Ik heb zelf geen QR code maar voel me totaal niet buitengesloten of dat de overheid over mijn lichaam beslist.
Ik voer dan veel liever de discussie over het nut/de toegevoegde waarde of de verhouding lusten/lasten van 3G of eigenlijk vooral 2G maar dat is nu nog niet aan de orde. Snap jouw punt ook niet helemaal @Issaaa
Hier liepen ze ook al met fakkels
Waar halen die mensen die fakkels eigenlijk vandaan? Ik heb ze volgens mij nog nooit in een winkel gezien. Of moet je dan bij de hooivorken kijken?
Tuincentrum denk ik.
Je telt altijd dag 1 van je klachten.
Wat is het toch dat mensen bij teststraten geen 1,5 meter houden? Alsof ze zsm de nieuwste attractie van de efteling in willen. De reacties als je dan zegt 'Ik zou maar afstand houden, wij hebben corona (wat ook echt zo is) zijn wel priceless. En dan is de afstand ineens 3,5 meter 
Nee dat kan niet! PCR detecteert virus in je keel, je vaccinatie is geen heel virus en komt daar sowieso niet terecht.
Ik hoorde maandag nog dat iemand was weggestuurd bij de teststraat, want geen afspraak. Dus vraag me af of dit echt beleid is.
dat was zondag echt niet zo, je moest overal afspraak laten zien en iemand naast mij wilde zn kind snel ff laten testen, mocht allemaal niet.
mijn ervaring was wel top trouwens, ik had prio want onderwijs. naahh alle poortjes gingen voor me open, ik mocht zo langs de rij, ik nog even zwaaien naar het plebs terwijl er van medewerker naar medewerker geroepen werd: zij is prio! ik voelde me helemaal celeb op het vliegveld
Huh dat lijkt me ook best onlogisch. Ggd heeft het al razenddruk met de geplande afspraken (ze hadden hun maximale capaciteit gehaald toch?) en dan zou half Nederland daar zonder afspraak nog tussen moeten?
Dat is niet bij elke locatie en vaak is er dan een lange rij. Soms heb je pech en wordt je dan ook weer naar huis gestuurd. Als iedereen gewoon maar gaat, worden de rijen nog langer. Zou ook lekker zijn, ben je 3 dagen aan het bellen en dan mag je gewoon zonder afspraak overal naar binnen?
In Rotterdam zijn er locaties waar je altijd zonder afspraak terecht kan, maar ook locaties waar je echt een afspraak nodig hebt
Dat staat er inderdaad al een tijdje bij, en zal op sommige momenten inderdaad wel zo zijn maar tot nu toe sta ik altijd binnen 10 minuten weer buiten
Wat voor behandeling krijgen ze dan? Weet je dat toevallig?
Mag je uit isolatie als je zelftest nog positief is? Kan het niet vinden. Betekent een positieve zelftest dat je nog genoeg virus in je hebt om besmettelijk te zijn?
Als je klachtenvrij bent mag je naar buiten*. Er kan nog virus in je neus zitten die ervoor kan zorgen dat je nog wel even positief test.\
- met richtinglijnen van GGD (7 dagen en 24 uur klachtenvrij).
Ja deze richtlijnen ken ik. Ik vraag me alleen af of een positieve zelftest dus nog virus genoeg is om besmettelijk te zijn. Aangezien die niet zo nauwkeurig zijn als PCR testen, dacht ik, heb je dan misschien nog zoveel virus dat het besmettelijk is.
Is na infectie lastig te zeggen denk ik… Je immuunsysteem heeft niet alles in een keer boem-pats opgeruimd, er kunnen nog kapotte restjes virus over zijn bijvoorbeeld die door die zelftest of door een PCR herkend worden. Daarom speelt een positieve zelftest volgens mij geen rol in de richtlijn van de GGD ook?
In de teststraat waar mn vriend werkt is het beleid tot 12 uur (of 13 uur) inlopen erna alleen op afspraak
Bijna 44.000 besmettingen hier (maar ze testen niet iedereen meer dus waarschijnlijk hoger). En bij ons nu ook raak, kleuter kreeg vannacht koorts. Thuistest gedaan en die was binnen een minuut al positief. Man en ik vooralsnog negatief maar wij krijgen het vast ook, afstand houden gaat niet. Ze plakt al de hele nacht en dag aan me