Caronatopic #15

Vraag mij ook af in hoe verre dat haalbaar is. Als je thuis kan werken, is het al wat makkelijker. Maar wat als je een beetje verkouden bent, maar niet ziek? Denk dat je nog veel meer personeelstekorten op bepaalde werkplekken gaat krijgen als je bij elke verkoudheid thuis moet blijven.

En wat is het beleid dan met kinderen? Die zijn onder de 4 jaar om de haverklap verkouden. Moeten zij dan telkens thuis blijven? Denk niet dat dat gaat gebeuren.

2 likes

Oe wat een gevaarlijke post :joy: schrijf je volgende week nog een update?

6 likes

Haha

13 likes

He jekkie, voor de tweede keer heb ik nu corona. Gelukkig vrijwel geen klachten, voel me een klein beetje verkouden maar heb gewoon veel energie. Voel me vooral schuldig als ik mensen aangestoken heb!

1 like

Ik heb sinds begin deze week ook voor de tweede keer Corona en het valt me echt vies tegen. Gelukkig niet zo erg als de eerste keer (waarbij ik een week plat heb gelegen met koorts) maar zeker niet te zien als een milde / erge verkoudheid imo.

3 likes

Dat denk ik ook zeker en fijn dat het bij jou gelijk is aan een verkoudheid!

1 like

Meh

8 likes

End of an era:

1 like

Niet een boze smiley voor jouw bericht maar wel dat al m’n studenten nu met hun ongeteste corona naar college kunnen komen en mij gaan besmetten :angry:

2 likes

Jep. Onder kinderen werd bij ons op school sowieso al niet meer getest. Dus dikke kans dat ik daardoor besmet was…

Na 3 jaar heeft het me dan ook te pakken.
Edit: merk dat ik 2-3 dagen vooral gewoon verkouden was en nu is die verkoudheid wel zo goed als over maar ben ik vooral nog benauwd/snel buiten adem. Dat was ook de reden dat ik toch maar nog een test deed paar dagen later want ik dacht dit voelt gekkig.
Maar vind het heel pittig dat al die regels nu opeens niet meer gelden want in m’n hoofd is het nog steeds van corona = kwaadaardig en potentieel dodelijk en ik mag nu niks. Nu scheelt het dat ik lichamelijk zwaar werk heb wat ik nu door ziekte dus ook daadwerkelijk niet uit kan voeren maar ik moest gisteren boodschappen doen en toen voelde ik me echt een crimineel

1 like

Gatver ik heb het ook weer en voel me flink beroerd. En ik verdrink in zelfmedelijden :sweat_smile:.

Beterschap! Heb je veel klachten? Hopelijk voel je je snel beter

Ik heb het vanaf zaterdag weer en voel me toch zieker dan gedacht (tweede keer, volledig gevaccineerd etc). Maar dat ik zwanger ben en daardoor minder weerstand heb, speelt ook mee denk ik. Sinds vandaag weer wat beter maar vooral nog erg moeeee :sleeping:

2 likes

Zijn er hier mensen met long Covid/langdurige klachten? Ik heb zeven weken geleden Corona gehad en op en af klachten. Als ik niet teveel doe op een dag gaat het goed, maar vandaag dacht ik: ik ga naar een vriendin in een andere stad met de trein. Maar nu voel ik mij weer echt ziek, inclusief hoesten. Herkent iemand dat?

1 like

Dat is niet heel gek. Zou niet nu al spreken over long COVID. Pas na 3 maanden na een infectie zou ik daar voorzichtig aan denken. Wat je ervaart kan nog prima bij een normaal beloop na een infectie zijn. Zeker nu zien we toch wat meer patiënten die langer klachten houden dan de eerdere milde variant.

8 likes

Fijn om te horen dat het normaal is/klinkt. Dank!

Eens met wat @Broodrooster zegt. Doe voorlopig dan nog wel rustig aan en luister naar je lichaam waar je grens ligt. Er over heen blijven gaan kan zich helaas ook later uiten.

1 like

Ja, mijn vriend: een half jaar lang ongeveer.

1 like

Heb daar best lang last van gehad (half jaar tot een jaar denk, maar daarna eigenlijk ook wel een beetje). Sinds ik weer een beetje sport is het een stuk beter geworden!

1 like

Pff, ik heb 2.5 jaar geleden voor het eerst corona gehad. Toen ik weer hersteld was lag ik na een maand weer plat met koorts en dezelfde klachten en nu heb ik met regelmaat nog vlagen van koorts, hoofdpijn, keelpijn etc. Ik ben vanochtend ook gewoon naar mijn werk gegaan en ineens word ik beroerd, en nu lig ik weer plat met koorts. 27 februari testte ik nog positief op covid en ben ik een week beroerd geweest, en nu dus weer.

Ik heb net huilend mijn vriend gebeld dat ik mij naar mijn werk toe gewoon schaam dat ik zo vaak ziek ben. Ik heb ook echt het idee dat het sinds covid is, want daarvoor had ik eens per paar jaar echt koorts. Het voelt nu ook weer niet als griep maar als mijn ‘standaard’ corona klachten. Ervaren meer mensen dit en wanneer is verstandig om contact met de huisarts op te nemen? Ik snap dat er natuurlijk ook nog griep en verkoudheidjes zijn, maar voor mijn gevoel is dat het nu niet.

1 like