Baby’s hadden voorheen waarschijnlijk ook regelmatig infecties met coronavirussen (naast de rhinovirussen en rs-virus en influenza-virus etc etc etc), alleen dan niet deze ene hele specifieke waar we nu al die testjes voor doen. Voor de baby’s van nu wordt SARS-CoV-2 ook ‘gewoon’ één van de vele coronavirussen die in de populatie verkoudheden veroorzaakt. Wij volwassenen waren het probleem, want wij hebben die immuniteit niet, want wij zijn dit nooit tegengekomen in onze jeugd.
Dit is serieus fijn om te lezen, dankjewel
Ah gelukkig maar! Fijn om te horen dat jullie er zo goed doorheen zijn. Ja het is echt roulette. Wij zijn ook volledig gevaccineerd, dachten dat we nauwelijks klachten zouden krijgen… zo zie je maar. En jeetje je partner is dan echt mega-immuun hierna haha.
We zijn er ook bijna doorheen. En heb sinds vanochtend mijn reuk en smaak terug, dus dat is ook fijn. Kleintje is super vrolijk en actief gelukkig Partner en ik zijn vooral enorm moe. Echt zo’n vermoeidheid die je hebt na een dag bikkelen dat het gewoon pijn doet.
Had gisterenavond een meeting via Teams en kon dat al nauwelijks aan. Dus heb tegen werk gezegd dat ik nog een a twee dagen extra rust pak en dat ik daarna weer terugkom naar werk. Partner hetzelfde gedaan. Hopelijk dat dit het staartje is.
Ik kan mij ook melden. Woensdag positief getest. Waarschijnlijk van mijn moeder die ik zaterdag heb gezien.
Het valt mij tegen (of eigenlijk wist ik niet zo goed wat ik precies kon verwachten). Geen smaak en reuk is zo saahaai. En zo moe. Ben maar De Mol vanaf het begin gaan kijken, want die had ik dit jaar overgeslagen. Daarna ga ik door naar vorig jaar en jaar daarvoor. Ik verander nog in een mol.
Jeetje mijn partner en ik zijn zo gaar. Hij iets erger dan ik. Hoop niet dat het long COVID is, want holy shit wat een vermoeidheid. En spierpijn nog steeds.
Ben vandaag weer naar werk geweest maar jeetje wat ben ik op. Klotevirus.
Wat rot, zeker na je vorige optimistische bericht! Doe vooral zo rustig aan als kan, regelmatig even rusten/liggen als je kunt. Probeer ook als je opknapt nog regelmatig op de rem te trappen. Sterkte!
Dit lijkt me niet heel ongewoon zo kort na je besmetting hoor
Naja vooral gek dat het zo plotseling is nu bij mij. Partner is al dagen gammel, maar ik was weer beter. Was naar werk, voelde me weer prima, en opeens kom ik thuis en verstopte sinussen, mega hoofdpijn en vermoeidheid en oorpijn? En rillingen? Naja hoop maar dat dit gewoon een soort nasleep is en het vanzelf weer weggaat
Uit medisch oogpunt is dat alles behalve gek hoor!
Ben gewoon klaar met het ziekzijn van de afgelopen paar maanden Maar ws normaal verloop idd. Maar lief dat je antwoord/meedenkt
Nu heb ik het ook ineens weer ergens van opgepikt Had twee weken geleden nog griep, werd vanochtend wakker met keelpijn en ging me steeds slechter voelen en direct 2 streepjes net.
Fijnnn. 5 collega’s nu corona. Bijna geen personeel nu en superdruk.
Gaan we weer (net als de rest van Brabant dalijk)
Wat ben ik blij dat ik vandaag m’n laatste nachtdienst heb. We verwachten hier in Brabant inderdaad einde van de week de eerste die omvallen en hier binnen gereden worden.
Ik haat het echt dat mijn uni hierdoor waarschijnlijk ook gaat stoppen met gratis testen geven. Ik zie 175 studenten per week ofzo en vind het echt kut dat mijn werkgever niet in ieder zorgt dat ik wekelijks kan testen
Ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Ik heb net wel getest nog - na carnaval en keelpijn - en positief, voelt dan toch niet goed zomaar overal heen te gaan.
Er staat wel dat je nog geacht wordt thuis te blijven als je je niet fit of ziek voelt hè, dus ergens naar toe gaan als je corona lijkt me sowieso nooit de bedoeling
Edit: of bedoel je dat je zonder test niet had geweten /gevoeld dat je corona hebt?
Ja dat laatste inderdaad! Je blijft normaal toch niet met alleen keelpijn thuis. Ik niet in ieder geval.
Moet zeggen dat ik het echt stom vind om al die adviezen nu in de wind te slaan. Morgen mag ik uit isolatie (10 dagen, want heb klachten) en om dat nu af te schaffen? Er zijn zoveel mensen voor wie Corona zó gevaarlijk is. Zelf heb ik het ook echt anders ervaren dan verkoudheid of griep én ik heb collega’s onbewust besmet.
Ja maar die mensen zijn al stuk en niet zo belangrijk en moeten zelf maar een oplossing zoeken. Bij de NOS werd er letterlijk gezegd dat ze dan moesten zorgen dat de zieke een mondkapje dragen.
Verder is long covid natuurlijk ook geen ding.
Kijk het is dat er waarschijnlijk al heel veel mensen zijn die zich niet aan de regels houden. Maar vind het nu wel heel erg lijken alsof er niks aan de hand is.