Caronatopic #14

Ik ben het met je eens hoor, even ter ondersteuning!

Ik ben zelf ook gevaccineerd, en vind het ook jammer als mensen dit niet willen & ben gelukkig in een bubbel waar iedereen gevaccineerd is. Maar ik snap ook wel dat mensen er nu klaar mee zijn (ikzelf ook) en dat mensen relaxter met de regels omgaan (zou ik ook doen, maar ik woon in UK waar het al relaxt is).

In dit topic heerst toch voornamelijk 1 mening: de regels moeten altijd worden opgevolgd en mensen die dat niet doen zijn eikels, en iedereen die twijfelt over een vaccinatie is dom.

Ik zie het hier telkens weer gebeuren, 1 persoon komt in dit topic met een andere mening. Ze krijgt gelijk een dozijn aan reacties waarvan een paar normale die het gesprek proberen aan te gaan maar ook genoeg die je bij wijze van een eikel of dom noemen. Dat is gewoon kut en dan snap ik dat je gelijk weg bent uit dit topic.

Tuurlijk mogen jullie dit een echo chamber maken, maar besef wel dat je het doet.

10 likes

Omg is het daar ook zonder afspraak? Ik heb netjes een afspraak gemaakt van de week en kan vanmiddag terecht. Hoorde dat het gister mƩga druk was.

Ondanks dat ik begin vorige maand nog Covid heb gehad toch maar even laten testen. Contact gehad met positief persoon, net op de grens van 8 weken en na 5 dagen kreeg ik opeens hoofdpijn en een snotneus. Ik denk dat ik de vorige keer Delta had dus nu toch bang voor Omicron. Please niet wƩƩr positief :sob:

1 like

Ik moest daar m’n afspraakbevestiging laten zien vorige week, was rond 11 uur en echt extreem druk.

1 like

Verschilt per keer, volgens mij wordt die site van vrije inloop wel goed bijgehouden.

1 like

Ugh ik word net gebeld door mijn vriend dat hij op zijn werk in een kleine ruimte samen met zijn collega een andere kerel op bezoek hebben gehad, 3 kwartier zitten lullen. Nu belde die man een half uur daarna dat hij zojuist met een zelftest positief is getest. Echt een eikel want hij zei daarna tegen mijn vriend dat hij dus al een week met een loopneus rondliep :+1:t2:

Dikke kans dus dat vriend ook de lul is. Ik baal echt want tot nu toe hebben we mazzel gehad en nog nooit corona gehad. Ik werk thuis en pas altijd op. Vriend heeft sinds deze maand een nieuwe baan waar hij veel in contact komt met mensen dus het was eigenlijk een kwestie van tijd :expressionless:.

1 like

De mensen met wie ze zou gaan ziet ze normaal gesproken elke week. Alleen in t begin van corona waren de bezoekjes tijdelijk gestopt. Nu test mn moeder altijd voor ze gaat. Ook zit ze sinds augustus in een bejaardenhuis dus ze ziet eigenlijk meer mensen dan ooit.

Snap dat ik een bijzonder geval ben maar vind uit eten echt iets wat nou niet per se hoeft. Zou dan eerder bestellen of afhalen en dan bij iemand thuis. Dan kunnen die mensen testen en heb je niet de grote mensenmassa. Waarvan ik me ook af vraag of ze die drukte aan kan.

2 likes

Ik weet niet of ze het aanpassen op de drukte ofzo? Toen ik er was werden er mensen weggestuurd zonder afspraak.

2 likes

Dat was deze, maar zie nu dat alles op vol staat.

1 like

Als je het over de duivel hebt!

6 likes

En @Chuckie

Dat dacht ik eerst ook, maar ik had ook een zelftest van mijn ouders geprobeerd (wel hetzelfde merk), die was ook positief en mijn beide ouders werden (met testen uit diezelfde doos) negatief getest! Ik snap er dus niets meer van haha.

Hopelijk gaan ze die SON locaties dan wel weer opengooien en duidelijker aanbieden als je niet binnen x aantal uur terecht kan voor een test.

3 likes

@Whoopdidoo ik heb eenzelfde ervaring als @En_17_Anderen maar dan met mijn oom die overleden is tijdens Corona aan iets anders en ik ook daarvoor weinig gezien had om hem te beschermen… als diegene gevaccineerd is en het zelf wil zou ik het gewoon doen!

Kwam eigenlijk hier om te zeggen dat ik ook een positieve zelftest heb… godver. Niet echt klachten nog gelukkig, hopelijk blijft dat zo. Kan gelukkig wel morgen ook bij de ggd terecht na een aantal keer proberen. Heb op werk vandaag de hele tijd m’n mondkapje opgehouden en afstand gehouden en had gisteravond nog een negatieve zelftest dus hopelijk valt het mee met hoeveel mensen ik besmet

3 likes

Wat fijn om te horen dat jij je alweer helemaal goed voelt! Is je spanning/onrust rondom je besmetting ook wat gezakt nu?

1 like

Oh wow ja dat is wel heel snel… vind het trouwens ook opvallend dat ik dit heb precies 4 en 5 dagen nadat ik met allemaal studenten zonder mondkapje les heb gegeven terwijl uit die groep op dat punt ook mensen met corona thuis zaten :ā€)

1 like

Er is op werk nu een grote uitbraak. Heel veel collegas zijn positief getest. Ik ben deze week gelukkig vrij geweest. Maar dinsdag moet ik weer werken. Heb gelukkig de booster dan al meer dan twee weken geleden gehad. Maar stress m toch, om besmet te raken maar ook omdat ik weet met hoe weinig personeel we dan zijn. Dat trek ik ook niet echt.

1 like

En @Chuckie t gaat gelukkig niet om een hele dierbare van mij, maar de exbuurvrouw. Zie dat ik mn post niet heb gepost net. Maar vraag me meer af of t wegens andere dingen misschien ook niet handig is, met kerst/oudjaar wilde ze al niet eens meer naar mantelzorger terwijl ze dat altijd doet bv. Dan lijkt me een restaurant vrij heftig. Maar mn moeder gaat voorstellen om t bij mantelzorger thuis te doen. Want ook met hoortoestel hoort ze slecht.

@Sazie Op mijn werk ook veel in quarantaine. Maar 1 besmet momenteel. Die heeft maandag gewerkt en de rest heeft woensdag op t werk getest, wat ik niet logisch vind want dat lijkt me te snel. Hoop maar dat niemand t had donderdag. T voelt echt zo’n mijnenveld.

3 likes

Hier nu 5 dagen en je moet dan koortsvrij zijn en je ā€˜hersteld’ voelen. Maar met lichte symptomen mag je dan weer uit quarantaine. Voelt heel erg vroeg inderdaad

3 likes

Heel herkenbaar die gevoelens over weinig tijd doorbrengen met een dierbare. Ik heb daar heel erg last van en dat zal ik mijn hele leven verder nog hebben, dat ik niet wist dat ik de laatste tijden met mijn ouder aan het beleven was (plotseling overleden en niet aan Corona) en we zo weinig hebben kunnen ondernemen. Het is nu bijna 5 maanden geleden en ik denk daar iedere dag over na hoe erg ik dat vind bovenop het verlies überhaupt. Dat je die laatste tijden in een pandemie hebt geleefd. Als ik dat had geweten had ik zo zo zo veel knuffels nog gegeven en zoveel herinneringen gemaakt. Dat alles maakt het echt nog zwaarder merk ik.

7 likes

Nou jaaa zeg, na m’n positieve zelftest vanmiddag krijg ik net ook een mailtje met de uitslag voor een onderzoek naar antistoffen waar ik eind november bloed voor had gegeven, ben ik nucleocapsid antistof positief?? Dus heb al een keer COVID gehad ooit maar geeeen idee wanneer. Ben helemaal begin van de pandemie wel een keer verkouden geweest met reuk/smaakverlies maar toen konden we nog niet testen, misschien toch toen… enerverend dagje dit qua persoonlijk COVID nieuws

11 likes

Ik heb echt een mega mega licht streepje. Ik denk dat ik wel de klos ben want ook vervelend gevoel in mijn keel en wat hoesten :sob: Heb de zelftest ook in mijn keel gedaan.
Morgenvroeg nog maar een keertje proberen… Zou eig mee gaan verhuizen maar weet niet zeker of dat nu een goed idee is :no_mouth:

3 likes