Caronatopic #14

Dat is wel een hele sterke reactie. Ik denk dat je misschien bij jezelf na moet gaan waarom je zo’n sterke emotie erbij voelt?

Als zij als jong gezond persoon dat risico wil nemen is dat tamelijk onsympathiek maar verder toch vooral haar eigen zaak? Het houdt ergens op toch.

21 likes

Ik zou t oprecht kut vinden als zij plek in zou nemen in het ziekenhuis waardoor iemand die ongewenst corona krijgt niet geholpen zou kunnen worden

8 likes

Zeker een melding van maken naast de examencommissie ook eventueel bij de klachtencommissie als jouw instelling die heeft. Super goed dat jullie ook iets hebben opgenomen!

Ja dat zou inderdaad in het ZEER minimale zeldzame geval dat ze op de IC terecht zou komen een jammerlijk gevolg van haar ietwat domme beslissing zijn.

Iemand dood wensen is echter van volslagen andere orde.

Mensen die domme beslissingen maken (uit angst, onwetendheid, gevoel van controle willen, depressiviteit, weet jij veel) zijn nog steeds mensen zoals jij en ik die net zoveel recht op leven hebben.

8 likes

Kun je geen herbeoordeling aanvragen via de examencommissie?

2 likes

Maar als ze voor de derde keer corona heeft dan verloopt haar herstelbewijs toch niet bijna?

2 likes

Uhh dus ze gaat bewust van besmetting naar besmetting ipv een vaccin?

2 likes

Maar een herstelbewijs is er sinds vorig jaar en is een jaar geldig en ze heeft er dus al 2, dus hoe kan die nu al over een paar dagen aflopen

Ik vind ‘t een raar verhaal :laughing:

11 likes

Volgens mij wordt het wel korter, meer in lijn met andere Europese landen (Duitsland is het 90 dagen oid toch? Maar ook sinds vrij recent)

4 likes

Ben echt gefascineerd hoe mijn rusthartslag sinds gisteren een best stuk hoger ligt, en vandaag weer wat meer. Sinds gisteren dus ook klachten.

Ik heb twee weken geleden Corona gehad, hoelang kunnen zelftesten nog positief zijn?

Oké Thanks! Vriendinnen willen een zelftest doen voor vanmiddag, maar vroeg me af of dat zin heeft voor mij. Ben al meer dan een week uit quarantaine en klachten vrij.

Ik heb hier een zelftest liggen waar in de omschrijving alleen wordt uitgelegd hoe die in de neus gebruikt kan worden. Maar omicron zit meer in de keel dacht ik? Zal ik deze test ook eerst in de keel kunnen gebruiken? Ondanks dat het niet in de uitleg staat.

2 likes

Ja dat kan! Heb ik ook gedaan. Volgens mij hebben de meeste zelftesten alleen een uitleg voor je neus.

2 likes

Een vriendin van mij twijfelt over booster omdat ze zegt dat als je te snel achter elkaar vaccineert het je t-cellen kan uitputten, maar hoor hier verder nergens iets over (ook hier niet haha) dus was benieuwd of iemand hier iets over weet.

Ik heb hem zelf overigens al lekker gehad en geen spijt, maar die vriendin gaat alles soms zo over analyseren en eigen onderzoek doen, dus was benieuwd of het nou ergens hout snijdt of niet haha

2 likes

Ik had dezelfde situatie laatst ook met vriendinnen en heb toen uit nieuwsgierigheid wel een zelftest gedaan ondanks dat er overal staat dat deze tot 8 weken na je besmetting nog positief kan blijven. Bij mij was het negatief maar tbh zou er anders alsnog zijn heen gegaan omdat ik ze dus overal zeggen dat de test nog heel lang postief kan blijven.

1 like

En die vriendin is expert op het gebied van t cellen en/of vaccins? Ze zullen echt niet besloten hebben om nu te boosteren als dat juist een negatief effect gaat hebben op de pandemie.

10 likes

In België is er een bekende ex-basketter (l.o.r.i.d.o.n) die vorige week de krant haalde met ook zo’n stunt (deed ie om naar om naar het buitenland te kunnen) en het trots verkondigde op zijn stories. Op zijn feed wordt ie nu onthaald als een held door van die zwart/wit-denkende mensen (waarvan velen ook al zo’n actie gedaan hebben) :angry:

3 likes

Haha ja dit was dus precies mijn reactie, maar dat neemt ze niet serieus dus ik was benieuwd of er een meer inhoudelijke reactie was (niet dat het altijd nodig is bij alle onzin rondom corona)

Dus thanks @Ovenschaal kort en duidelijk!

Super, dank voor je antwoord en leuk dat je hier je proefschrift over hebt geschreven.

Ik ben met dit soort dingen wel echt dankbaar voor het forum want heel veel mensen kunnen niet zo maar een vraag stellen en zijn afhankelijk van veelgestelde vragen artikelen of gaan dus zelf op onderzoek uit.

1 like