Caronatopic #15

Ik had van de week dienst en er waren twee visites bij twee behoorlijk zieke en verwarde mensen en dat bleek allebei covid, toen dacht ik ook wel: oh fuck daar gaan we weer. :unamused:

Oef van deze berichten schrik ik toch wel weer. Het voelt zo als een slechte film die twee jaar (voor de zorgverleners niet, dat snap ik! In de zin van erger dan een slechte film) en dit voelt toch wel weer kwetsbaar.

Als jij nu een vaccinatie zou kunnen halen, zou je dat dan doen?

• Ja
  • Ja vanwege kwetsbare naasten
  • Ligt aan de huidige coronacijfers
  • Nee vanwege overtuiging
  • Nee want ik vind het niet nodig
  • Nee want ik denk last te hebben van de vaccinaties/ ik krijg er last van
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik vind het niet nodig = het wordt nu niet geadviseerd voor mijn leeftijdsgroep.

2 likes

Is afhankelijk van de hoeveelheid moeite die ik moet doen.
Kan ik gewoon op een tijdstip waarop het mij uitkom en met het openbaar vervoer er makkelijk komen dan wel, moet ik hemel en aarde bewegen (bijv. met werk) dan denk ik niet meer.

2 likes

Het was niet gebaseerd op deze ronde, gewoon als je nu een vaccinatie aangeboden zou krijgen

3 likes

Vanaf eind deze maand wordt de oproep verstuurd (als je ook in aanmerking komt voor griep prik):

6 likes

Ik heb het nu voor de 2e keer en ben veel zieker dan de eerste keer in december 2020. Lig nu voor de 6e dag plat op bed en mijn smaak en reuk zijn ook weer volledig weg

O, als het wordt aanbevolen, zou ik er zeker een halen. Beter beschermd tegen corona en in mijn geval ook een aantal maanden minder last van m’n menstruatie, win-win :smile:

Ik heb twee keer een prik gehad en beide keren corona gekregen na de prik. Ik pas deze keer. Ben erg lang ziekig geweest en dat weerhoud me nu wel van een nieuwe prik.

Ik neem aan dat ik deze uitnodiging krijg dus dan ga ik ‘m wel halen!

1 like

Mensen onder de 60 krijgen geen uitnodiging thuis staat er (als je in 1 van de doelgroepen valt). Maar je kunt dan wel zelf een afspraak maken

2 likes

Mensen onder de zestig met kwetsbare gezondheid (die ook in aanmerking komen voor de griepprik) krijgen wel een uitnodiging staat daar volgens mij. surprise surprise, er zijn ook jongeren met kwetsbare gezondheid.

1 like

Okay ik val zelf ook in deze groep dus zo een surprise is het niet…

“ Vanaf 27 augustus ontvangen de eerste mensen een uitnodiging voor de coronaprik. Het RIVM nodigt mensen van 60 jaar en ouder per brief uit. Mensen onder de 60 jaar, die in een van bovenstaande doelgroepen vallen, krijgen geen uitnodigingsbrief. Zij kunnen een afspraak maken bij de GGD (Gemeentelijke Gezondheidsdienst).”

3 likes

Huh ik weet niet of ik nou echtnzo scheef lees maar hier staat ‘ie toch ook voor andere mensen met kwetsbare gezondheid?

“Mensen vanaf 60 jaar en mensen in de leeftijd van 18 tot en met 59 jaar die jaarlijks een uitnodiging voor de griepprik ontvangen, kunnen de coronaprik halen. Ook voor kinderen en volwassenen uit medische hoog-risicogroepen (bijvoorbeeld mensen met een afweerstoornis) en voor zorgmedewerkers is dit najaar de coronaprik beschikbaar.“

Edit: Oh lol het gaat je letterlijk om de brief. Sorry dat ik uitnodiging zei hoor :”)

1 like

Vlg mij praten we langs elkaar heen. Er staat (vlg mij) dat je (wij) wel in aanmerking komen maar je krijgt geen fysieke brief thuis

Euh okay? Ik zie je edit.

Je zegt “je krijgt wel een uitnodiging” terwijl er staat van niet.
Eerst maak je een aanname “surprise surprise” dat ik niet chronisch ziek zou zijn, en nu ben ik ook nog “gaat je letterlijk om de brief” ?

1 like

Hoe lang zouden jullie wachten met het halen van een vaccinatie na een besmetting?

We zeiden eerder geloof ik 30 dagen, maar als je er doodziek van was zou ik gevoelsmatig niet precies op dag 30 al gaan. Je bescherming is dan ook nog gewoon op peil door de besmetting.

1 like

Ja sorry, spraakverwarring. Ik had het over de uitnodiging voor de griepprik en dat als ik die krijg, dat ik dan ook wel een covid-vaccinatie ga halen. En toen begreep ik jouw reactie verkeerd. Excuses!

1 like

Een vaccinatie is ook geen 100% garantie dat je iets niet krijgt. Vind dit een stomme gedachtengang want hoe veel erger was het ziekteverloop misschien wel niet zónder vaccinatie geweest?

12 likes