Caronatopic #14

Super kut allemaal voor je, maar er werken niet alleen pubers hoor. Veel mensen zoals ik, die gewoon geen ander werk kunnen krijgen en dit tijdelijk doen. Ik doe dit omdat mijn sector al 2 jaar op z’n gat ligt. En ik moet gewoon mijn hypotheek betalen omdat er geen regeling is voor de cultuursector.

@En_17_Anderen We werken met standaard scripts, het hoort gewoon letterlijk te worden opgelezen maar niet altijd is het up to date. Maar dat zijn wel de leefregels bij een positieve zelfstest ja. Erg krom.

En er worden veel mensen ingewerkt, dus zonder ervaring die gewoon fouten maken. Het is momenteel dus rete druk, dat betekent dus voor ons de hele dag mensen die ziek en gefrustreerd zijn en als ze dan eindelijk er door komen, soms pas na 3 dagen ergens terecht kunnen.

3 likes

Nee zei ze niks over. Maar ik doe geen mondkapje op hoor, als ik alleen buiten een rondje loop. Ik zorg gewoon dat ik op afstand blijf van anderen. Verder zijn de regels zoals ik al zei, tenminste dat is tegen mij gezegd. 48 uur koortsvrij en klachten sterk verminderd.

Ja ik snap jou ook helemaal hoor. Moest ook zelf maar uitvogelen hoe het zit met quarantaine binnen mijn eigen gezin, want geen belletje of mail gehad van BCO.
Zelf maar gebeld, maar veel mensen doen dat niet.

Huhhh misschien herinneren jullie nog dat verhaal van die moeder die covid kreeg en dat haar zoontje (meervoudig beperkt) dus tijdelijk bij ons kwam.
Dat was zondag 8wkn geleden.
Dat hele gezin was positief destijds.
Dat hele gezin heeft ook op zelftesten én GGD testen negatief getest.
Het halve gezin testte vandaag weer positief en zit weer in quarantaine. Hoe dan. Het is echt nét 8wkn geleden.

Edit: en natuurlijk niet gevaccineerd want dat mag niet zo kort op besmetting. Maar mag hopen dat ze nog flinke antistoffen hebben… zij is na ziekenhuis opname en alles nog herstellende van de 1e ronde covid, moet toch geen 2e overheen?!

Ik vind het fijn dat jij je werk wel heel serieus neemt en vervelend dat jouw sector op zijn gat ligt, uiteraard.

Dat staat echter geheel los van het feit dat er, jou exclusief, wel een hele hoop ongeïnteresseerde een ongeïnformeerde mensen werken bij de GGD, die ik nu voornamelijk aan de telefoon heb gehad. Het spreekt voor zich dat dit niet voor iedere persoon die daar werkt geldt!

5 likes

Collega van mijn vriend (hij zit naast hem) heeft 2 dagen half ziek op kantoor gezeten, vandaag zag hij zo wit dat zijn baas hem verplicht heeft een test te laten doen, die was positief.
🤦 Sommige mensen…

1 like

Exact dit ja…

Zijn ze tussendoor wel negatief geweest?

3 likes

Hm dit is toch landelijk beleid?

1 like

Ik heb maar andere mondkapjes besteld in de hoop dat die iets beter beschermen. Rivm zegt van wel dus daar vertrouwen we maar op.

Dit bericht lijkt nu fuckin random maar dat komt omdat ie verplaatst is.

5 likes

Nou ja ik bedoel meer: dat kun je de ggd-medewerker dan niet kwalijk nemen toch?

Nou ja echt absurd! Ik heb dus uiteindelijk vanochtend kunnen testen, maar kreeg eerst ook de melding dat de max testcapaciteit was bereikt en het niet kon. Door verschillende postcodes van mn vorige woning uit te proberen (en ik heb om de hoek een testlocatie, kreeg ik een optie die dus daar ook was.

Ik blijk negatief :partying_face: kan niet wachten weer nr buiten te gaan (als ik me beter voel) had echt niet langer onnodig in quarantaine gewild!

2 likes

Goedzo dat je meteen doorgepakt hebt, fijn dat het gelukt is :hugs:

7 likes

Super dapper!

6 likes

Jazeker! Op GGD (dus PCR) en op zelftesten… :see_no_evil:

@Ovenschaal ik hoop het zo voor ze!!

4 likes

Deze prestatie moet je wel vieren hoor. :partying_face:

Vanochtend weer getest en had wederom geen Corona. Ik vind het echt raar dat ik het nog niet heb opgelopen op mijn werk. Ik houd me wel aan de regels maar vrijwel iedereen heeft het al gehad.

5 likes

Super! Mag je trots op zijn :hugs:

3 likes

Bij ons was het de ‘vip-ruimte’ :joy:

2 likes

Wat goed!

4 likes

Het staat toch ook helemaal niet vast dat je het maar één keer krijgt.

2 likes