Caronatopic #14

Ja ik moet zeggen dat de keelpijn echt niet grappig is. Bijna net zo erg als toen mijn amandelen eruit werden gehaald :sob: Maar idd, wil niet weten hoe het zou zijn geweest als ik de booster niet had gehad.

3 likes

Ik heb morgen een fysieke bijeenkomst voor werk met 10 anderen en ik zie er zo tegenop.
Nu ook iemand die aangeeft dat ze woensdag getest moet worden ivm klusjesmannen in huis die positief testen, maar die wel nog gewoon mag komen.
Als ik afzeg betekent dat dat ik met de hele training stop want heb al een bijeenkomst gemist ivm corona en online kan niet vinden ze.
Maar ik schijt hem echt, ben ook nog eens in die 5 weken tussen genezing en boosterprik.
En iemand die tegelijk met mij besmet is geraakt is nu opnieuw ziek.

1 like

JA!

5 likes

Ja een negatieve zelftest is genoeg voor kinderen.

4 likes

Hier hetzelfde verhaal. Vriend donderdag positief, baby gisteren (maar waarschijnlijk al eerder) en ik kreeg vannacht klachten. We hebben beiden de booster gehad. Mijn vriend was wel echt flink ziek. Nu even afwachten wat het bij mij gaat doen :crossed_fingers:

Ik merk dat ik nog steeds erg moe ben. Werd de 15e ziek, 2 dagen koorts en daarna alleen wat lichte klachten. Maar die vermoeidheid gaat maar niet weg. Niet dusdanig heftig dat ik dingen niet kan doen, maar ik merk dat ik soms meerdere malen per dag zo in slaap kan vallen , bijv als m’n kind bijvoorbeeld even speelt en ik op de bank zit. :yawning_face:
Is dat normaal, of moet ik toch maar even contact op nemen met de huisarts denken jullie?

Blijf het bijzonder vinden dat zowel mijn vriend als mijn peuter niks hebben gehad en negatief bleven testen bijna 2 weken lang.

2 likes

Nou ik heb ook positief getest. Ik had al zo’n vermoeden want ik ben in lange tijd niet zo ziek geweest. En dat terwijl ik vorige week m’n booster heb gehad.

Wel nog met thuistest overigens, want ik kan momenteel met geen mogelijkheid naar een teststraat nu. Ik heb geen auto, alleen een fiets en de dichtstbijzijnde teststraat is 20 min fietsen. Dat trek ik echt niet momenteel met hoe ik me nu voel lol. Misschien morgen of overmorgen.

2 likes

Beterschap! En als je t lichamelijk niet trekt zou ik niet helemaal naar de GGD gaan. Tenzij t echt qua werk wat uit zou maken maar aangezien je je echt niet goed voelt lijkt me dat niet het geval. Dan zou je t alleen voor de statistieken doen (of je moet t heel graag zeker weten) en je fysieke gezondheid gaat echt voor!

3 likes

Eens. Als je toch al thuisblijft omdat je je zo ziek voelt maakt het ook niet uit. Beterschap!

1 like

Denk dat je huisarts hier vrij weinig mee kan. Normaal herstel kan wel 6 weken duren. Zou jezelf wel proberen uit te dagen maar ook niet teveel over je grenzen gaan. Af en toe dutje id middag.

2 likes

Dit is dan weer net iets meer mijn immunologische niche haha.
@Spatel Als je antistofniveaus Ă©cht hoog waren toen je geinfecteerd raakte, kun je het denk ik wel direct kwijt zijn (in de prullenbak), zonder dat je immunologische geheugen (het booster-effect) daarvoor gestimuleerd hoeft te worden. Denk echter dat het in de praktijk niet zo zwart-wit is, en dat er altijd wel wat geheugen-B cellen (de cellen die antistoffen maken) zijn die je aan zet op zo’n moment.

6 likes

Zou het ook niet doen want je hebt je booster al en dat is al voldoende voor je QR bewijs. Mocht je zieker worden is het wel verstandig om je huisarts te bellen. Soms kunnen ze wel op huisbezoek komen en zelf een test hij je afnemen.

3 likes

“immuuncellen ĂŒberhaupt? don’t know them”
Maar weet wel redelijk wat van antistoffen dus soms ontkom je niet aan de B-cel ehlaas :")

1 like

Dankjewel! Heel interessant. Ik wist niet dat er dan ook weer zo veel specifieke richtingen zijn binnen de immunologie.

Tot nu toe weet mijn lichaam de corona al 2,5 week buiten te houden, ondanks besmette kinderen. Maar nu mijn vriend ook positief is getest, vrees ik dat ik er niet meer aan ontkom.

1 like

Ik kreeg dus na m’n booster een doorbraakinfectie van heb ik jou daar. Maar mijn ook geboosterde nauwe contacten van voordat m’n symptomen begonnen bleven negatief, en sommigen hebben nog een paar keer (dat ze weten) sindsdien andere hoogrisicocontacten gehad en ze bleven nog altijd negatief! Dit is heel anecdotisch natuurlijk en onze forumdiederik geeft je de wetenschappelijke basis al :slight_smile: Maar mocht het je toch helpen tegen de paniek om positieve verhalen te horen :slight_smile:

5 likes

Maar dat meisje heeft het virus toch allang al geklaard ? (Vanuit gaande dat ze verder een goede gezondheid heeft).

2 likes

Virus is dood anders mag je niet naar school want je bent anders niet klachtenvrij. Wat evt nog aanwezig kan zijn is dood virus materiaal wat je dus nog lang kunt testen maar dat is niet besmettelijk.

4 likes

Je bedoelt dat het kindje het virus meeneemt naar de verjaardag aan haar handen oid omdat ze daarmee besmettelijke moeder heeft aangeraakt?
Dat valt een beetje in de categorie voorbeelden ‘samen likken aan de dixie’ die @Ovenschaal regelmatig aanhaalde, alleen is dan de jarige hier de dixie.

11 likes

Ohh ja! Ik mis die voorbeelden :cry:

3 likes

Het is nu bijna 5 weken geleden dat ik positief testte en ondanks dat ik relatief milde klachten had heb ik bij vlagen ook nog wel veel last van vermoeidheid. Ik heb het gelukkig wel steeds minder vaak en minder heftig, dus er zit nog wel vooruitgang in gelukkig. Maar ik merk echt dat soms als ik teveel doe ik me echt beroerd ga voelen. En teveel is soms naar objectieve maatstaven helemaal niet zo veel. Laatst had ik bijvoorbeeld slecht geslapen en de dag erna ging ik uitgebreid boodschappen doen (langs 3 winkels) en daarna meteen anderhalf uur in de keuken staan maar toen voelde ik me echt helemaal niet lekker en heb ik echt een uur moeten zitten bijkomen voor ik me weer goed voelde.

3 likes