Niet gaan. Corona is besmettelijk.
ja idd ik vond het ook gek, ze heeft namelijk zelf long covid en zit al een jaar thuis. het is dus niet zo dat ze niet weet wat voor gevolgen het kan hebben
heel vervelend voor jou dat je long covid hebt ![]()
Nou ja al was het geen Corona maar een griep of verkoudheid. Dat het bij jou vriendelijk uitpakt wil niet zeggen dat het bij een ander vriendelijk uitpakt. Als je weerstand even een weekje wat lager is door stress en drukte heb je ineens flink de griep te pakken en zou je willen dat degene die besmettelijk was met dit of dat even een dagje thuis was gebleven ![]()
. Zeg ik na net een twee weken griep te hebben gehad.
Snap echt niet dat ze met long COVID zegt nog dat je langs wil komen. Zelf zit ik ook al 1,5 jaar thuis met long COVID en ik vermijd iedere kans op herbestemming ivm erge terugvallen.
Lekker thuisblijven dus!
Lastig te beantwoorden. Voorheen zou ik een vakantie niet hebben geannuleerd voor een milde verkoudheid. Het ligt denk ik aan het vervoer en de accommodatie. Als er een grote kans is dat ik anderen besmet, zou ik eerder besluiten niet te gaan.
Ik stemde ook nee, maar na jouw reactie denk ik ook inderdaad van: wat voor vakantie en hoe kom je daar? Ga je met je auto naar een hutje in de ardennen en daar hiken, of met een vliegtuig oid een drukke stad in. Dt scheelt natuurlijk ook nog.
Ja omdat wij altijd met de auto gaan naar een huisje.
Ik zou niet zo goed weten waarom niet. Advies voor testen willen ze laten vervallen & er is ook geen nieuwe vaccinatieronde nodig. Vroeger gingen we ook gewoon op vakantie als we griep hadden. Het is ook geen legitieme reden meer om te annuleren volgens mij. Anders zou ik het evt nog overwegen.
Hoeveel dagen na de positieve test?
Ik snap eigenlijk niet dat er gesproken wordt over niet meer testen en thuisblijven als er momenteel twee keer zoveel mensen in het ziekenhuis liggen als begin van de maand. Dan lijkt mij de situatie toch niet helemaal stabiel. Of liggen de meeste mensen dan niet door corona in het ziekenhuis.
Koopmans zei op Twitter (sorry voor deze lekkere hep ik op feesboek gelezen -bron) dat het de bedoeling was dat we bij alle verkoudheden thuis zouden blijven (aka de gedragsregels zouden naleven). Dat staat wel in schril contrast met een âdan kun je ook wel op vakantie gaan met coronaâ in de praktijk ![]()
Op mijn werk moet je gewoon komen met corona, tot zover het nieuwe advies
En als het er begin van de maand 1 was en nu dan 2? âDubbel zo veelâ is nogal een vaag begrip
In mijn ziekenhuis liggen de meeste mensen met iets anders en toevallig ook covid. Een enkeling echt door covid. Influenza is bij ons een groter probleem de laatste weken.
Mijn ervaring ook; dit seizoen meerdere influenza-opnames en -overlijdens en geen covid-opnames en -overlijdens.
Heb zelf ook alweer zo veel mensen gezien met atypische klachten die achteraf (ook) covid bleken te hebben en heb het zelf geen een keer gekregen.
Stelt ook wel weer gerust dat het echt wel soepeler kan.
Ik heb (denk ik) die terrorgriep te pakken die nu ook rondgaat. Voel me redelijk hetzelfde als toen ik Corona had, alleen vallen de verkoudheidsklachten mee. Maar die spierpijn heb ik niet gemist ![]()
Dan had je me niet gehoord, maar gaat wel over honderden, dus dan vind ik t wel een signaal.
Maar als wat Merel en Krabsalade zegt zo is dan snap ik dat besluit beter.
Mn alarmsignalen gingen gewoon weer even af.
Vraag mij ook af in hoe verre dat haalbaar is. Als je thuis kan werken, is het al wat makkelijker. Maar wat als je een beetje verkouden bent, maar niet ziek? Denk dat je nog veel meer personeelstekorten op bepaalde werkplekken gaat krijgen als je bij elke verkoudheid thuis moet blijven.
En wat is het beleid dan met kinderen? Die zijn onder de 4 jaar om de haverklap verkouden. Moeten zij dan telkens thuis blijven? Denk niet dat dat gaat gebeuren.
Oe wat een gevaarlijke post
schrijf je volgende week nog een update?
Haha