likes

Nou ik voelde me precies zoals @Merrow het beschrijft. Ik woon alleen maar sta voor de klas. Ik was de laatste paar maanden echt zenuwachtig dat ik het zou krijgen en niet zou merken en dan zou doorgeven aan mijn ouders of aan kinderen met kwetsbare ouders. Mijn ouders zie ik overigens heel weinig maar die kans was er gewoon wel elke keer. Nu heb ik het en geeft dat wel gewoon wat rust.

Hoewel er genoeg mensen zijn die heel snel herbesmet raken dus mijn rust is van korte duur.

13 likes

Ja het is bij de GGD nu echt een groot circus en bellen om vragen te stellen heeft totaal geen zin want de pubers die daar werken weten nog minder dan ik.

Ik heb al vanaf zondag geprobeerd de GGD te contacten en puntje bij paaltje ga ik waarschijnlijk pas vrijdag de uitslag krijgen (want ik mag pas vanavond om half 10). Bijna EEN WEEK LATER. En ik maar braaf in quarantaine en iedereen inlichten terwijl ik al 5 dagen negatief test met een zelftest.

1 like

Jij zegt: ''ik vind het van weinig empathie getuigen wanneer je zegt dat die mensen het maar beter snel kunnen krijgen want dan zijn zij en hun dierbaren “van de zorgen af”.

Maar @merrow zegt helemaal niet die mensen het maar moeten krijgen. Je doet alsof ze een advies geeft aan die mensen om dat te doen, alsof zij daar zelf achterstaat. Dat zegt ze niet, ze beschrijft alleen een situatie, en kan zich de gedachtegang daarachter voorstellen.

1 like

Ja ik heb dus wel wat vage klachten (halve snotneus) en ben met iemand in contact geweest vorige week… Dus ik blijf maar zitten waar ik zit maar vind het redelijk tot wanneer ik nu moet blijven zitten. Ben zaterdag met snotneus in quarantaine gegaan, dan ga ik er maar uit als de GGD test negatief blijkt te zijn denk ik.

Ik begin echt een soort corona hypochondrie te ontwikkelen. Ik heb door mijn werk de laatste tijd echt veel contact gehad met (bleek achteraf) besmette mensen door mijn werk (kinderen, zorg) dat de kans zo groot is dat ik het nu heb of binnenkort ga krijgen. Zit de hele tijd te scannen of ik klachten heb en begin het mezelf ook een soort van aan te praten. Vandaag een beetje hoofdpijn en last van mijn buik en ga gelijk googlen of dat ook bij omikron hoort. Echt zo vermoeiend. Ben ook iedere ochtend nerveus naar m’n zelftest aan het staren. In die zin denk ik ook wel van laat het me dan maar nu krijgen

3 likes

Is dobbelsteen gooien, je weet toch niet hoe jouw immuunsysteem reageert. Misschien raak je helemaal niet besmet en misschien ook wel.

4 likes

ik heb net even mijn EiGeN oNdErZoEk gedaan naar long covid. het komt vaker voor als je:

• tijdens de eerste week last had van meer dan vijf symptomen van covid
  • vrouw bent
  • tussen de 35-49 jaar bent
  • astma hebt

that’s it :confused: verder is er geen peil op te trekken. ik heb wonderbaarlijk genoeg nog geen corona gehad maar ben wel nog steeds heel bang voor long covid

bron: https://www.bmj.com/content/374/bmj.n1648

1 like

ik bedoel hier niet dat de kwetsbare familieleden het maar moeten krijgen hè. Ik heb het over de mogelijke denkwijze van gezonde familieleden van die kwetsbare mensen. Die zijn nu elke dag bezig met de vrees dat zij wellicht de reden gaan zijn dat hun dierbaren besmet raken. Daar hoort ook bij deze dierbaren minder of helemaal niet zien.
Nu besmet raken, in isolatie gaan, en daarmee voorkomen dat je nog weken/maanden moet leven met die angst, is ook wat voor te zeggen.

En voor dit ook weer uit verband wordt getrokken: ik zeg in zowel mijn vorige als dit bericht niet dat ik vind dat het zo moet zijn. Ik geef aan dat niet alle mensen die liever nu besmet willen raken, dat denken door overmoed. Er zitten ook andere redenaties achter.

3 likes

Bij mij was er zowat niemand in de sporthal waar ze prikken (eergister in rotterdam). Ik denk dat het nu kei druk is bij de test straten maar bij de prik locaties wel meevalt.

3 likes

Toen ik ging kon ik zo doorlopen overal. En misschien eventueel in de auto die 15 minuten afwachten als je met iemand gaat?
Ik was van te voren ook heeel zenuwachtig hierom en was zo blij dat ik overal door kon lopen. Het wachten in de wachtruimte vond ik niet zo erg want dan heb je wel ruimte en je zit dus voelt voor mij niet als mensenmassa. Met zn alle in de rij staan zonder afstand wel.
Er zijn nu ook veel locaties zonder afspraak, als er een bij jou zit zou je t af en toe kunnen proberen en gaan als t rustig is. Zo vervelend voor je.

3 likes

Er zijn op een aantal locaties idd meer prive/prikangst plekken! Die hebben ze ook aangekleed als “huiskamer”, heb je je eigen hokje en zie je andere mensen niet geprikt worden :).

9 likes

Nou wat gezellig en lief, ik wist dit helemaal niet. Hopelijk helpt het mensen!

Ik heb vandaag echt een slechte dag. Ik heb vrijwel geen verkoudheidsklachten meer maar de tering ik ben helemaal kapot. Heb alleen een uurtje gewandeld buiten (mocht van de GGD als ik 48 uur geen koorts had en klachten sterk verminderd waren, voordat jullie me kielhalen). Voel me alsof ik overreden ben door een vrachtwagen.

2 likes

Ik weet niet hoe de locaties bij jou in de buurt zijn natuurlijk, maar hier opende een locatie echt al om 06.00. Misschien is het handig om te vragen naar hoe vroeg ze al openen? Er zullen denk ik geen enorme stromen mensen dan al voor de deur staan, sowieso loopt het aantal prikken per week enorm terug. Dat in combinatie met een aparte prik/wachtplek helpt je hopelijk!

2 likes

Ah, gelukkig! Er zijn ongetwijfeld uitzonderingen van mensen die niet overmoedig zijn. De situatie die jij schetst geldt maar voor een deel van de mensen met kwetsbare dierbaren, bijv. in het geval van @Banananana die de kwetsbare familieleden niet heel vaak hoeft te bezoeken. Helaas zijn er veel mensen die er niet onderuit kunnen omdat de kwetsbare bij hun in huis woont, of op een andere manier van hun afhankelijk is. Voor hen is een besmetting veel enger en onwenselijker…

1 like

Hier was het erg rustig. Er zijn ook aparte kamers om te prikken. Ben ik ook geweest met de tweede vaccinatie.

Succes!

1 like

@SpeedOfSound misschien kun je eerst met iemand een wandeling maken naar de vaccinatie locatie. Niet naar binnen ofzo maar gewoon erheen en dan weer veilig naar huis zonder het enge gedaan te hebben. En dan kijken of je bij een tweede wandeling wel naar binnen durft. Die van de huiskamerstijl plekken klinkt ook wel fijn. Ik ken genoeg mensen die een paar pogingen nodig hebben gehad.

4 likes

Mijn vriend en ik hebben gisteravond de uitslag van de coronatesten gekregen, positief zoals verwacht. Mijn vriend heeft vanochtend al mail van de GGD gehad over de quarantaine regels, ik heb nog niets ontvangen. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?