Caronatopic #14

Maar dan is het toch juist nuttig als zo’n mening of gevoel (die niet gebaseerd is op feiten en cijfers en onderzoeken) weerlegt wordt met de juiste informatie? Ik vind het erg kort door de bocht om deze topics af te doen als eenzijdig of wat dan ook. Mensen zoals @Ovenschaal gaan altijd uitgebreid in op mensen met gewoon een goed verhaal. Dat dit dan niet past bij de ‘mening’ van sommige mensen is wat anders.

Ik lees overigens geen mening in je stuk. Denk dat iedereen zich wel in kan leven in het zat zijn van bepaalde maatregelen. Maar als ik dan meer onderbouwing lees, zoals het volgens mij onmogelijk zijn van lange termijn effecten vind ik dat heel fijn en leerzaam. Ik kan me niet voorstellen dat je daar niet voor open wilt staan (ik zeg niet dat jij dit niet doet overigens).

Nu ik het nog eens lees lijkt het alsof je onjuiste feiten als mening afschildert en dat dit gerespecteerd moet worden. Daar snap ik niks van.

20 likes

ja ik voel me echt niet verantwoordelijk voor die mensen, sorry. voor alles wat je daar noemt is allerlei informatie te vinden overal, maar volgens mij willen veel mensen het ook niet horen of weten en hebben ze er gewoon geen zin meer in. ook prima hoor maar ik hoef geen respect te hebben daarvoor.

31 likes

Ik herken het beeld wat je schetst eigenlijk helemaal niet. De zorgen die je noemt die mensen kunnen hebben zijn hier allemaal voorbijgekomen. En op het voorbeeld wat je noemt werd ook kritisch gereageerd door mensen hier op het forum die overtuigd niet-gevaccineerd zijn. Sowieso is het hele forum niet representatief voor wat dan ook (helaas wel).

2 likes

wat maakt het uit dan of dit topic representatief is eigenlijk? we hebben het in dit topic non stop over mensen die zich niet aan de regels houden en geen vaccins nemen, of laat ik het anders zeggen: zorgen dat het virus blijft rondgaan, dus we weten heus wel dat ze bestaan. ik snap je punt niet, en dat is eigenlijk wel vaak de conclusie die ik trek na een interactie met een ‘andersdenkende’. waar gaat het je nou eigenlijk echt om? dat een paar chicks op een forum je begrijpen?

9 likes

Daar blijft enige twijfel over… Rond de kerst uiteindelijk drie negatieve PCR-testuitslagen gehad (mijn zelftesten waren positief), had alleen op de eerste dag klachten (hoofdpijn, wat snotterig). Uiteindelijk wel even thuis gebleven aangezien ik het een rare situatie vond (heb ik hier toen ook aangekaart). Ik geloof op 8 januari de booster gehad. Ik test alleen nog steeds positief, dus ik denk dat ik alsnog Corona heb gehad? Aangezien die testen dan nog tot ongeveer acht weken daarna positief kunnen aantonen. Dat mijn immuunsysteem door de booster misschien even te hard moest werken, zoals hier al eens eerder gezegd is? :sweat_smile:

Het rare is ook dat mijn eigen zelftesten (FlowFlex, die blauwe doos) dus positief testen en die van mijn werk steeds negatief. 🥲 Vandaar dat ik het niet helemaal begrijp haha.

Je bent niet de enige! Echt niet. In t begin van de pandemie liep ik bij de POH en kreeg daar een link van een angst forum was t geloof ik. En was zeker niet de enige daar. Angsten zijn gewoon raar ik zei gister ook tegen een collega dat ik per se na t werk mn haar moet wassen omdat er anders corona op zit. En zei ook tegen dr dat ik echt wel weet dat t niet zo is. Maar mn gevoel zegt van wel en zal t ook niet met rust laten. Van de zomer was dit minder en heb t al niet meer na bv een supermarktbezoek. Maar nu met die torenhoge besmettingscijfers. Ik hou ook mn hart vast met de versoepelingen. Maar als ik dan ovenschaal dr reacties lees met hoe t in t ziekenhuis daar gaat dan stelt t me licht gerust. Ben alleen bang dat ik t binnenkort toch via mn werk op ga lopen en kan dan niets meer doen dan hopen dat t meevalt.

@Foucher Gebruiken jullie steeds dezelfde zelftesten (tegelijk gekocht/uit dezelfde batch/houdbaarheidsdatum)? Zou inderdaad bijna denken dat daar iets mis mee is wat @Ovenschaal ook zegt

@Ohappyday je bent zeker niet de enige. Mijn beste vriend heeft hier ook last van (maar is stuk minder geworden met therapie) en ikzelf ook wel in enige mate (heb alleen geen kinderen). Iedereen reageert anders op een pandemie, maar het is toch al bijna twee jaar een verhoogde stress situatie waar we in zitten, vind dit helemaal niet zo’n vreemde reactie daarop. Maar vervelend is het wle natuurlijk, goed dat je hulp hebt gezocht en hoop dat dat je gaat helpen!

Edit: Sorry @Wonderland per ongeluk reply op jou!

2 likes

Hahahahaha dit wordt een stelling in m’n proefschrift na al m’n ELISAs met gigantische achtergrond

4 likes

Ja snap er soms geen bal van hoor hahaha, leuk dat die dingen theoretisch EXTREEM specifiek zijn maar merk daar in de praktijk toch weinig van soms. Vooral met inhibiting antibodies trouwens die dan ineens niks meer doen en dan de dag erna wel weer wtf

Omg dat muismodel :scream: wat erg! Maar ja denk idd dat dit echt wel eens in een zelftest voor moet komen, antistoffen die lekker aggregeren ofzo

@Wonderland misschien dan een invoerfout bij de GGD?

2 likes

Voor jullie heel sneu maar ik moest lachen omdat ik voor mij zag dat je vriend zei ik wil niet. En dat jij dan bozig zei: Ovenschaal van het forum zegt dat het verstandig is als we opnieuw een PCR test doen. En dat je vriend nog helemaal zat van huh Ovenschaal, hoezo adviseert een keukenvoorwerp je wat we moeten doen :joy:

59 likes

Deze had ik gehaald voor m’n dochter. Ik had dus Corona en had bij zowel deze als de ‘normale’ zelftest een negatieve uitslag. Dus ik weet niet zo goed wat ik er nou van moet vinden, kon ook nergens iets vinden over de betrouwbaarheid hiervan. . Wel makkelijker te doen bij kids, mijn dochter liep vrolijk met dat ding door de kamer en bij het zien van het normale staafje slaat de paniek toe.

Net een discussie gehad met m’n man over zelftesten. Ik vertelde hem dat hij beter ook keel kan meepakken maar daar wil hij absoluut niets van weten want “anders stond dat wel in de bijsluiter” en “niets over gehoord in de media”.

1 like

Als hij bij de GGD nu weer negatief is, misschien naar een commerciële teststraat voor een antigentest?

1 like

Je hebt vast zelf al gegoogled met bewijs maar voor de zekerheid hier het artikel van de nos:

2 likes

Ben ik de enige die t niet verstandig vind om op dit moment met iemand van 96 uit eten te gaan?

• Ja, het mag dus kan gewoon
  • Nee, zou toch even wachten tot t minder is

0 stemmers

Het is misschien corona technisch niet verstandig. Maar als iemand van 96 dit nog graag wilt dan zou ik dat zeker doen.

59 likes

Mijn smaak is super wisselend, Ene keer proef ik ongeveer 80% en de volgende seconde helemaal niks. Ik heb nu twee rijstwafels met pindakaas, proef ik niks van, en een koffie met melk waar ik ongeveer 80% van proef. De kitkatjes proefde ik wel gelukkig en de lions ook.

Als ik zaterdagochtend klachtenvrij ben mag ik zondag uit het gevang. Ik heb nergens echt last meer van maar ik heb nog wel echt soort taai slijm (sorry) in mn keel en mn oren die soms dichtzitten en nog mini snotneus. Das niet klachtenvrij he? :sob: En super moe maar dat lijkt me geen klacht waarmee je binnen hoeft te blijven.

1 like

Ik zou het wel gewoon doen, zeker als iedereen gevaccinneerd is en je die persoon al lang niet meer gezien hebt. Oudere mensen zijn vaak al eenzaam en dan nu helemaal.

1 like