Caronatopic #15

ik ben net positief getest op corona, maar ik zou eigenlijk morgen een hele goede vriendin gaan helpen met verhuizen. ik voel me niet heel ziek, ben verkouden en een beetje benauwd.

nu stuur ik dus net een berichtje dat ik het supervervelend vind, maar dat ik niet kan komen helpen morgen, krijg ik dat artikel wat hierboven ook gelinkt wordt terug (over het OMT-advies). ik vind het echt niet chill om nu het huis uit te gaan en mogelijk mensen te besmetten. ik moet om daar te komen ook met de trein.

even checken: ik ben niet gek of gemeen nu toch? wat zouden jullie doen?

1 like

Ik zou thuisblijven. Ook met het advies van het OMT geldt nog steeds thuisblijven als je ziek bent (net als met griep enzo). Nou voel jij je niet zo ziek maar ik zou zelf echt niet de trein ingaan en je vriendin helpen, haar/anderen mogelijk besmetten. Je bent niet gek wat mij betreft!

7 likes

Ik zou niet gaan, vind het zelf ook een dom advies waarbij je niet weet of je (kwetsbare) mensen besmet. Maargoed die worden al 3 jaar soort van links gelegd dus het past opzich ook wel.

En daarnaast is het is een OMT advies, nog helemaal niet er doorheen of officieel. En als het wel definitief is hoef je je er ook niet aan te houden, met een griep zou ik zelf ook niet gaan om iedereen griepklachten te besparen.

5 likes

Niet gaan. Corona is besmettelijk.

6 likes

ja idd ik vond het ook gek, ze heeft namelijk zelf long covid en zit al een jaar thuis. het is dus niet zo dat ze niet weet wat voor gevolgen het kan hebben

heel vervelend voor jou dat je long covid hebt :frowning:

1 like

Nou ja al was het geen Corona maar een griep of verkoudheid. Dat het bij jou vriendelijk uitpakt wil niet zeggen dat het bij een ander vriendelijk uitpakt. Als je weerstand even een weekje wat lager is door stress en drukte heb je ineens flink de griep te pakken en zou je willen dat degene die besmettelijk was met dit of dat even een dagje thuis was gebleven :sweat_smile::joy:. Zeg ik na net een twee weken griep te hebben gehad.

2 likes

Snap echt niet dat ze met long COVID zegt nog dat je langs wil komen. Zelf zit ik ook al 1,5 jaar thuis met long COVID en ik vermijd iedere kans op herbestemming ivm erge terugvallen.
Lekker thuisblijven dus!

3 likes

Lastig te beantwoorden. Voorheen zou ik een vakantie niet hebben geannuleerd voor een milde verkoudheid. Het ligt denk ik aan het vervoer en de accommodatie. Als er een grote kans is dat ik anderen besmet, zou ik eerder besluiten niet te gaan.

2 likes

Ik stemde ook nee, maar na jouw reactie denk ik ook inderdaad van: wat voor vakantie en hoe kom je daar? Ga je met je auto naar een hutje in de ardennen en daar hiken, of met een vliegtuig oid een drukke stad in. Dt scheelt natuurlijk ook nog.

1 like

Ja omdat wij altijd met de auto gaan naar een huisje.

1 like

Ik zou niet zo goed weten waarom niet. Advies voor testen willen ze laten vervallen & er is ook geen nieuwe vaccinatieronde nodig. Vroeger gingen we ook gewoon op vakantie als we griep hadden. Het is ook geen legitieme reden meer om te annuleren volgens mij. Anders zou ik het evt nog overwegen.

1 like

Hoeveel dagen na de positieve test?

Ik snap eigenlijk niet dat er gesproken wordt over niet meer testen en thuisblijven als er momenteel twee keer zoveel mensen in het ziekenhuis liggen als begin van de maand. Dan lijkt mij de situatie toch niet helemaal stabiel. Of liggen de meeste mensen dan niet door corona in het ziekenhuis.

1 like

Koopmans zei op Twitter (sorry voor deze lekkere hep ik op feesboek gelezen -bron) dat het de bedoeling was dat we bij alle verkoudheden thuis zouden blijven (aka de gedragsregels zouden naleven). Dat staat wel in schril contrast met een “dan kun je ook wel op vakantie gaan met corona” in de praktijk :weary:

4 likes

Op mijn werk moet je gewoon komen met corona, tot zover het nieuwe advies

1 like

En als het er begin van de maand 1 was en nu dan 2? ‘Dubbel zo veel’ is nogal een vaag begrip

1 like

In mijn ziekenhuis liggen de meeste mensen met iets anders en toevallig ook covid. Een enkeling echt door covid. Influenza is bij ons een groter probleem de laatste weken.

5 likes

Mijn ervaring ook; dit seizoen meerdere influenza-opnames en -overlijdens en geen covid-opnames en -overlijdens.

Heb zelf ook alweer zo veel mensen gezien met atypische klachten die achteraf (ook) covid bleken te hebben en heb het zelf geen een keer gekregen. :woman_shrugging:t3: Stelt ook wel weer gerust dat het echt wel soepeler kan.

6 likes

Ik heb (denk ik) die terrorgriep te pakken die nu ook rondgaat. Voel me redelijk hetzelfde als toen ik Corona had, alleen vallen de verkoudheidsklachten mee. Maar die spierpijn heb ik niet gemist :pensive:

1 like

Dan had je me niet gehoord, maar gaat wel over honderden, dus dan vind ik t wel een signaal.

Maar als wat Merel en Krabsalade zegt zo is dan snap ik dat besluit beter.

Mn alarmsignalen gingen gewoon weer even af.

1 like