Caronatopic #14

Ik word gewoon ieder uur wakker van de keelpijn :cry: Laatste keer dat ik zo’n extreme keelpijn had was toen mijn amandelen eruit zijn gehaald dus dat zegt wel wat. Pfff en het trekt ook helemaal door richting mijn gehoorgang in de vorm van een brandend gevoel en ontzettende jeuk. Geen koorts dus maar voel me evengoed behoorlijk ellendig :pleading_face:

Ok. Einde klaagpost. Ga weer een poging doen om te slapen en hoop dat morgen een betere dag is!

Edit: godver was de Harry Potter films aan het kijken op prime en nu zijn die per vandaag eraf gehaald :cry:

7 likes

Anders morgen bv trachitol kopen. Daar zit lidocaine in. Beterschap!

Dankjewel! Heb al strepfen keelspray inderdaad. Die biedt zeker wat verlichting, maar werkt ongeveer maar 1,5 uur nu echt en die mag maar 5x per dag :woozy_face:

Dus 03:00 ā€˜s nachts en ik heb maar weer een waterijsje gegeten in plaats daarvan :laughing::+1:t2:

3 likes

Om 13:00 gisteren gebeld dat ik zaterdag in contact ben geweest met een besmet iemand en toen had ik nog nergens last van. Sinds 21:00 gisteravond hondsberoerd en positieve zelftest en sindsdien wordt het alleen maar erger :frowning: Ik heb het ijskoud tot in m’n botten en m’n hoofd klapt bijna uit elkaar - ik heb zo een zelfmedelijden :cry:

5 likes

Mijn kind was half november positief.
En nu weer op de zelftest.
Lijkt me sterk dat dit nog van toen was toch…
Ze was gisteren niet zo lekker, last van haar buik…

Mn vriend moet nu iemand twee weken lang inwerken en zn gezin (van die collega) hebben net allemaal positief getest. De collega heeft negatief getest en geen klachten maar ik vind het niet zo verstandig dat mn vriend hem nu gaat inwerken of ben ik nu te paranoĆÆde?

3 likes

Ik heb dus een negatieve uitslag en mijn vriend zondag positief, ben benieuwd of ik het nog ga krijgen of dat booster zijn werk doet. We slapen nu wel apart enzo, maar alsnog kans dat je elkaar besmet natuurlijk.

1 like

Ja dit dus laatst ook gezien, exact na die 8wkn grens die ze stellen… dus kan wel…

2 likes

Moet die collega niet in quarantaine of heeft hij een booster gehad?

1 like

Nee dan hoef je indd niet meer volgens de regels in quarataine maar ik snap je gevoel helemaal @Chicago en ik heb dit nu ook regelmatig met collega’s zulke situaties, vind het zo kut Quarantaine Check COVID-19 | Rijksoverheid.nl

1 like

Mijn vriend test nog steeds dagelijks negatief. Ik en kind hebben het wel (nauwelijks klachten gelukkig). Misschien krijgt hij het nog maar het is inmiddels bijna een week nadat onze dochter het kreeg.

1 like

Kan hij afspreken dat ze allebei een mondkapje dragen?

1 like

Ik denk dat als ze het half november had en nu weer dat ze waarschijnlijk toen nog de delta variant had en nu de omikron, waardoor besmettingen zo dicht op elkaar mogelijk zijn. Wel pech zeg, hopelijk heeft ze er niet al teveel last van.

4 likes

Vandaag pcr test 1 en vrijdag nummer 2 want in aanraking met positief contact, beleid van het werk. Zou ook sneller de uitslag moeten krijgen dus ben benieuwd

1 like

Ja ik denk het nu ook. Toen had ze al bijna geen last, gisteren was ze wat hangerig, maar nu is ze weer helemaal fris en fruitig…

Ik heb het toen ook gehad, waardoor ik tot nu nog mijn booster niet mocht.
Wat nu resulteert dat ik minimaal weer een week in quarantaine moet. :roll_eyes:

5 likes

Ja je kunt het virus toch al onder de leden hebben zonder klachten of een positieve test?

2 likes

Volgens mij is de werkzaamheid tegen infectie van gewone vaccinaties beperkt nu. De bescherming tegen ernstige ziekte/ziekenhuisopname/dood is wel nog redelijk goed, allebei die beschermingen worden wel echt een heel stuk beter door de booster.

edit: heb even zitten zoeken, in de technische briefing van van Dissel van 20 januari staat er wat over. Zonder booster is de bescherming tegen infectie met omikron ~15%, met booster ~70% op het hoogste punt (al zal dat in loop van tijd weer wat afnemen).

5 likes

Anekdotisch bewijs maar in mijn omgeving is iedereen zonder booster echt ziek van omikron (koorts, paar dagen je heel slecht voelen en in bed moeten blijven etc). Ik heb met booster slechts heel licht keelpijn. Je krijgt misschien alsnog corona, maar ik ben blij dat die koorts etc me bespaard is gebleven!

Je mag op veel plekken gewoon met je kind komen hoor :blush:!

2 likes

Maar neem aan dat dit als je je vaccinaties gelijk hebt gehaald toen het mocht? Ik ben 2 maanden geleden pas m’n tweede vaccinatie gaan halen (had daarvoor infectie + 1 vaccinatie dus ook voldoende), maar neem aan dat die tweede vaccinatie nu nog wel beschermd toch?