Caronatopic #14

Als je klachtenvrij bent mag je naar buiten*. Er kan nog virus in je neus zitten die ervoor kan zorgen dat je nog wel even positief test.\

• met richtinglijnen van GGD (7 dagen en 24 uur klachtenvrij).

Ja deze richtlijnen ken ik. Ik vraag me alleen af of een positieve zelftest dus nog virus genoeg is om besmettelijk te zijn. Aangezien die niet zo nauwkeurig zijn als PCR testen, dacht ik, heb je dan misschien nog zoveel virus dat het besmettelijk is.

2 likes

Is na infectie lastig te zeggen denk ik… Je immuunsysteem heeft niet alles in een keer boem-pats opgeruimd, er kunnen nog kapotte restjes virus over zijn bijvoorbeeld die door die zelftest of door een PCR herkend worden. Daarom speelt een positieve zelftest volgens mij geen rol in de richtlijn van de GGD ook?

1 like

In de teststraat waar mn vriend werkt is het beleid tot 12 uur (of 13 uur) inlopen erna alleen op afspraak

1 like

Bijna 44.000 besmettingen hier (maar ze testen niet iedereen meer dus waarschijnlijk hoger). En bij ons nu ook raak, kleuter kreeg vannacht koorts. Thuistest gedaan en die was binnen een minuut al positief. Man en ik vooralsnog negatief maar wij krijgen het vast ook, afstand houden gaat niet. Ze plakt al de hele nacht en dag aan me :laughing:

2 likes

Ik begreep van de GGD (contact mee gehad nav positieve test van kind) dat je nog wel een tijdje positief kunt testen omdat er nog virus in je lichaam zit zonder dat je besmettelijk bent. Als je na die 7 dagen 24u klachtenvrij bent mag je uit quarantaine, ongeacht een positieve zelftest.

1 like

Ik had maandag naar de inlooptijden gekeken en vandaag was de enige avond die ze prikten. Nou gelukkig checkte m’n man het net nog een x anders hadden we voor niks 40 minuten gefietst want ze prikken nu alleen nog maar tussen 8 & 2 zonder afspraak. Hopelijk passen ze voor zondag de tijden niet aan en kan die dan savonds.

3 likes

Dankjewel :blush:
Tot nu toe heeft ze max 38,2 dus het valt nog mee qua koorts. Hopelijk blijft het zo :crossed_fingers:

3 likes

Nou ik ben uiteindelijk ook positief en ziek :frowning: maar ik zit echt gewoon vol te snotteren en te niezen. Bluh nog een extra week thuiszitten

1 like

Bijna een week

Ik ook 1 dag hoofdpijn en een zere arm. Dag erna geen last meer!

1 like

Liggen jullie boosterpercentages hoger dan hier? Die behandeling is hier volgens mij totaal niet aan de orde. Misschien dat daar nog winst te behalen valt qua ziekenhuisopnames hier.

Bij mij ook dikke week!

1 like

57% en met name de jongere leeftijdsgroepen rond de 36%. Zag laatst een poll hier en dat kwam zo niet overeenšŸ˜‚

Die behandeling lijkt mij ook goed, zeker voor riscogroepen of ongevaccineerden. Al snap ik niet dat die laatste dat dan wel willen want is ook nieuw/jelijfkantzelluf/weetikt.
Maar fijn om te zien dat het in de ziekenhuizen nog steeds goed gaat met zoveel besmettingen.

1 like

Dat vond ik ook altijd wel bijzonder in het ziekenhuis, niet gevaccineerd want ā€˜ik ben niet Rutte’s proefkonijn’, en dan als ik kwam met ā€˜wilt u misschien experimentele kunstmatige antistoffen en dit andere medicijn waarvan we denken dat het werkt maar eigenlijk weten we het niet zeker en hier is ook nog wat bloedplasma van donoren die covid gehad hebben, interesse?’ en dat ze dan alles klakkeloos wilden hebben en overal hun handtekening onder zetten.

@Ovenschaal volgens mij hebben wij die pil nog niet, goed dat ze dat zo preventief kunnen inzetten! Antistoffen hebben wij niet meer, want die we hadden (REGENCOV) schijnt niet te werken tegen omikron, ben wel benieuwd of jullie andere hebben en wij die dan ook krijgen.

14 likes

Een mening is je niet toebedeeld hĆØ. Die vorm je zelf. Daar mag een ander toch iets over zeggen.

4 likes

naja, ik zit ook in die bubbel, omdat ik me gewoon geen andere uitweg kan bedenken dan dit. eigenlijk zijn het ook geen meningen maar feiten waar we het over hebben, namelijk: hoe kom je het snelste uit een pandemie → vaccineren. ā€˜corona is een griep’ is geen mening maar een fout. en ā€˜vaccineren is schadelijker dan corona’ ook. ik wil heel graag de ā€˜andersdenkenden’ begrijpen maar tot nu toe stuit ik daarbij vooral op individualisme, egoĆÆsme en dwarsliggen uit protest tegen de overheid. :woman_shrugging:t2: maar ik sta open voor andere invullingen van die ā€˜andere meningen’ die jij misschien bedoelt

43 likes

Maar de cijfers en feiten over vaccinatie zijn er gewoon. Heeft meestal weinig met meningen te maken vind in.

8 likes

Genoeg mensen op fb die je sentiment delen

7 likes

Nee ben er na twee jaar wel klaar mee. Maar reageer vooral ook even op de anderen.

4 likes