Caronatopic #14

en @Banananana
Voor mijn gevoel besluit de overheid wel indirect.
Hele groepen mensen buiten de maatschappij zetten, omdat we nu denken dat de vaccinaties de oplossing zijn. Niet voor iedereen is dit zo’n makkelijk begrijpbare materie.
Want eerlijk is eerlijk:

• De ziekenhuiscijfers geven aan hoeveel mensen met covid er in het ziekenhuis liggen. Niet of het met covid of door covid is.
  • Zijn er gegevens van welke groepen mensen zich vaccineren en wat de relatie met hun gezondheid is? In mijn omgeving zijn het toch vaak de praktisch opgeleide mensen die zich niet laten vaccineren. Uit onderzoek blijkt dat zij ook vaker minder gezond zijn. Zijn ze hiermee ook vatbaarder voor heftige vormen van covid?

Ik heb mij overigens laten vaccineren en nu alle kinderen weer als virusbommen in mijn klas zitten (want kom op, er is niets verandert aan ouders. Kinderen worden gewoon ziek naar school gestuurd), denk ik dat ik de booster ga halen. In de hoop dat het iets afremt, mocht ik wel covid krijgen.
Ik ben zeker voor vaccineren, maar zeker niet voor het huidige systeem.

Ik lach je niet uit maar ik vind dit altijd zo maf bij verplaatste berichten, idd zo random :rofl:

Benieuwd of dit straks bij wjekw of forumergernissen staat.

2 likes

Maar hoe dan? Er is geen 2G in NL. Dat hele gezeik van ‘er worden groepen mensen buitengesloten’. Dat doen die mensen nog altijd zelf. Je kunt hier nog overal heen, maar dan moet je je laten testen als je per se geen prik wil. Testen in NL kan nog altijd gewoon goed en makkelijk.

21 likes

Hopelijk weet iemand dit. 8,5 week geleden testte ik positief. Ik ben 2 weken ziek geweest. Nu heb ik precies 8 weken nadat ik positief testte nauw contact gehad met een positief persoon (geen huisgenoot) en zie ik dat de GGD 8 weken aanhoudt wat betreft quarantaine. Is dat dan 8 weken vanaf je positieve test/begin klachten of aan het einde van je ziekteproces? Twijfel of ik nu in quarantaine moet.

Je hele bericht heeft niks te maken met je statement dat de overheid mensen uitsluit. Dat doen ze letterlijk niet, want je hoeft je niet te vaccineren. Het gaat dus niet per se over vaccinaties, het gaat er over dat je geen corona hebt. Je mag dus ook gewoon negatief testen.

Het is letterlijk geen mensen buiten sluiten, het is corona buitensluiten.

17 likes

Ik heb zelf geen QR code maar voel me totaal niet buitengesloten of dat de overheid over mijn lichaam beslist.
Ik voer dan veel liever de discussie over het nut/de toegevoegde waarde of de verhouding lusten/lasten van 3G of eigenlijk vooral 2G maar dat is nu nog niet aan de orde. Snap jouw punt ook niet helemaal @Issaaa

5 likes

Hier liepen ze ook al met fakkels

2 likes

Waar halen die mensen die fakkels eigenlijk vandaan? Ik heb ze volgens mij nog nooit in een winkel gezien. Of moet je dan bij de hooivorken kijken?

30 likes

Tuincentrum denk ik.

1 like

Je telt altijd dag 1 van je klachten.

1 like

Wat is het toch dat mensen bij teststraten geen 1,5 meter houden? Alsof ze zsm de nieuwste attractie van de efteling in willen. De reacties als je dan zegt 'Ik zou maar afstand houden, wij hebben corona (wat ook echt zo is) zijn wel priceless. En dan is de afstand ineens 3,5 meter :grin:

30 likes

Nee dat kan niet! PCR detecteert virus in je keel, je vaccinatie is geen heel virus en komt daar sowieso niet terecht.

5 likes

Ik hoorde maandag nog dat iemand was weggestuurd bij de teststraat, want geen afspraak. Dus vraag me af of dit echt beleid is.

1 like

dat was zondag echt niet zo, je moest overal afspraak laten zien en iemand naast mij wilde zn kind snel ff laten testen, mocht allemaal niet.

mijn ervaring was wel top trouwens, ik had prio want onderwijs. naahh alle poortjes gingen voor me open, ik mocht zo langs de rij, ik nog even zwaaien naar het plebs terwijl er van medewerker naar medewerker geroepen werd: zij is prio! ik voelde me helemaal celeb op het vliegveld

55 likes

Huh dat lijkt me ook best onlogisch. Ggd heeft het al razenddruk met de geplande afspraken (ze hadden hun maximale capaciteit gehaald toch?) en dan zou half Nederland daar zonder afspraak nog tussen moeten?

1 like

Dat is niet bij elke locatie en vaak is er dan een lange rij. Soms heb je pech en wordt je dan ook weer naar huis gestuurd. Als iedereen gewoon maar gaat, worden de rijen nog langer. Zou ook lekker zijn, ben je 3 dagen aan het bellen en dan mag je gewoon zonder afspraak overal naar binnen?

In Rotterdam zijn er locaties waar je altijd zonder afspraak terecht kan, maar ook locaties waar je echt een afspraak nodig hebt

1 like

Dat staat er inderdaad al een tijdje bij, en zal op sommige momenten inderdaad wel zo zijn maar tot nu toe sta ik altijd binnen 10 minuten weer buiten

1 like

Wat voor behandeling krijgen ze dan? Weet je dat toevallig?

Mag je uit isolatie als je zelftest nog positief is? Kan het niet vinden. Betekent een positieve zelftest dat je nog genoeg virus in je hebt om besmettelijk te zijn?