Caronatopic #14

Bedankt voor je uitleg! Hoe zit het eigenlijk als je huisgenoten corona hebben en jij niet. Zij zitten niet in isolatie. Je lichaam komt dus wel het virus tegen, maar je raakt (nog) niet besmet. Leert je lichaam er alsnog van? Of is dat alleen als je ook daadwerkelijk corona krijgt?

2 likes

Ik ben 8 weken geleden positief getest, samen met 4 collega’s en ook de partner van een collega.
Nu is die partner net opnieuw positief getest, dus ik denk dat ik toch de delta variant heb gehad 🄲.
Mijn man gaat zich vanavond iig laten vaccineren, dus dat is prettig! Nog 4 weken en dan mag ik ook.

1 like

Bedankt voor je antwoord! Sowieso ook bedankt voor de tijd die je telkens in het beantwoorden van alle vragen steekt!

3 likes

Ik hoor een nieuw titel voor je aankomen ā€œde Fitte T-celā€

17 likes

Weet jij dan misschien ook of er een verband is tussen een chronische activering en het krijgen van MS? Hoor er altijd zoveel over dat een virus het zou kunnen activeren etc.

(Laat covid dan in ieder geval ervoor zorgen dat er meer informatie komt over MS, dan komt er nog wat positiefs uit)

2 likes

Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb ms (al 11jaar) en ondanks de vaccinaties en de coronabesmetting die ik nu heb ben ik van de covid niet zieker, en heb geen schub of iets gehad.

2 likes

Oh dat is heel fijn in ieder geval! Mijn vader had het en ik heb vaak gehoord dat een virus het zou kunnen aanwakkeren etc. In het begin van Corona hoorde ik iets over Corona medicatie dat ook helpend zou zijn bij mensen met MS, etc. Dus wellicht link ik het onterecht aan elkaar omdat ik maar een klein dingetje heb onthouden.
Maar het blijft vaag dat het nog steeds (binnen families) random lijkt wie het wel en niet krijgt.

Hoop dat het ok met jou gaat in ieder geval!

1 like

Dankjewel, nee dat klopt en laten we hopen dat er nu misschien een doorbraak komt dan.

1 like

Even een vraag: zouden jullie deze test als positief zien? Het is onze laatste zelftest thuis dus kan het niet opnieuw doen.

Samenvatting

1 like

Nee, zie alleen maar wit bij de T

3 likes

@June88 @Lemongrab ik twijfelde! Het is de test genomen van mijn baby die eigenlijk alle omikron-symptomen heeft… En op de opvang waren ook besmettingen. Morgen maar kijken of ik ergens meer zelftesten kan verkrijgen!

2 likes

Ik dacht even dat ik de dans zou ontsnappen maar had vanochtend een positieve zelftest, 4 dagen nadat mijn kind ziek werd. Gelukkig eigenlijk geen klachten/symptomen, dus in dat opzicht doet de booster het goed!
De meeste vrienden hier die het ook hebben gehad de afgelopen weken, hadden koorts en waren echt een paar dagen ziek, en zij hadden allemaal slechts 1 of 2 doses. En een kennis die helemaal niet gevaccineerd was heeft twee weken echt heel ziek op bed gelegen. Dus hoera voor het vaccin zeg ik.

15 likes

Ik was vandaag in een restaurant net nauwelijks klandizie en een jong koppel wilde daar eten maar volgens mij kwam het voor de jongen van het stel als een verrassing dat zijn vriendin of date niet was ingeƫnt. En zij ging toch nog kijken of ze een uitzondering wilde maken omdat het rustig was. Toen moesten ze buiten in de wind gaan eten. :joy:

13 likes

Haha dit zeg ik ook steeds tegen mijn vriend, jij krijgt het ook nog wel alleen een dagje later. Hij denkt nu dat hij superpowers heeft ofzo :laughing:
Verkouden kan ik aan, hoop alleen dat ik geen koorts krijg :crossed_fingers:

3 likes

Fijn dat het bij jou meeviel! Hier tot nog toe ook vooral verkoudheidsklachten en wel echt moe, geen koorts. Wel behoorlijke keelpijn dus net toch maar paracetemol gepakt :sweat_smile:
Hoor dus ook van meerdere mensen zonder booster dat ze koorts hadden, en idd mensen met booster vooral wat verkoudheidsklachten. Miss toch een verband dan…

6 likes

Er zijn op mijn werk nog naar 3 gediplomeerde mensen die niet besmet zijn(ik ben er 1 van). Van de 15. Ik wil echt janken, ik kan die stress en druk echt niet aan aankomende week.

8 likes

Nou na bijna twee jaar heeft mijn vriend nu ook corona, ik ga morgen testen dus ben benieuwd. Wel allebei booster gehad dus ben benieuwd of het mild blijft bij hem en of ik het ook heb/krijg.

3 likes

1 juno is de carona voorbij toch? šŸ„²šŸ˜„

9 likes

Mijn zus met booster is nu ook positief getest en zij heeft al 2 dagen flinke verhoging en kan bijna niet praten omdat het zo pijn doet. Wat ik wil zeggen ook met booster kan je het flink te pakken krijgen.

2 likes

Dat wisten we toch al wel. Ik heb m’n booster en heb er best wel last van gehad. Zou niet willen weten hoe zou zijn zonder booster of vaccinaties.

2 likes