Caronatopic #15

Ik kan mij ook melden. Woensdag positief getest. Waarschijnlijk van mijn moeder die ik zaterdag heb gezien.

Het valt mij tegen (of eigenlijk wist ik niet zo goed wat ik precies kon verwachten). Geen smaak en reuk is zo saahaai. En zo moe. Ben maar De Mol vanaf het begin gaan kijken, want die had ik dit jaar overgeslagen. Daarna ga ik door naar vorig jaar en jaar daarvoor. Ik verander nog in een mol.

1 like

Jeetje mijn partner en ik zijn zo gaar. Hij iets erger dan ik. Hoop niet dat het long COVID is, want holy shit wat een vermoeidheid. En spierpijn nog steeds.

Ben vandaag weer naar werk geweest maar jeetje wat ben ik op. Klotevirus.

Wat rot, zeker na je vorige optimistische bericht! Doe vooral zo rustig aan als kan, regelmatig even rusten/liggen als je kunt. Probeer ook als je opknapt nog regelmatig op de rem te trappen. Sterkte!

Dit lijkt me niet heel ongewoon zo kort na je besmetting hoor

3 likes

Naja vooral gek dat het zo plotseling is nu bij mij. Partner is al dagen gammel, maar ik was weer beter. Was naar werk, voelde me weer prima, en opeens kom ik thuis en verstopte sinussen, mega hoofdpijn en vermoeidheid en oorpijn? En rillingen? Naja hoop maar dat dit gewoon een soort nasleep is en het vanzelf weer weggaat :woman_shrugging:

Uit medisch oogpunt is dat alles behalve gek hoor!

3 likes

Ben gewoon klaar met het ziekzijn van de afgelopen paar maanden :joy: Maar ws normaal verloop idd. Maar lief dat je antwoord/meedenkt :blush:

1 like

Nu heb ik het ook ineens weer ergens van opgepikt :thinking: Had twee weken geleden nog griep, werd vanochtend wakker met keelpijn en ging me steeds slechter voelen en direct 2 streepjes net.

1 like

Fijnnn. 5 collega’s nu corona. Bijna geen personeel nu en superdruk.

1 like

Gaan we weer (net als de rest van Brabant dalijk)

Wat ben ik blij dat ik vandaag m’n laatste nachtdienst heb. We verwachten hier in Brabant inderdaad einde van de week de eerste die omvallen en hier binnen gereden worden.

4 likes

Ik haat het echt dat mijn uni hierdoor waarschijnlijk ook gaat stoppen met gratis testen geven. Ik zie 175 studenten per week ofzo en vind het echt kut dat mijn werkgever niet in ieder zorgt dat ik wekelijks kan testen :frowning:

Ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Ik heb net wel getest nog - na carnaval en keelpijn - en positief, voelt dan toch niet goed zomaar overal heen te gaan.

1 like

Er staat wel dat je nog geacht wordt thuis te blijven als je je niet fit of ziek voelt hè, dus ergens naar toe gaan als je corona lijkt me sowieso nooit de bedoeling :see_no_evil:

Edit: of bedoel je dat je zonder test niet had geweten /gevoeld dat je corona hebt?

Ja dat laatste inderdaad! Je blijft normaal toch niet met alleen keelpijn thuis. Ik niet in ieder geval.

2 likes

Moet zeggen dat ik het echt stom vind om al die adviezen nu in de wind te slaan. Morgen mag ik uit isolatie (10 dagen, want heb klachten) en om dat nu af te schaffen? Er zijn zoveel mensen voor wie Corona zó gevaarlijk is. Zelf heb ik het ook echt anders ervaren dan verkoudheid of griep én ik heb collega’s onbewust besmet.

9 likes

Ja maar die mensen zijn al stuk en niet zo belangrijk en moeten zelf maar een oplossing zoeken. Bij de NOS werd er letterlijk gezegd dat ze dan moesten zorgen dat de zieke een mondkapje dragen.
Verder is long covid natuurlijk ook geen ding.

Kijk het is dat er waarschijnlijk al heel veel mensen zijn die zich niet aan de regels houden. Maar vind het nu wel heel erg lijken alsof er niks aan de hand is.

1 like

ik ben net positief getest op corona, maar ik zou eigenlijk morgen een hele goede vriendin gaan helpen met verhuizen. ik voel me niet heel ziek, ben verkouden en een beetje benauwd.

nu stuur ik dus net een berichtje dat ik het supervervelend vind, maar dat ik niet kan komen helpen morgen, krijg ik dat artikel wat hierboven ook gelinkt wordt terug (over het OMT-advies). ik vind het echt niet chill om nu het huis uit te gaan en mogelijk mensen te besmetten. ik moet om daar te komen ook met de trein.

even checken: ik ben niet gek of gemeen nu toch? wat zouden jullie doen?

1 like

Ik zou thuisblijven. Ook met het advies van het OMT geldt nog steeds thuisblijven als je ziek bent (net als met griep enzo). Nou voel jij je niet zo ziek maar ik zou zelf echt niet de trein ingaan en je vriendin helpen, haar/anderen mogelijk besmetten. Je bent niet gek wat mij betreft!

7 likes

Ik zou niet gaan, vind het zelf ook een dom advies waarbij je niet weet of je (kwetsbare) mensen besmet. Maargoed die worden al 3 jaar soort van links gelegd dus het past opzich ook wel.

En daarnaast is het is een OMT advies, nog helemaal niet er doorheen of officieel. En als het wel definitief is hoef je je er ook niet aan te houden, met een griep zou ik zelf ook niet gaan om iedereen griepklachten te besparen.

5 likes